Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Sinsi Eğlence > Bir Tutam Hikaye

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
elif, hkayesi, kapris, şafak

Bir Kapris Hkayesi - Elif Şafak

Eski 07-10-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bir Kapris Hkayesi - Elif Şafak



Elif Şafak Yazıları - Elif Şafak Sözleri - Bir Kapris Hikayesi Yazısı - Kapris Nedir - Kaprisli İnsan Nasıldır - Kapris Hakkında Yazılar
Kaprisli bir insan mısınız sizce? Lafı dolandırmadan, dürüstçe? Ben en az bir konuda öyleyim Lokantada, kafede yemek seçerken


Yağmurlu, serince bir Bodrum akşamı Bayram tatilinden evvel geldik güneye Turistlerin, sosyetenin, paparazzilerin, parıltıların Bodrum’u bitmiş, yerlilerin, esnafın, sokak kedilerinin Bodrum’u başlamış Sakin ve doğal Bayrama kadar


Ne vakit bir kafede otursak, ne zaman sipariş vermeye kalksak, Eyüp’ün garsonla diyaloğu bir saniye sürer, benimki dakikalar, bazen yarım saat alır Menüdeki elli seçeneği zihnimde ona indirmeyi başardıktan sonra başlarım zavallı garsona ahiret soruları sormaya “Şu yemeğin içinde et yok değil mi?” “Şunda kullandığınız yağ nedir, baharat ne kadar?” “Bunun içindeki kabak tereyağla mı ayçiçek yağıyla mı?” Garson nazik, sabırlı (hepsi değil elbette) cevaplar sorularımı Beraber menüdeki on yemeğin üzerinden geçeriz tek tek Sorularım bittikten sonra zihnimdeki on seçeneği genellikle beşe ya da dörde kadar indirmiş olurum Ancak muhtemelen hâlâ hiçbir şeyi tam olarak beğenmemişim, karar verememişimdir Bu sefer önerilerim başlar Bir karar vermeden önce önerilerimin hangisinin gerçekleştirilebileceğini bilmem gerekir “Acaba ızgara sebzeli salataya patlıcan ve pancar koymasanız da onun yerine kuşkonmaz ve mısır koysanız olur mu? Sezar salatasını marul değil Akdeniz yeşilliği ile yapabilir misiniz, olsun?” Biçare garson bunların cevabını bilemez Aşçı bilir O yüzden garson birkaç defa benim bulunduğum masa ile mutfak arasında mekik dokur Bu geliş gidişlerin sonunda garson eğer hâlâ patlayıp işi bırakmamışsa, ikimiz beraber seçenekleri ikiye ve en nihayetinde bire düşürmeyi başarırız Böylece yarım saatlik bir kargaşadan sonra ben siparişimi vermiş olurum Bu arada Eyüp çoktan yemeğini bitirmiş, kahvesini içmektedir


Hal böyle olunca hep ezik, mahcup olurum garsonlara, aşçılara karşı Onları yoracağımı, uğraştıracağımı bilir, bundan dolayı utanır sıkılır, dilimi tutmaya ve Eyüp gibi iki saniyede sipariş vermeye çalışır ama gene dayanamaz obsesif halde ince ince ayıklarım menüyü Bu sefer Bodrum Divan Palmira’nın kafesinde, elimde menü bunları düşünüp dururken baştan özür diledim sempatik garson kızdan “Olsun merak etmeyin, sizinki de bir şey mi? Biz buna kapris değil kaprisçik diyoruz” dedi “Biz nelerle uğraşıyoruz bir bilseniz


Burası servisin dört dörtlük, ortamın keyifli,personelin güler yüzlü, içten ve yardımsever olduğu bir yer, düşünün Burada kapris yapmak zor zannedersiniz Ama anlatılanları duysanız Anlaşılan kimi müşterilerin talepleri hudutsuz ve ne yazık ki tavırları kaba Ancak anlatılanlar içinde bir şey zihnimde yer etti ve beni bu yazıyı yazmaya yöneltti “Türk müşteri ile yabancı müşteri arasında çok fark var Yabancılar daha güler yüzlü, daha anlayışlı oluyor Zengin Türk müşteri ise kendisine servis yapan elemanı satın almış gibi davranıyor bazen Eşit görmüyor bizi kendisiyle Bizi yoran kapris filan değil, kabalık


Bu sözler çok düşündürdü beni Bir dahaki sefere bir lokantada bir şeye kızdığınızda hatırlayın Sakın siz de yaka silkilen yerli müşterilerden biri olmayasınız? Sonuçta ne istediğimizden daha önemli olan bir şey var: Nasıl istediğimiz Üslup baki Tüm insan ilişkilerinde olduğu gibi




28092008

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.