![]() |
ÇOCUKTA ZİHİNSEL GELİŞİM hakkında bilgi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() ÇOCUKTA ZİHİNSEL GELİŞİM hakkında bilgiJ ![]() ![]() ![]() Piaget gelişimi 6 evrede incelemiştir ![]() 1-Refleksler evresi yada kalıtsal montajlar ve böylece ilk güdüsel (beslenme) eğilimleriyle ilk heyecanlar ![]() 2-Birinci devinim alışkanlıkları ve birinci örgütlü algılamalar evresi ve bunun gibi birbirinden ayrılmış ilk duygular evresi ![]() 3-Duyusal devinim yada pratik zeka (dil öncesi), ilkel sevgi düzenlemeleri, sevginin ilk dışta yoğunlaşmaları ![]() 4-kendi başına süt çağı dönemini oluşturuyor ![]() ![]() 5-Sezgisel zeka ve bireyler arası kendiliğinden duygular evresi, yetişkine uyulan toplumsal ilişkiler evresi (2-7 yaş arası yada “küçük çocukluğun” ikinci bölümü) ![]() 6-Somut zeka işlemleri (mantığın başlangıcı) ve ortaksal davranışların ahlaksal ve toplumsal duyguları evresi (7-12 yaş) ![]() 7-Soyut zeka işlemleri, kişiliğin oluşumu ile yetişkinler topluluğuna duygu ve zekayla bağlanma evresi (delikanlılık) ![]() Süt çocuğunun dikkati çeken en belirgin eylemi, davranışı, emme eylemidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İki-yedi yaş arasındaki çocukların genel özelliği, algılamalarının somut nesnelerle sabit kalmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yedi-oniki yaş arasındaki çocuklarda ise görselliğin yerini yavaş yavaş mantıksallık almaya başlamıştır ![]() ![]() İlk gençlik çağında soyut düşünebilme gelişmeye başlar ![]() ![]() ![]() Kişilik, bu dönemin sonunda kuralların ve değerlerin özerk örgütlenmesiyle, ayarlama olarak ve eğilimlerin ahlaksal aşamalandırması olarak istencin onaylanmasıyla başlar ![]() Adaptasyon: Uyum: Çevreye uyumdan ileri gelen elverişlilikle özümleme arasında bir denge ![]() Animizm: Nesnelere bilinç verme,onları canlı sanma ![]() Anomie: Doğal örgütlenme eksikliği ![]() Asimilasyon:Özümleme: Var olan şemaların içine yeni nesneleri ve deyimleri katma ![]() Ben Merkezcilik: Bireyin kendi şemalarının terimleri içinde diğer insanların deneyimlerini ve davranışlarını yada kişilere ve nesneleri çarpıtarak yorumlama ![]() Duyumsal Devinim: Algının ve hareketin eş zamanlığı ![]() Fiat: Düşünüp taşındıktan sonra bilerek karar verme ![]() Heteronomie: Türedışılık: Davranış üzerine etkili olan buyrukların dıştan alınması ![]() ![]() İçe Maletme: dış dünyanın bellekle, imgelerle, dille ve simgelerle temsili ![]() Operasyon: İşlem: İmgelemde yer alan bir hareket ![]() Temsil: Representation: Bir imgenin duyulara sunulması süreci ![]() |
![]() |
![]() |
|