![]() |
3 yaş gelişim süreçleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 3 yaş gelişim süreçleriMOTOR GELİŞİMİ ¨ Merdivenden yukarı ayak değiştirerek çıkar ve aşağı inerken her basamakta iki ayağını bitiştirir, ¨ Alt basamaklardan atlayabilir, ¨ Koşarken ve büyük oyuncakları iti çekerken önüne çıkan engelleri aşabilir, köşeleri dönebilir, ¨ Pedalları kullanarak üç tekerlekli bisiklete binebilir, ¨ Parmak ucunda durabilir ve yürüyebilir, ¨ Ayak bileklerini çapraz koyarak oturabilir, ¨ Her iki elini işbirliği içinde ustaca kullanabilir, ¨ 9 ve daha fazla küple kule yapabilir, ¨ İpliğe büyük tahta boncuklar dizebilir, ¨ Makas kullanabilir, ¨ Kalemi sık kullandığı eliyle başparmağı arasında ucuna yakın tutar ve el hareketlerine egemen bir biçimde ustaca kullanabilir, ALGISAL GELİŞİMİ ¨ Konuşurken ses tonunu duruma göre değiştirebilir, ¨ Adını, soyadını, cinsiyetini ve yaşını söyleyebilir, ¨ Öyküleri büyük bir dikkatle dinler, ¨ Bildiği birkaç çocuk şiirini ezbere okuyabilir, ¨ 10’a kadar ya da daha fazla ezbere sayabilir, ¨ ‘Ne’, ‘nerede’, ‘kimle’ başlayan pek çok soru sorar, DİL GELİŞİMİ ¨ Cümleleri daha gramatik hale gelmiştir, ¨ 300 civarında kelime bilmekte ve kendi kendine uzun süren konuşmalar yapmaktadır, ¨ Yeni kelimelere karşı büyük bir istek ve ilgi duyar, ¨ ‘Ve’ kelimesini kullanmakta ve düşüncelerini ekleyebilmektedir, ¨ Zamir ve bazı basit edatları uygun biçimde kullanabilir, SOSYAL GELİŞİMİ ¨ Yemek yerken kaşık ve çatalı rahatça kullanabilir, ¨ Ellerini yıkayabilir ancak tam olarak kurutamaz, ¨ Pantolonunu ve şortunu indirebilir ve yeniden çekebilir ancak düğme ilikleme ve fermuar çekmede yardıma ihtiyaç duyar, ¨ Geceleri altını ıslatmaz, ¨ Çevresindekilere sevgi ve güvenle yaklaşır, ¨ Ev işleri, bahçe işleri, alış-veriş gibi etkinliklerde yetişkine yardımcı olmaktan çok hoşlanır, ¨ Çevreyi derli toplu tutmaya özen gösterir, ¨ Oyun sırasında kendi kendine konuşma giderek azalır ve yerini başkalarıyla konuşma alır, ¨ Başka çocuklarla uyum içinde oynayabilir, |
![]() |
![]() |
|