![]() |
2010'un kişisel bakım trendleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 2010'un kişisel bakım trendleriEkonomik kriz bahane edilip, bakımlı olmaktan vazgeçilmedi; son iki yılda kişisel bakım endüstrisi yüzde 17'lik bir büyüme kaydetti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MÜKEMMEL BİR İŞ VE KOCA İSTEYEN NESİL 1978-2000 yılları arasında doğan jenerasyonu temsil eden kuşağa Millennials ya da Y nesli adı veriliyor ![]() ![]() Y nesli, kozmetik tedavileri şimdiden denemiş veya denemeyi düşünüyor ![]() "Aşk için veya iş için her şeyi yaparım," diyen bu nesil, güzellik için radikal yollara başvurmaya kendisinden önceki nesillere oranla daha açık ![]() Şanghay'daki Ren-ai Hastanesi verilerine göre 2009'da kozmetik cerrahide yüzde 10'luk bir artış var ![]() ![]() 16-21 yaşları arasındaki İngiliz kızların yüzde 50'si daha ince veya daha güzel olmak için kozmetik cerrahiyi düşünebileceklerini söylüyor ![]() Kore'de Duo isimli tanışma sitesinin araştırmasına katılan 20'li ve 30'lu yaşlardaki kadınların yüzde 87'si plastik cerrahi yaptırmayı düşünmüş ![]() GÜZELLİK CEBİMİZE GİRDİ Yıl sonu itibariyle, bütün dünyada cep telefonu abonelerinin sayısının yaklaşık 5 milyara ulaşması bekleniyor ![]() ![]() Yapılan araştırmalara göre yaklaşık 10 milyon iPhone veya iTouch kullanıcısı güzellikle ilgili bir uygulamayı indirmiş durumda veya bunu yapmayı düşündüğünü söylüyor ![]() ![]() YENİLEBİLİR GÜZELLİK Dengeli beslenmek ve bol miktarda su içmek, bir zamanlar yeterliydi ![]() ![]() ![]() Nutrikozmetikler arasında cilt sorunlarını çözdüğü iddia edilen maddeler içeren atıştırmalıklar var ![]() ![]() Küresel güzellik gıdası satışlarının yüzde 41'i Japonya'da yapılıyor ![]() Satışların yüzde 55'i Avrupa'da gerçekleşiyor ![]() ABD ise bu piyasanın yalnızca yüzde 3'ünü oluşturuyor ![]() ![]() HER KESEYE UYGUN OLSUN Giderek daha fazla ürün biyokimyasal ve tıbbi gelişmelerden faydalanıyor; bu ürünler de estetik cerrahiye ve diğer yöntemlere alternatif olarak pazarlanıyor ![]() ![]() Tüketiciler hâlâ küresel durgunluğun etkisi altında ![]() ![]() ![]() Cerrahi uygulamalar (karın çektirme, göğüs implantları, vs ![]() ![]() ![]() ![]() YEŞİLSE, ALIYORUM ![]() ![]() ![]() Her üç güzellik ürünü tüketicisinin ikisi, 'eko-güzellik' ürünlerini satın alacağını söylüyor ![]() 18-34 yaş arasındaki kişilerin yüzde 36'sı, yeşil kişisel bakım ürünleri satın alıyor ![]() Bu tüketiciler, tasarımı sürdürülebilir olan, yenilenebilir enerjiyle ve kaynak verimliliği dikkate alınarak imal edilmiş ve geri dönüştürülebilir ürünler talep ediyor ![]() Küresel doğal sağlık ve güzellik bakım satışlarının 2014'te 40 milyar dolara yaklaşması bekleniyor ![]() ![]() Ambalajların çevreye maliyeti düşünüldüğünde markalar, tekrar kullanılan, geri dönüştürülebilen, yok olabilen ve yenilenebilen şişelere, kutulara ve diğer çözümlere yöneliyor ![]() Piyasa araştırma şirketi Pike, küresel olarak ambalaj malzemelerinin yaklaşık üçte birinin 2014 yılına kadar çevreyle dost olmasını öngörüyor ![]() ![]() RUH HALİNİ DEĞİŞTİREN KOZMETİKLER Markalar dış görünümü iyileştirmenin ötesine geçen ürünler geliştiriyor ![]() ![]() Örneğin piyasadaki bir nemlendirici krem, içeriğindeki nörotransmitter'leri etkileyen maddeler sayesinde, beyinde duygu durumu iyileştiren serotonin ve dopamin hormonlarının düzeyini artırdığını iddia ediyor ![]() Bir süre sonra markalar ürünlerinin fiziksel ve kullanışa yönelik parametrelerinin ötesine geçerek, onların psikolojik ve duygu durum değiştirici faydalarını ileri sürmeye başlayacak ![]() |
![]() |
![]() |
|