![]() |
Aktif Öğrenme |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Aktif Öğrenmeçocuklarda Gelişim ve Öğrenme Kabiliyeti - Aktif Gelişim - Aktif Öğrenme Hakkında Bir "Bardak" Ne İşe Yarar? Normal olarak çoğu kimse “birşey içmeye yarar” biçiminde cevap verir bu soruya ![]() ![]() ![]() Örneğin bir “bardak”: * Her türlü sıvıyı: o içmeye, o bir miktarını saklamaya, * Her türlü sıvı ya da katının: o üzerine ölçü işaretleri yapılırsa hacim hatta ağırlık ölçmeye, o üzerine çizgi yapılmadan dolusunun hacmini / ağırlığını ölçmeye, * Küçük bir saksı olarak kullanmaya, * İçine değişik miktarlarda sıvı konulmuş yan yana bardakları müzik aleti olarak kullanmaya, * Kırılmak suretiyle elde edilen camlarla tahta yüzeyleri düzeltmeye (sistre), * Raptiyelerin ele batma tehlikesi olmadan batırılmasına, * Küçük çivilerin pek sert olmayan cisimlere çakılmasına, * Sesi çıkmayan bir kişinin, bardağı bir yere vurarak çağırma sesi çıkarmasına, * Çocuklara boyama yaptırılmasına, * Çok ince parçalanması gereken tabletleri parçalamaya, * Derişik asit ve baz gibi hemen her malzemeyi bozan maddeleri koymaya, * Ağzı ıslatılarak ses çıkarır ![]() * İçine küçük yanan pamuklar atılıp ve sırt ağrısını tedavide kocakarı yöntemi olarak kullanmaya, * Çevresi kalemle çember olarak çizilebilir, * Yatık olarak konulup kalem dayanarak cetvel gibi kullanılabilir, * Yangın alarm düğmesinin camını kırabilir, * Kalıp olarak kullanılabilir, * Mükemmel bir yalıtkandır ![]() * Uçması istenmeyen kağıt vs ![]() * Fizik laboratuvarlarında çeşitli deneylerde kullanılabilir, * Mikro-dalga fırınında su ısıtabilir, * Yuvarlak şekilli yufka veya hamur kesilebilir, * Çevresi belliyse, üzerine sarılacak ip veya telin uzunluğunu ölçmede kullanılabilir, * Birbirinin içine girebilen iki tanesi kullanılarak termos yapılabilir, * Çift çeperli yapılıp arasına bir sıvı konulur ve boşken deep-freez´de soğutularak içine konulan sıvıyı uzun süre soğuk tutması sağlanır (Bende böyle bir tane var), * Meclis kürsüsünden başkana su atmaya yarar, * Nihayet parçalarıyla bilek keserek intihar etmeye yarar ![]() Bunlar bir bardağın ne işlere yarayabileceğinin ancak küçük bir bölümüdür ![]() Çevresine, herşeyin nelere yarayabileceğini soran gözlerle bakmayı öğrenmiş bir çocuğun nasıl üretken birisi olacağı kolayca tahmin edilebilir ![]() Çocuk ve gençlerimize, çevrelerine böyle bakmalarını öğretmenin maliyeti sıfırdır ![]() ![]() ![]() Peki şimdi bir soru: Bu yaratıcılık nasıl öldürülür ve bardağın, ancak tek işe yarayacağı nasıl öğretilebilir? Cevap: Bunu yapabilmek zordur ![]() ![]() ![]() NOT: Bu yazı bir panelde konuşma, yeni kitabıma makale, B/T Habere haftalık yazı, Ezbersiz Eğitim Seminerleri için örnek ve “EE Nasıl Yapılır?” sorusuna yanıt olarak hazırlanmıştır ![]() |
![]() |
![]() |
|