![]() |
Evliler Dini Yayın Bekarlar Şov İzliyor |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Evliler Dini Yayın Bekarlar Şov İzliyorRTÜK'ün televizyon izleme alışkanlıkları hakkında yaptığı araştırmada birbirinden ilginç sonuçlar elde edildi ![]() Türkiye'nin bölgelere göre program tercihi farklılık arz ediyor ![]() ![]() ![]() ![]() RTÜK'ün hazırladığı kamuoyu araştırmaları, evlilerin dini programları daha çok izlediğini, bekarların ise gözdesinin talk show programları olduğunu ortaya koydu ![]() Aynı araştırmaya göre, Akdeniz Bölgesi açık oturum ve benzeri programları izliyor, Güneydoğu Anadolu Bölgesi dini programlarda daha çok televizyon başında kalıyor ![]() Bunu yüzde 56,8 ile yerli diziler, yüzde 42,2 ile talk showlar, yüzde 40,8 ile belgeseller, yüzde 40,8 ile yabancı sinemalar, yüzde 40,5 ile dini programlar izliyor ![]() Çocuk programları yüzde 11,2, kadın programları yüzde 10,8, evlilik yarışmaları ise yüzde 6,8 ile son sıralarda yer alıyor ![]() Açık oturum ve tartışma programları, belgeseller, ekonomi programları, kültür-sanat, magazin, evlilik yarışmaları, Türk filmleri, yarışma ve çocuk programlarıyla müzik programlarını en çok Akdeniz Bölgesi'nde yaşayanlar izliyor ![]() ![]() Egelilerin favori programları ise Türk sanat müziği, yabancı müzik, yabancı sinema, yerli dizi ve haber programları ![]() ![]() ![]() Araştırmaya göre yerli diziler, kadın programları, eğlence-güldürü-talk show, magazin, Türk pop müziği, sır, evlilik yarışmaları, müzik programları ve Türk filmlerini kadınlar erkeklere oranla daha çok izliyor ![]() ![]() Yaş ilerledikçe televizyon programlarındaki seçicilik değişiyor ![]() ![]() Yaş ilerledikçe eğlence-güldürü-talk show, magazin, spor, Türk pop müziği, yabancı diziler, yabancı müzik, yabancı sinema, çocuk programları ve müzik programlarının izleme oranı düşüyor ![]() ![]() ![]() MEMURLAR KÜLTÜR-SANAT MERAKLISI Memurlar en çok açık oturum ve tartışma programlarıyla kültür sanat programlarını izliyorlar ![]() ![]() Dini programlar ve evlilik yarışmaları en çok ev hanımlarınca, ekonomi programları, Türk halk müziği ve Türk sanat müziği programları en çok emeklilik, eğlence-güldürü-talk show, haber programları, Türk filmleri, yabancı sinema ve yerli diziler en çok orta ve üst düzey yönetici ile şirket sahipleri ve ortağı olanlarca izleniyor ![]() Sır programları ve yarışma programları en çok çiftçi ve balıkçılar tarafından, magazin, Türk pop müziği, yabancı müzik ve müzik programları öğrenciler, spor programları ise en çok esnaf ve sanatkarlarca izleniyor ![]() Televizyonlarda en çok yayınlanması istenen program türleri ise şöyle: Haber programları yüzde 34,8, yerli diziler yüzde 32,9, müzik eğlence programları yüzde 31,1, açık oturum ve tartışma programları yüzde 27,1, yabancı sinemalar yüzde 25,7, dini programlar yüzde 25,5, yarışma programları yüzde 25,1, Türk filmleri yüzde 23,2, spor programları yüzde 17,9, yardım programları yüzde 12, magazin programları yüzde 11,5, eğitici programlar yüzde 6,9, çizgi filmler yüzde 6,7, beldeleri tanıtmaya yönelik programlar yüzde 4,9, aktüalite programları yüzde 1,2, anadilde yayın yapan programlar yüzde 0,4, kadın programları yüzde 0,4, kültür sanat programları yüzde 0,3 ve yabancı diziler yüzde 0,1 ![]() RTÜK'ün kendi yaptığı araştırmada en çarpıcı bilgi ise RTÜK'ün adının duyulup duyulmamasıyla ilgili ![]() ![]() ![]() ![]() En az olduğu bölge ise yüzde 61,3 ile Doğu Anadolu Bölgesi ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|