|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
beauvoir, biyografisi, hayatısimone, kimdirsimone, simone |
![]() |
Simone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir Biyografisi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Simone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir Biyografisi[color=DÖNEMİNDEKİ ÖNEMLİ OLAYLAR (1908-1987)[color] 1929 Simone de Beauvoir, Fransız varoluşçuluğunun baş temsilcisi Jean-Paul Sartre ile tanışır ![]() 1935 Amerikalı antropolog Margaret Mead Üç İlkel Toplumda Cinsiyet ve Karakter üzerine incelemelerini yayınlar ve bu eserinde erkek ve dişi karakter çizgilerinin göreceli olduğunu kanıtlar ![]() 1939 Hitler Polonya'yı işgal ederek 2 ![]() ![]() ![]() 1940 Simone de Beauvoir ve Jean-Paul Sartre Fransız direniş hareketinin üyeleri arasındadırlar ![]() 1949 Simone de Beauvoir'in kitabı Le Deıocieme Sexe (İkinci Cinsiyet) yayınlandığında sert tartışmalara yol açar ![]() 1963 ABD'de Betty Friedan'ın The Feminine Mystique (Kadınlığın Gizemi) yayınlanır ![]() ![]() 1968 Paris'te ve Almanya'nın birçok kentinde öğrenci hareketleri başlar ![]() 1968 Kadınların Kurtuluşu (yani feminizm) hareketi ABD'de yayılır ![]() ![]() 1970 Bu yıldan itibaren Fransa'da Kadının Kurtuluşu Hareketi adında bir örgüt faaliyete geçer ![]() 1971 Nisan ayında kadın hareketleri tarafından hazırlanan bir itirafname Fransa'nın ileri gelen (aralarında Simone de Beauvoir'ında bulunduğu) 343 kadını tarafından imzalanır: "Kürtaj Yaptırdım"', Nouvel Obseıvato^'de yayınlanır ![]() ![]() ![]() ![]() "KADIN OLARAK DÜNYAYA GELİNMEZ, KADIN OLUNUR ![]() "İyi niyetli, gayretli ve aşırı dindar ![]() ![]() Hukukçu olan babası, Simone ve ondan iki yaş küçük kız kardeşi Helene'e titiz bir eğitim imkânı sağlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hayır, kız çocuk olarak mağduriyet duygusuna kapılmış değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uzun dalgalı saçlarıyla Simone güzel bir kızdır ![]() ![]() ![]() ![]() Simone'un babası Birinci Dünya Savaşı'nda askere alındığında, bu olay onu çok etkiler ![]() ![]() ![]() ![]() Küçük Simone'a, Tanrı'nın Fransa'yı kurtarıp kurtarmamasının onun uslu ve dindar olmasına bağlı olduğu açıklanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zaza: Günün birinde 10 yaşındaki Simone'un sınıftaki sırasına, yeni gelen kısa saçlı, esmer bir kız oturur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anılarının birinci cildinde Zaza ile aralarında başlayan arkadaşlığı böyle anlatır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone Zaza'yı kazanmaya çalışır ![]() ![]() ![]() ![]() Simone'un sivilceleri vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu zaman içinde tek tesellisi Zaza ile olan arkadaşlığıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Baba evindeki zincirlerini kıran ilk ve en önemli değişimi on dört yaşındayken yaşar: İnancını yitirir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Çocuk sahibi olmak, onların da çocuk sahibi olması; sonsuza kadar hep aynı nakaratı tekrarlamak demek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Genç Simone'un özelliği, tüm düşüncelerinin sadece kendine özgü sorunları etrafında dönmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu görüşü daha uzun yıllar etkinliğini korur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1925'te liseyi bitirdikten sonra Neuilly'de Sainte-Marie Enstitüsü'nde filoloji, Katolik Enstitüsü'nde matematik, sonra da Sorbonne'da felsefe öğrenimi görür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Böyle devam edemez! Ne istiyorum ben? Ne yapabilirim? Hiçbir şey ve yine hiçbir şey ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1929, onun için önemli bir yıl olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir'ın Jean-Paul Sartre ile ilişkisinde birçok şey Zaza ile arasındaki ilişkiyi anımsatır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone bu konuda, "Ağustos başında ondan ayrıldığımda, hayatımdan bir daha çıkmayacağını biliyordum," der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Entelektüel alanda da, onlar kadar birbirini tamamlayan bir çift yoktur ![]() ![]() ![]() "Onun, hayatımda hiç kimsenin giremeyeceği bir yeri var," demiştir Sartre, Simone hakkındaki bir röportajda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buna rağmen Beauvoir bugüne kadar hep "Sartre'ın hayat arkadaşı" olarak nitelenmiştir ![]() ![]() Simone de Beauvoir 1943 yılında ilk romanı Konuk Kız'ı yayınladığında öğretmenliğe son verir ![]() ![]() 1946'da, yaklaşık yirmi yıl sonra yeni feminizmin ayak basabileceği zemini oluşturan bir çalışmaya başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir her şeyi dikkatle araştırır ve bir keşifte bulunur: "Dünya bir erkekler dünyası ![]() ![]() ![]() İlgisi öylesine büyüktür ki, kadın cinsiyle ilgili efsaneleri daha yakından incelemeye karar verir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir'ın çalışmaları sırasında gördüğü gerçek bir cümleyle açıklanabilir: "Kadın olarak dünyaya gelinmez, kadın olunur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zihinleri karıştıran gerçek, Simone'un konularına soğukkanlı, tarafsız ve rahatça yaklaşmasıdır ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir kitabını bir ümitle bitirir; "erkeğin görevi mevcut dünyadaki özgürlük imparatorluğunun başarıya ulaşması için yardımcı olmaktır ![]() ![]() Bunları 1949'da yazmıştır ![]() Kadınlığımın Hikâyesi kitabının son cildinde, 1972'de vaktiyle "kadınların yakında zafere ulaşacaklarına inanmakta" aceleci davrandığını söyler ![]() İkinci Cinsiyet kitabı 1968-69 yıllarında Kadınların Kurtuluşu (Women's Liberation) hareketi ortaya çıktığında yeni Amerikan feminizminin kuramsal altyapısını oluşturur ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir ilk kez 1970 yılında bir "feminist" olduğunu açıklar ![]() ![]() ![]() ![]() "Gerçekte, 1950'den beri hiçbir şey elde edemedik," der ![]() ![]() ![]() 1971'de Paris'te kürtaj yasağına karşı ilk büyük gösteri için sokağa inen kadınlar arasında yer alır ![]() ![]() 1976'da (Alman feminist) Alice Schwarzer ile yaptığı bir röportajda feministlerden çok şey öğrendiğini söyler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir bu yüzyılın başında doğmuş, roman ve otobiyografi şeklinde, bu yüzyılda kadın olarak yaşamanın ne demek olduğunu anlatmıştır ![]() Son yapıtlarından biri olan Yaşlılık'ta bugünün genç huzursuz insanlarını, yaşlı ve aynı derecede huzursuz insanlara bağlayan köprüyü kurmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color=aıntıdır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Simone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir Biyografisi |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Simone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir Biyografisi[color=Simne Lucie-Ernestine-Marie-Bertrand de Beauvoir (9 Haziran , 1908 – 14 Nisan, 1986) Fransız yazar ve filozof ![]() ![]() En önemli eseri 1949’da yazdığı, kadınların gördüğü baskıların bilimsel incelenmesini yaptığı ve modern feminizmin temellerini kurduğu İkinci Cins (Le Deuxième Sexe) adlı eseri sayılabilir ![]() Yaşamı Simone de Beauvoir 9 Haziran 1908’de Paris’de Georges Bertrand ve Françoise (Brasseur) de Beauvoir çiftinin kızı olarak dünyaya gelmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Matematik ve felsefede Baccalauréat sınavını geçtikten sonra Katolik Enstitüsü’nde matematik öğrenimi ve Saınte Marie Enstitüsünde yabancı dillerde yazın eğitimi gördü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ve 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kadın: Efsane ve Gerçek Simone de Beauvoir önce Kadın: Efsane ve Gerçek adlı denemesini yazar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci Cins Yazarın bu eseri 1949’da Fransa’da yayınlanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Araştırmaları diğer kavramı üzerine yoğunlaşmıştır ![]() ![]() De Beauvoir “Bu durum kadınların kendilerini normalden sapmış, dışta kalan ve normale ulaşmaya çalışan canlılar gibi algılamalarını sağlayarak onlarını başarılarını sınırlandırmışdır ![]() ![]() ![]() ![]() Ölümü ve sonrası 1981’de Sartre’ın acı dolu son yıllarını anlattığı Veda Töreni’ni (Cérémonie Des Adieux) yazar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eserleri [color=[ist][*]Konuk Kız, (1943) [/color][*]Pyrrhus ve Cineas, (1944) [*]Başkalarının Kanı, (1945) [*]Kim Ölecek?, (1945) [*]Her Erkek Ölümlüdür, (1946) [*]Belirsizlik Ahlakı Üzerine, (1947) [*]İkinci Cins, (1949) [*]Gün gün Amerika, (1954) [*]Mandarinler, (1954) [*]Sade’ı Yakmalı mı?, (1955) [*]Uzun Yürüyüş, (1957) [*]Bir Genç Kızın Anıları, (1958) [*]Yaşlılık, (1960) [*]Sessiz Bir Ölüm, (1964) [*]Les Belles Images, (1966) [*]The Woman Destroyed, (1967) [*]Yaşlılık, (1970) [*]Hesap Tamam, (1972) [*]When Things of the Spirit Come First,(1979) [*]Veda Töreni, (1981) [*]Sartre’a Mektuplar, (1990) [*]Aşk Mektupları (Nelson Algren’e), (1998) [/list] alıntıdır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Simone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir Biyografisi |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Simone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir BiyografisiSimone de Beauvoir Kimdir-Simone de Beauvoir Hayatı-Simone de Beauvoir Biyografisi (1908-1986) “Fakat benim için bir düşünce, teorik bir şey değildir; o, yaşanır ya da teori olarak kalır ve geçerli değildir” diyor Simone de Beauvoir’ın L’invitée (1943) adlı ilk romanının başkişisi ![]() ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir varoluş felsefesine bağlıdır ![]() ![]() “Sana şaşıyorum” diyor Françoise’nın sevgilisi Pierre, “tanıdıklarım içinde, başka birisinin de kendisi gibi bir bilince sahip olduğunu keşfettiği an, ağlayabilen biricik insansın” (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir 9 Ocak 1908’de Paris’te doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onun bu özyaşamöyküsel yapıtı, hayatı bir bütün olarak gösterir: Rastlantıların, gelişigüzelliğin ve bilinçli davranışların bir birliği, bağlantıları olarak ![]() ![]() Simone de Beauvoir 1925/26’da filoloji ve matematik okur; 1926’da, Sorbonne’da felsefe öğrenimine başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beauvoir üniversitede öğrenciyken Jean-Paul Sartre’ı tanıdı ve 1980 yılında Sartre ölünceye kadar onunla-birlikte yaşadı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bununla birlikte Beauvoir, bir kadın için tipik bir davranış içinde, kendini vererek yaşadı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlişkilerinin çok sıkılığı, hemen hemen simbiyozca, sürekli tinsel bir alışveriş içinde bulunmaları, Beauvoir’ın yapıtının özgünlüğünden daima kuşku duyulmasına neden oldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beauvoir’in düşünceleri, belli bir özgürlük kavramıyla kenetlenmiş çok bireyselci bir temele dayanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “0 halde ölmek için varolunmaz — hiçbir nedeni ve amacı olmadan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın “kendisini planlayabilme” yeteneği, Özgür olma yeteneğidir ![]() Özgürlüğün temel koşulu olarak, eylem, ve aynı şekilde tek kişinin özgürlüğünün gerekli koşulu olarak, gelecek için amaçlar saptayarak, bunun şimdide dışlaştırması ve benzerleri, Beauvoir’ın kadının toplumsal durumu konusunda hesaplaştığı temel felsefi düşüncelerdir ![]() ![]() ![]() Simone de Beauvoir, sürekli eylemde bulunmakla kendisini gerçekleştiren kendisini planlama idesinin, geleneksel kadın rolü içinde gerçekleşmediğini görür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beauvoir, eskiden beri varolan bu koşulu, kadının eskiden beri öne sürülen biyolojik analık ödeviyle geride tutulmasında; onun “içsel” olanın bekçisi olmasında; erkeğin ise “dışarıya” gitmesine, kendisini “homo faber” olarak geliştirmesine ve dünyaya egemen olmasına izin verilmesinde görür ![]() ![]() “…işte erkekler kadını daima verilmiş olanın iç’i (immanenz) olarak gördüler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O halde Beauvoir için erkeğin egemenliği, çok kez kabul edildiği gibi, daha büyük olan bedensel gücünün bir sonucu değil, eylem yapan özne olmasının sonucudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beauvoir, Der Lauf der Dinge’de, kendisinin, kendi kadınlığından acı çekmekten çok uzak olduğunu; çünkü her iki cinsin de avantajlarından yararlandığını söyler (bkz ![]() ![]() ![]() ![]() 1953’te Sartre’ın Marksist görüşünü benimsedikten sonra, onun için çok hareketli bir dönem başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onun son yaşamöyküsel yapıtı sadece Sartre’la ilgilidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 14 Nisan 1986’da, kendi felsefesini, bütün çelişkileri ve kopukluklarıyla yaşamış olan bir kadın öldü ![]() alıntıdır ![]() |
![]() |
![]() |
|