![]() |
Krizin erkeklere ilk etkisi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Krizin erkeklere ilk etkisiKrizde erkekler önce saçlardan vazgeçti Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Genel Müdürü Ayşe Özger ile büyük bir iddia ile girdikleri reçetesiz ürünler pazarını ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Reçetesiz ilaç pazarına ne zaman girdiniz? 2007 temmuzdan itibaren pazara çok ilgi duymaya başladık ve girdik ![]() - Neden? Temel sebep şu; ilacı ruhsatlandırdıktan sonra geri ödeme süreleri uzuyor ![]() ![]() ![]() Hem insanlar artık kendilerine daha özen gösteriyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnternet gibi kimsenin kontrol edemediği ve insanların deneyimlerini paylaştığı bir alan oluştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Bu ilaçların temel amaçları nedir? İki amacı var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir bacağı daha var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Sadece eczanelerde mi satılıyor? Evet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eren GÜLER YAZIYOR Özellikle yeni getirecekleri ilaçlar ile pazardaki iddiasını artırmak isteyen Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Genel Müdürü Ayşe Özger ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dolayısıyla bu ürünlerin eczane danışmanlığında ![]() ![]() ![]() - Pazarın büyüklüğü ne kadar? Türkiye ilaç pazarı 9 ![]() ![]() ![]() - Dünyada? Reçetesiz ilaçlar ve geri ödenmeyen tedaviye destek ürünlerde sadece Doğu Avrupa pazarı 6 milyar dolar ![]() ![]() ![]() ![]() - Ne kadarlık bir büyüme bekliyorsunuz? Her yıl toplam ilaç pazarı içerisindeki payının 0 ![]() ![]() ![]() - Sizin cironuzdaki payı nedir? Bizim cirodaki payı yüzde 9 civarında ![]() ![]() - Hedefiniz nedir? Hedefimiz reçetesiz ilaçların payını 2015 yılında yüzde 20'ye çıkarmak ![]() - Pazarın en büyük oyuncuları kim? "Krizle birlikte tüketiciler daha küçük ambalajlara yöneldi ![]() ![]() Johnson&Johnson ![]() ![]() ![]() ![]() - Pazarın gelişimi nasıl peki? Geçen yıl vitamin mineral ve besin destekleri alanında 2007'ye göre yüzde 20'lik büyüme oldu ![]() ![]() ![]() - Kriz etkisi mi? Evet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Bütün ürünlerde mi aynı şey yaşandı? "25-45 yaş arası erkeklerin yüzde 20'si kendindeki saç kaybından mutsuz ![]() Yok hayır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - İnsanlar 'boşver dökülsün şimdilik' diyorlar yani ![]() ![]() ![]() Kriz nedeniyle böyle bir yaklaşım olabilir ![]() - Bu saç bakım pazarında gelecek var mı? Saçta farkında olmamak mümkün değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Kelleşiyor mu erkekler? Öyle bir veri yok ama şu var: 25-45 yaş arası erkeklerin yüzde 20'si kendindeki saç kaybından mutsuz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evrensel ve hiç yok olmayacak pazarlar var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|