![]() |
Reklam Nedir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Reklam NedirReklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyuru"dur ![]() Özellikleri Reklam, pazarlama nın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alır ![]() ![]() Günümüzde Philip Kotler sayesinde Satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler'in müşteriye odaklı anlayışı, 4C'ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır ![]() Reklam pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() [*]İlgi çekici[*]Şaşırtıcı[*]Özgün[*]Bir kere kullanmaya yönlendirici[*]Reklamın yaratıcı ve ticari olmak üzere iki yönü vardır ![]() |
![]() |
![]() |
|