![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...5 ![]() CEMİYET VE ÇOCUK RUHU Bir çocuğu, bir insanı teşkil eden ruhi unsurları tetkik ettiğimiz zaman görürüz ki o unsurlardan hemen hepsi içtimai hayatın izini taşır ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhi Sirayet Mitinglerin, matbuatın, sinema filmlerinin tesirleri hislerin sirayeti hususunda açık misaller ihzar ederler ![]() ![]() ![]() Telkin Telkin kabiliyeti; maddeten ve manen zayıf olanlarda daha fazla bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk ve içtimai hayat Psikologların çocuklar için içtimai olmayan mahluktur derler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İctimaiyat Bir cemaate karışan her fert; alelade zamanlarda kendisine yabancı olan fiillere ve fikirlere kabiliyeti oluyor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...4 ![]() VERASET VE ÇOCUK RUHU İnsanların cisim ve ruh itibariyle bu kadar ayrı seciyeler vasıflar göstermesine sebep olan en mühim amiller: Veraset, tabiat ve cemiyettir ![]() 1) İnsanın bir madde bir de manevi hayatı olduğunu biliyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Çocuklar babalarından veya annelerinden yahut her ikisinden veya ebeveynlerinin akrabasından, yahut cetlerinden ırklarından maddi ve manevi veraset alabilirler mi ?Bu muhtelif verasetlerin hisselerini tayin mümkün müdür ? Cismani Veraset Veraset baştan tırnağa kadar bütün aza üzerinde müessir olabilir ![]() ![]() ![]() Fakat aynı ameliyeye uzun bir zaman zarfında devam edilmekten husule gelen arızi, müktesep noksanlıkların ve değişikliklerin bazen intikal ettiğinede tesadüf olunmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Veraset kanunları Birincisi: Her mahlukun kendi nevine mahsus olan bedeni ve ruhi evsafa tevarüz ettiği muhakkaktır ![]() İkincisi: Çocuk; ebeveyninin maddi, manevi seciyelerine varis olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Irkın ıslahı Canlı mahluk yumurtaları iki nevi hayati maddeden plazmadan mevcuttur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O halde ırkın ıslahı için ne gibi çarelere tevessül edilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...3 ![]() ÇOCUKLUK VE ÇOCUK Çocuğun maddiyatı zafı mahz demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukluk Neye Yarar? Edvar Klapared’in dediği gibi biz ihtiyarlarımızın tesiri altında kalarak insanların yetişkin adute bir halde doğmamalarını ve hayatın başlangıcında bir çocukluk devresinin bulunmasını pek tabi görüyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukta Bedeni Nema Binaenaleyh ruhun gerek hariçten aldığı intibalar gerek harice verdiği inikaslar bedenin vasıflarına ve halleri kuvvetle merbuttur ![]() ![]() Büyüme Buhranları Büyüme ne kadar süratli olursa beden o derece mukavemetsiz bulunuyor ![]() ![]() ![]() Çocukta Ruhi Nema Belki çocuk bizzat kendi ruhunda temniye eder ve kendi neması için şuursuz olarak istimal ettiği iki vasıta vardır ki biri oyun diğeri taklittir ![]() ![]() a) Oyun uzviyetin inkişafı için muhtaç olduğu bir müşevvik vazifesinide ifa etmektedir ![]() b) Oyun, bazı sevki tabilerimizi temizliyor, saflaştırıyor ve yumuşatıyor ![]() c) Oyun, ferdin şahsiyetinde bulunup ciddi sahada tahakkuk edemeyen temayülleri şaka dan izhara vesile veren bir faaliyettir ![]() Taklit Nitekim çocuk konuşulduğunu işitmemiş olsa yani taklide imkan bulamasa dilsiz olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...2 ![]() ÇOCUK RUHİYATINDA USULLER 1-DAHİLİ TAFAHHUS HARİCİ TAFAHHUS 1) Dahili tafahhus: Herhangi ruhi hadisenin sahibi tarafından tetkik ve tahlil edilmesi demektir ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Harici tafahhus: Ruh hadiselerini harici tezahürleri ve alametleri vasıtasıyla tetkik etmek usulüdür ![]() A) Simadaki ve azadaki hareketlerdir ![]() Kendi tahassüs tarzımıza esir olmamak şartı ile uzun işaretlerle ruhi hadiseleri tayin tarzı; çocuk ruhiyatında belki daha mühimdir ![]() ![]() B) Ruhi tezahürleri eserlerden istihraç etmek yoludur ![]() ![]() C) Ruhu harici delaletler ile tetkik etmenin bir yolu da bünyeyi nazarı dikkate almaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) Harici tafahhusun şekli ruh hadiseleri hareketin tarzında tetkik etmektir ![]() 2-İSTİPSAR, TECRİP İstipsar; tavi olan ruhi hadiseleri şahsa hissettirmeksizin tetkik ettirmektir ki bir maksat takip etmeyerek edindiğimiz ruhi vukufların çoğu bu tarzda temin olunmuştur ![]() Tecrip; celbolunmuş bir istipsar demektir ![]() ![]() ![]() Tekevvüni Usul: Bir hadiseyi başlangıcından alıp geçirdiği tekamül devirlerini, istihalleri derpiş edererek mütaala etmek ilmin en esaslı müsmir bir usulüdür ki ruhiyata da tatbik edilebilir Marazi Usul: Ruhi hadiseleri gayritabi cihetlerini nazarı dikkate alarak tetkik etmektirki başlıca Şarko ve Ribo ismindeki pisikolog doktorlar tarafından kullanılmıştır ![]() Tahlil ve Terkip Usullerine Gelince: Ruhi tetkikler bütün sair fenni tetkikler gibi iki esaslı şekil altında tecelli edebilir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...Çocuk Ruhu Yazar : İbrahim ALAADDİN Yayınevi : Maarif Vekaleti Basımevi Baskı : İstanbul / 1927 / 246 1 ![]() 1-RUHİYATIN TARİF VE TELAKKİSİ Her mevzu gibi ruhta iki şekilde tetkik olunabilir: Ya bünyesi, cevheri ve aslı; ya da vazifeleri tezahürleri ve hadiseleri itibariyle ![]() ![]() ![]() Ruhiyat-Felsefe: Ruhiyatın felsefeden bir kısım olmadığını tavzi ve ispat için muhtelif meseleleri ruhiyatın nasıl ve felsefenin nasıl mütaala ettiklerini gözden geçirmek kifayet eder ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhiyat ve İçtimaiyat: Müteakip bahislerde görüleceği gibi filhakika ferdi ruhun teşekkülünde içtimai muhit belki yegane amildir denebilir ![]() Ruhiyat ve Giriziyat: Ruhiyat ile fizyolojinin bu kadar sıkı bir surette münasebettar olması son asırda iki ilim şubesinin tevellüdüne sebep olmuştur: ”psiko-fiziyolojik” ve psiko-fizik ki bunların mevzuları fizyolojik veya fizik ahval vasıtası ile tetkik ve mesuha etmektir ![]() Ruhi Hadiseler, Girizi Hadiseler: Evvelemirde girizi ve ruhi hadiseler mahiyetleri itibariyle farklıdırlar ![]() 2) Fizyolojik hadiseler ihsasat ile ve ihsasatın kuvvetini artıran alat ile anlaşılır ![]() ![]() ![]() ![]() 2- RUHİYATIN KISIMLARI Nazari ruhiyatın gayesi ruhun muhtelif hadiselerini tetkik ve bunları kanunlara raptetmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...5 ![]() CEMİYET VE ÇOCUK RUHU Bir çocuğu, bir insanı teşkil eden ruhi unsurları tetkik ettiğimiz zaman görürüz ki o unsurlardan hemen hepsi içtimai hayatın izini taşır ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhi Sirayet Mitinglerin, matbuatın, sinema filmlerinin tesirleri hislerin sirayeti hususunda açık misaller ihzar ederler ![]() ![]() ![]() Telkin Telkin kabiliyeti; maddeten ve manen zayıf olanlarda daha fazla bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk ve içtimai hayat Psikologların çocuklar için içtimai olmayan mahluktur derler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İctimaiyat Bir cemaate karışan her fert; alelade zamanlarda kendisine yabancı olan fiillere ve fikirlere kabiliyeti oluyor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...4 ![]() VERASET VE ÇOCUK RUHU İnsanların cisim ve ruh itibariyle bu kadar ayrı seciyeler vasıflar göstermesine sebep olan en mühim amiller: Veraset, tabiat ve cemiyettir ![]() 1) İnsanın bir madde bir de manevi hayatı olduğunu biliyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Çocuklar babalarından veya annelerinden yahut her ikisinden veya ebeveynlerinin akrabasından, yahut cetlerinden ırklarından maddi ve manevi veraset alabilirler mi ?Bu muhtelif verasetlerin hisselerini tayin mümkün müdür ? Cismani Veraset Veraset baştan tırnağa kadar bütün aza üzerinde müessir olabilir ![]() ![]() ![]() Fakat aynı ameliyeye uzun bir zaman zarfında devam edilmekten husule gelen arızi, müktesep noksanlıkların ve değişikliklerin bazen intikal ettiğinede tesadüf olunmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Veraset kanunları Birincisi: Her mahlukun kendi nevine mahsus olan bedeni ve ruhi evsafa tevarüz ettiği muhakkaktır ![]() İkincisi: Çocuk; ebeveyninin maddi, manevi seciyelerine varis olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Irkın ıslahı Canlı mahluk yumurtaları iki nevi hayati maddeden plazmadan mevcuttur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O halde ırkın ıslahı için ne gibi çarelere tevessül edilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...3 ![]() ÇOCUKLUK VE ÇOCUK Çocuğun maddiyatı zafı mahz demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukluk Neye Yarar? Edvar Klapared’in dediği gibi biz ihtiyarlarımızın tesiri altında kalarak insanların yetişkin adute bir halde doğmamalarını ve hayatın başlangıcında bir çocukluk devresinin bulunmasını pek tabi görüyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukta Bedeni Nema Binaenaleyh ruhun gerek hariçten aldığı intibalar gerek harice verdiği inikaslar bedenin vasıflarına ve halleri kuvvetle merbuttur ![]() ![]() Büyüme Buhranları Büyüme ne kadar süratli olursa beden o derece mukavemetsiz bulunuyor ![]() ![]() ![]() Çocukta Ruhi Nema Belki çocuk bizzat kendi ruhunda temniye eder ve kendi neması için şuursuz olarak istimal ettiği iki vasıta vardır ki biri oyun diğeri taklittir ![]() ![]() a) Oyun uzviyetin inkişafı için muhtaç olduğu bir müşevvik vazifesinide ifa etmektedir ![]() b) Oyun, bazı sevki tabilerimizi temizliyor, saflaştırıyor ve yumuşatıyor ![]() c) Oyun, ferdin şahsiyetinde bulunup ciddi sahada tahakkuk edemeyen temayülleri şaka dan izhara vesile veren bir faaliyettir ![]() Taklit Nitekim çocuk konuşulduğunu işitmemiş olsa yani taklide imkan bulamasa dilsiz olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...2 ![]() ÇOCUK RUHİYATINDA USULLER 1-DAHİLİ TAFAHHUS HARİCİ TAFAHHUS 1) Dahili tafahhus: Herhangi ruhi hadisenin sahibi tarafından tetkik ve tahlil edilmesi demektir ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Harici tafahhus: Ruh hadiselerini harici tezahürleri ve alametleri vasıtasıyla tetkik etmek usulüdür ![]() A) Simadaki ve azadaki hareketlerdir ![]() Kendi tahassüs tarzımıza esir olmamak şartı ile uzun işaretlerle ruhi hadiseleri tayin tarzı; çocuk ruhiyatında belki daha mühimdir ![]() ![]() B) Ruhi tezahürleri eserlerden istihraç etmek yoludur ![]() ![]() C) Ruhu harici delaletler ile tetkik etmenin bir yolu da bünyeyi nazarı dikkate almaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) Harici tafahhusun şekli ruh hadiseleri hareketin tarzında tetkik etmektir ![]() 2-İSTİPSAR, TECRİP İstipsar; tavi olan ruhi hadiseleri şahsa hissettirmeksizin tetkik ettirmektir ki bir maksat takip etmeyerek edindiğimiz ruhi vukufların çoğu bu tarzda temin olunmuştur ![]() Tecrip; celbolunmuş bir istipsar demektir ![]() ![]() ![]() Tekevvüni Usul: Bir hadiseyi başlangıcından alıp geçirdiği tekamül devirlerini, istihalleri derpiş edererek mütaala etmek ilmin en esaslı müsmir bir usulüdür ki ruhiyata da tatbik edilebilir Marazi Usul: Ruhi hadiseleri gayritabi cihetlerini nazarı dikkate alarak tetkik etmektirki başlıca Şarko ve Ribo ismindeki pisikolog doktorlar tarafından kullanılmıştır ![]() Tahlil ve Terkip Usullerine Gelince: Ruhi tetkikler bütün sair fenni tetkikler gibi iki esaslı şekil altında tecelli edebilir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...Çocuk Ruhu Yazar : İbrahim ALAADDİN Yayınevi : Maarif Vekaleti Basımevi Baskı : İstanbul / 1927 / 246 1 ![]() 1-RUHİYATIN TARİF VE TELAKKİSİ Her mevzu gibi ruhta iki şekilde tetkik olunabilir: Ya bünyesi, cevheri ve aslı; ya da vazifeleri tezahürleri ve hadiseleri itibariyle ![]() ![]() ![]() Ruhiyat-Felsefe: Ruhiyatın felsefeden bir kısım olmadığını tavzi ve ispat için muhtelif meseleleri ruhiyatın nasıl ve felsefenin nasıl mütaala ettiklerini gözden geçirmek kifayet eder ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhiyat ve İçtimaiyat: Müteakip bahislerde görüleceği gibi filhakika ferdi ruhun teşekkülünde içtimai muhit belki yegane amildir denebilir ![]() Ruhiyat ve Giriziyat: Ruhiyat ile fizyolojinin bu kadar sıkı bir surette münasebettar olması son asırda iki ilim şubesinin tevellüdüne sebep olmuştur: ”psiko-fiziyolojik” ve psiko-fizik ki bunların mevzuları fizyolojik veya fizik ahval vasıtası ile tetkik ve mesuha etmektir ![]() Ruhi Hadiseler, Girizi Hadiseler: Evvelemirde girizi ve ruhi hadiseler mahiyetleri itibariyle farklıdırlar ![]() 2) Fizyolojik hadiseler ihsasat ile ve ihsasatın kuvvetini artıran alat ile anlaşılır ![]() ![]() ![]() ![]() 2- RUHİYATIN KISIMLARI Nazari ruhiyatın gayesi ruhun muhtelif hadiselerini tetkik ve bunları kanunlara raptetmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...5 ![]() CEMİYET VE ÇOCUK RUHU Bir çocuğu, bir insanı teşkil eden ruhi unsurları tetkik ettiğimiz zaman görürüz ki o unsurlardan hemen hepsi içtimai hayatın izini taşır ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhi Sirayet Mitinglerin, matbuatın, sinema filmlerinin tesirleri hislerin sirayeti hususunda açık misaller ihzar ederler ![]() ![]() ![]() Telkin Telkin kabiliyeti; maddeten ve manen zayıf olanlarda daha fazla bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk ve içtimai hayat Psikologların çocuklar için içtimai olmayan mahluktur derler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İctimaiyat Bir cemaate karışan her fert; alelade zamanlarda kendisine yabancı olan fiillere ve fikirlere kabiliyeti oluyor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...4 ![]() VERASET VE ÇOCUK RUHU İnsanların cisim ve ruh itibariyle bu kadar ayrı seciyeler vasıflar göstermesine sebep olan en mühim amiller: Veraset, tabiat ve cemiyettir ![]() 1) İnsanın bir madde bir de manevi hayatı olduğunu biliyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Çocuklar babalarından veya annelerinden yahut her ikisinden veya ebeveynlerinin akrabasından, yahut cetlerinden ırklarından maddi ve manevi veraset alabilirler mi ?Bu muhtelif verasetlerin hisselerini tayin mümkün müdür ? Cismani Veraset Veraset baştan tırnağa kadar bütün aza üzerinde müessir olabilir ![]() ![]() ![]() Fakat aynı ameliyeye uzun bir zaman zarfında devam edilmekten husule gelen arızi, müktesep noksanlıkların ve değişikliklerin bazen intikal ettiğinede tesadüf olunmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Veraset kanunları Birincisi: Her mahlukun kendi nevine mahsus olan bedeni ve ruhi evsafa tevarüz ettiği muhakkaktır ![]() İkincisi: Çocuk; ebeveyninin maddi, manevi seciyelerine varis olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() Irkın ıslahı Canlı mahluk yumurtaları iki nevi hayati maddeden plazmadan mevcuttur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O halde ırkın ıslahı için ne gibi çarelere tevessül edilebilir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...3 ![]() ÇOCUKLUK VE ÇOCUK Çocuğun maddiyatı zafı mahz demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukluk Neye Yarar? Edvar Klapared’in dediği gibi biz ihtiyarlarımızın tesiri altında kalarak insanların yetişkin adute bir halde doğmamalarını ve hayatın başlangıcında bir çocukluk devresinin bulunmasını pek tabi görüyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukta Bedeni Nema Binaenaleyh ruhun gerek hariçten aldığı intibalar gerek harice verdiği inikaslar bedenin vasıflarına ve halleri kuvvetle merbuttur ![]() ![]() Büyüme Buhranları Büyüme ne kadar süratli olursa beden o derece mukavemetsiz bulunuyor ![]() ![]() ![]() Çocukta Ruhi Nema Belki çocuk bizzat kendi ruhunda temniye eder ve kendi neması için şuursuz olarak istimal ettiği iki vasıta vardır ki biri oyun diğeri taklittir ![]() ![]() a) Oyun uzviyetin inkişafı için muhtaç olduğu bir müşevvik vazifesinide ifa etmektedir ![]() b) Oyun, bazı sevki tabilerimizi temizliyor, saflaştırıyor ve yumuşatıyor ![]() c) Oyun, ferdin şahsiyetinde bulunup ciddi sahada tahakkuk edemeyen temayülleri şaka dan izhara vesile veren bir faaliyettir ![]() Taklit Nitekim çocuk konuşulduğunu işitmemiş olsa yani taklide imkan bulamasa dilsiz olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...2 ![]() ÇOCUK RUHİYATINDA USULLER 1-DAHİLİ TAFAHHUS HARİCİ TAFAHHUS 1) Dahili tafahhus: Herhangi ruhi hadisenin sahibi tarafından tetkik ve tahlil edilmesi demektir ![]() ![]() ![]() ![]() 2) Harici tafahhus: Ruh hadiselerini harici tezahürleri ve alametleri vasıtasıyla tetkik etmek usulüdür ![]() A) Simadaki ve azadaki hareketlerdir ![]() Kendi tahassüs tarzımıza esir olmamak şartı ile uzun işaretlerle ruhi hadiseleri tayin tarzı; çocuk ruhiyatında belki daha mühimdir ![]() ![]() B) Ruhi tezahürleri eserlerden istihraç etmek yoludur ![]() ![]() C) Ruhu harici delaletler ile tetkik etmenin bir yolu da bünyeyi nazarı dikkate almaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) Harici tafahhusun şekli ruh hadiseleri hareketin tarzında tetkik etmektir ![]() 2-İSTİPSAR, TECRİP İstipsar; tavi olan ruhi hadiseleri şahsa hissettirmeksizin tetkik ettirmektir ki bir maksat takip etmeyerek edindiğimiz ruhi vukufların çoğu bu tarzda temin olunmuştur ![]() Tecrip; celbolunmuş bir istipsar demektir ![]() ![]() ![]() Tekevvüni Usul: Bir hadiseyi başlangıcından alıp geçirdiği tekamül devirlerini, istihalleri derpiş edererek mütaala etmek ilmin en esaslı müsmir bir usulüdür ki ruhiyata da tatbik edilebilir Marazi Usul: Ruhi hadiseleri gayritabi cihetlerini nazarı dikkate alarak tetkik etmektirki başlıca Şarko ve Ribo ismindeki pisikolog doktorlar tarafından kullanılmıştır ![]() Tahlil ve Terkip Usullerine Gelince: Ruhi tetkikler bütün sair fenni tetkikler gibi iki esaslı şekil altında tecelli edebilir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çocuk Ruhu... |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Ruhu...Çocuk Ruhu Yazar : İbrahim ALAADDİN Yayınevi : Maarif Vekaleti Basımevi Baskı : İstanbul / 1927 / 246 1 ![]() 1-RUHİYATIN TARİF VE TELAKKİSİ Her mevzu gibi ruhta iki şekilde tetkik olunabilir: Ya bünyesi, cevheri ve aslı; ya da vazifeleri tezahürleri ve hadiseleri itibariyle ![]() ![]() ![]() Ruhiyat-Felsefe: Ruhiyatın felsefeden bir kısım olmadığını tavzi ve ispat için muhtelif meseleleri ruhiyatın nasıl ve felsefenin nasıl mütaala ettiklerini gözden geçirmek kifayet eder ![]() ![]() ![]() ![]() Ruhiyat ve İçtimaiyat: Müteakip bahislerde görüleceği gibi filhakika ferdi ruhun teşekkülünde içtimai muhit belki yegane amildir denebilir ![]() Ruhiyat ve Giriziyat: Ruhiyat ile fizyolojinin bu kadar sıkı bir surette münasebettar olması son asırda iki ilim şubesinin tevellüdüne sebep olmuştur: ”psiko-fiziyolojik” ve psiko-fizik ki bunların mevzuları fizyolojik veya fizik ahval vasıtası ile tetkik ve mesuha etmektir ![]() Ruhi Hadiseler, Girizi Hadiseler: Evvelemirde girizi ve ruhi hadiseler mahiyetleri itibariyle farklıdırlar ![]() 2) Fizyolojik hadiseler ihsasat ile ve ihsasatın kuvvetini artıran alat ile anlaşılır ![]() ![]() ![]() ![]() 2- RUHİYATIN KISIMLARI Nazari ruhiyatın gayesi ruhun muhtelif hadiselerini tetkik ve bunları kanunlara raptetmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|