![]() |
Türk Hava Kurumu Tarihçesi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türk Hava Kurumu Tarihçesi![]() THK Cumhuriyet'in ilanından 16 ay sonra 16 Şubat 1925'de Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün emirleriyle "Türk Tayyare Cemiyeti" adıyla kuruldu ![]() Cemiyet'in kuruluş amacı; Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak havacılığın askeri, ekonomik, sosyal ve siyasal önemini anlatmak; askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak; bütün bunlar için gerekli araç ve gereci hazırlamak; personeli yetiştirmek ve UÇAN BİR TÜRK GENÇLİĞİ yaratmaktır ![]() Türk Hava Kurumu bu amacını gerçekleştirmek için 23 Nisan 1926'da Türk Havacılığının gereksinimi olan teknik personelin eğitilmesi amacıyla "Tayyare Makinist Mektebi"ni hizmete açtı ![]() ![]() ![]() ![]() Türk Hava Kurumu, uzun süren bir Kurtulus Savaşı'ndan yeni çıkmış, yorgun ve yoksul bir halkın, Türk Halkı'nın inanılmaz büyüklükteki maddi-manevi desteğiyle can buldu ![]() ![]() Türk Hava Kurumu, 1927 yılında, havacılık faaliyetlerinin dünya çapında gelişmesini sağlayan ve sportif havacılık konusunda uluslararası boyutta en üst düzeyde organ olan Uluslararası Havacılık Federasyonu'na (FAI) üye olmak için başvurdu ![]() ![]() ![]() 1931 yılında, Pilot Vecihi Hürkuş kendi atölyesinde ürettiği uçakla Ankara'dan havalanarak küçük bir Türkiye turu yapmayı başardı ![]() ![]() ![]() 1935'de alınan kongre (Genel Kurul) kararıyla Cemiyet'in ismi "Türk Hava Kurumu" (THK) olarak değiştirildi ![]() " İSTİKBAL GÖKLERDEDİR ! " Bu, o yılların coşkusu içinde söylenen sadece bir çift güzel söz değil, aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti'nin önüne konulan bir hedef oldu ![]() ![]() ![]() ![]() Pespeşe açılan paraşüt, planör, motorlu uçuş ve model uçak okulları, 10 Temmuz 1936'da hizmete giren İnönü Planör Kampı, 1937'de açılan Etimesgut Motorlu Uçuş Kampı ve aynı yıl yapılan Ankara ve İzmir Paraşüt kuleleri, binlerce gencimizi biraraya getirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() THK'nin planör eğitimleri için gerekli olan planörler, Kurum'un Akköprü Atölyesi'nden sağlanıyordu ![]() ![]() ![]() 1939-1941 yılları arasında 2nci Dünya Savaşı öncesinde Genelkurmay Başkanlığı'nın da isteğiyle Etimesgut Uçak Fabrikası kuruldu ![]() ![]() Ülkemizde küçük atölyelerin yaptığı motor imalat denemeleri bir tarafa bırakılırsa, ilk motor fabrikasının THK tarafından Gazi Orman Çiftliği'nde kurulduğunu söyleyebiliriz ![]() ![]() ![]() THK'nin 1925'ten bu yana havacılığın çeşitli dallarında yetiştirdiği Türk gençler sadece sportif faaliyetlere katılmakla kalmadı, yurt savunmasında da etkin rol aldı ![]() ![]() ![]() ![]() Özellikle 1980'li yıllardan sonra THK sportif havacılık konusunda, 1990 yılından sonra da uluslararası ilişkilerde büyük gelişmeler kaydetti ![]() ![]() ![]() 1995'de Dünya Paraşüt Şampiyonası, 1996'da 1 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Türk Hava Kurumu Tarihçesi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türk Hava Kurumu TarihçesiTürkkuşu Eğitim Merkezi şehir merkezine 15 km uzaklıkta, İstanbul yolu üzerinde, yaklaşık 1 ![]() ![]() ![]() Bu merkezde Türkkuşu Genel Müdürlüğü ve ona bağlı; - OKULLAR, - BAKIM ve İKMAL TESİSLERİ, - YER HİZMET DESTEK birimleri yer almaktadır ![]() Tesis içinde 1500 x 45 metre uzunluğunda asfalt kaplama bir uçuş pisti vardır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|