Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Aşk & Sevgi - Bayanlar, Erkekler > Bayanlara Özel > Bebek & Çocuk

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anne, modelleri

Anne modelleri

Eski 06-26-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Anne modelleri



Anne modelleri

Araştırma şirketi Nielsen her gelir düzeyinden 800 Türk annesi ile görüştü ve Türk annelerinin özelliklerini araştırdı Sizin anneniz hangisi: Fanatik mi Star mı Cankurtaran mı Patron mu? Anneler çocukları için bir ürün satın alırken önce neye bakıyor? Çocuklar ödüllendirilirken ne alıyorlar çikolata mı cips mi?


Nielsen Türkiye'nin altı ilinde A B C sosyoekonomik gruptan 800 anneyle görüşerek geleceğin tüketicilerini yetiştiren Türk annelerini kategorilere ayırdı: Fanatik Cankurtaran Star ve Patron Anneler En geniş grubu yüzde 40 ile 'Fanatikler' oluşturuyor Bu gruptaki anneler o kadar çocuk odaklı yaşıyor ki onaylamasalar bile her istediğine 'Tamam' diyor Öte yandan kendini sürekli yetersiz hissediyor


ÇOCUKLARIMIZIN FANATİĞİ OLDUK!

Türkiye her yıl yeni doğan 1 milyon 400 bin bebekle Avrupa'nın doğum hızı en yüksek ülkesi Hem çocuk nüfusunun çokluğu hem de ailelerin giderek daha fazla oranda çocuk merkezli olması çocuğu ekonominin en önemli oyuncularından biri yapıyor Aileler bir harcamayı erteleyecekleri zaman çocuğa ait olanları en sona bırakıyor kadınlar kendilerinden vazgeçip çocuklarına en iyisini en sağlıklısını almaya çalışıyor Marketlerin organik ürün rafından alınan üç domates iki kabak 100 gram fındık çocuğa yedirilirken anne-baba kendisi için normal raflara yöneliyor Çocuk giderek daha fazla yaygın bir şekilde 'ailenin reisi' muamelesi görüyor Üstelik bu tavır sadece üst ve orta gelir düzeyi için değil ortanın altında da değişmiyor Peki çocuklar ne istiyor? Başka bir soruyla anneler çocukları için ne istiyor? Çocuğa yönelik ürün üreten şirketlerin en büyük derdi anneleri anlamak Çünkü hanelerde alışveriş sorumluluğunu üstlenen rolü ile anneler çocuk için yapılan alışverişlerde en önemli rolü oynuyor Sahip olduğu annelik stiline bağlı olarak anneler çocukları için farklı seçimler yapabiliyor


ÇOCUĞA ÖZEL AKTİVİTE

Araştırma şirketi Nielsen de Türkiye'de ilk kez anneleri anlamaya yönelik geniş kapsamlı bir araştırmaya imza attı 'Mother's ID' araştırmasıyla Türkiye'nin altı ilinde A B C sosyoekonomik statü grubuna ait 800 anneyle görüşüldü ve dört anne tipine ulaşıldı: Fanatikler Cankurtaranlar Starlar ve Patronlar Fanatikler ağırlıklı C1 sosyoekonomik gruba ait ve lise mezunu annelerden oluşuyor Bu grup yüzde 40 pay ile toplam anneler içindeki en büyük ağırlığı oluşturuyor Bunlar çocuklarının fanatiği olmuş anneler Bu en büyük segmentteki anneler her gün çocuğa özel aktivite yapmaya özen gösteriyorlar ve kendi çocukları ile aynı yaşta çocuğu olan annelerle arkadaşlık yapıyorlar Aynı zamanda iyi bir anne olmak için çeşitli eğitimler alıyorlar Market alışverişlerinde çocuklarına ayrı sepet veriyorlar Haftada 3- 4 kez markete giden 'Fanatikler'in fast food restorana gitme oranları da diğer segmentlere göre yüksek


HEMEN AFFEDİYORLAR

Zamanında kendi yapamadıklarını çocuklarının yapmasını isteyen anneler çocuklarına her konuda diğer segmentlere nazaran daha fazla hoşgörü gösteriyor ve hemen hemen çocuklarının her dediğini yapıyorlar Kızdıkları zaman dayanamayıp hemen affediyorlar veya çocuklarının üzüldüğünü gördükleri zaman her şeye 'evet' diyebiliyorlar Çocuklarına arkadaş gibi davranıyorlar Ancak; bu tip anneler kendilerini anne olarak yeterli görmüyorlar ve çocuklarına iyi bir model olduklarını düşünmüyorlar Çocukları için yaptıklarını mecbur oldukları için yapıyorlar


MARKETTE ÇOCUĞA AYRI ALIŞVERİŞ SEPETİ VERİLİYOR

Fanatikler çocuğa karşı koymaktan o kadar çok korkuyor ki onu market alışverişinde "Bu senin sepetin istediğini al" diye özgür bırakıyor


* Fanatik anneler hem bir birey hem de bir anne olarak kendilerini daha yetersiz ve eksik hissediyor


* Hayattaki en önemli güç ve enerji kaynakları çocukları Sürekli olarak çocuklarına faydalı olabilmek ve onları mutlu etmek için çabalıyorlar


* Çocuklarıyla ilişkilerinde yanlış ve istenmeyen bir davranış göstererek çocuklarının kendilerinden uzaklaşması korkusunu yaşıyorlar


* Onları kaybetmemek için (doğru bulmasalar bile) çocuklarının her istediğini yapıyor ve bunu babadan gizliyorlar


* Her gün çocuğa özel aktivite yapmaya özen gösteriyorlar Çocuklarıyla haftada 3-4 kez markete gidiyorlar ve diğer gruplara göre daha sık fast food restoranına uğruyorlar


* Kendi çocuklarıyla aynı yaşta çocuğu olan annelerle arkadaşlık yapıyorlar


* Zamanında kendi yapamadıklarını çocuklarının yapmasını istiyorlar


* Çocuklarıyla ilişkilerinde çok fazla kesin ve uzun süreli kuralları yok


* Kızdıkları zaman dayanamayıp hemen affediyorlar ve çocuklarının üzüldüğünü gördükleri zaman her şeye 'evet' diyebiliyorlar Çocuklarına arkadaş gibi davranıyorlar


* Daha çok çocukları kendi istedikleri bir şeyi yaptığında ona hediye alıyorlar


* Çocukları üzülmesin diye bazı yiyecekleri onaylamasalar bile izin veriyorlar


* Gıda alışverişinde kendi marka tercihlerinden çok çocuk ne isterse onu alıyorlar


YÜZDE 85'İ ÇOCUĞA ÖZEL YATIRIM YAPMIYOR

Annelerin çoğunluğu çocuğa özel herhangi bir yatırım yapmadığını belirtiyor ve bu durum çocuk yaşına göre farklılık göstermiyor Çocuğa yatırım yapma A sosyal sınıf ve çalışan anneler arasında daha yüksek (%)

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.