|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
aynasıdır, kültür, memleketin, seviyesinin, tiyatro |
![]() |
Tiyatro Bir Memleketin Kültür Seviyesinin Aynasıdır |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tiyatro Bir Memleketin Kültür Seviyesinin AynasıdırOsman Cemal Kaygısız: Üfürükçü (1935) Necmeddin Veysi: Güneş (Destan ![]() Nüzhet Haşim Sinanoğlu: Sakarya (1934) ![]() Ali Mustafa Soylu: Cem (1931) Hüseyin Hüsnü: Vatandan Vatana (1933) Kâzım Naim Duru: Uyanış (1933) İbrahim Tarık Çakmak: Bozkurt (1935) Behzat Butak: Atillâ'nın Düğünü (1935) ![]() Osman Sabri Adal: Vatan Uğruna (1931) Fuat Edip Altan: Tarih Anlatıyor (1935) Vedat Ürfi Bengü: Kanun Adamı (1938) F ![]() Ahmet Faik Türkmen: Vasiyet (1936) A ![]() Karagöz Oyunları Ahmet Süleyman: Karagöz'ün Açıkgözlülüğü (1931) ![]() ![]() ![]() ![]() Rahmi Balaban: Özdemir Onbaşı (1938) ![]() Hayalî Küçük Ali: Hayal Perdesi (1937) M ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karagözcü Kâzım: Karagöz Milyoner (1934) ![]() Karagöz oyunlarında günün şartlarına göre yenileştirme yapılmıştır ![]() ![]() ![]() Bu oyunlardan Faruk Nafiz'in Akın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıda sıraladığımız oyunlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk'ün konusunu Türk tarihinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Librettosunu Münir Hayri Egeli'nin yazdığı üç perde 12 tablodan oluşan Öz Soy operasının konusu kısaca şöyledir: yeryüzünde insanlar türedikten sonra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir perdelik Bayönder operasının librettosunu yazan Münir Hayri Egeli ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir perdelik Taş Bebek operasının librettosu da Münir Hayri Egeli tarafından Türk masallarından ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk dönemi bestecilerinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç: Dâhi komutan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Tiyatro Bir Memleketin Kültür Seviyesinin Aynasıdır |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tiyatro Bir Memleketin Kültür Seviyesinin AynasıdırTiyatro bir memleketin kültür seviyesinin aynasıdır ![]() Atatürk Dönemi Tiyatro ve Opera Çalışmalarında Türk Halk Kültüründen Nasıl Yararlanıldı? - Nail TAN I ![]() Atatürk Dönemi Tiyatro ve Opera Çalışmalarında Türk Halk Kültüründen Nasıl Yararlanıldı? Nail TAN ( Türkiye ) Yüce Atatürk Cumhuriyet dönemi müzik çalışmalarında nasıl ki ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ülkemizde tiyatroda halk kültüründen yararlanma düşüncesinin uygulamalarına bilinçsiz bir şekilde Tanzimat ve Meşrutiyet dönem*lerinde başlanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meşrutiyet dönemi oyun yazarlarından ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 29 Ekim 1923'te Cumhuriyet ilân edildikten sonra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk döneminde profesyonel tiyatro çalışmalarının merkezi Dürü'l Bedâyi idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk döneminde amatör tiyatro çalışmalarının merkezi ise ön*celeri Türk Ocakları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İstanbul Şehir Tiyatrolarının 1930 yılında açtığı Tiyatro Meslek Okulu başarılı olamadı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tiyatro ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Atatürk'ün gelenekten kaynaklanan kültürel eser yaratma dinamizmine" uygun ilk önemli eser Faruk Nafiz Camlıbel'in Akın oyunudur ![]() ![]() Orta Asya'da yıllarca süren kuraklığın sona ermesi için ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Han yerine kızı Suna'nın öldürülmesi için başbakıcıyı kandırırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Akın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atatürk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1930'lu yıllarda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Faruk Nafiz Çamlıbel: Akın ![]() ![]() ![]() ![]() Münir Hayri Egeli: Bayönder (1932) ![]() ![]() Behçet Kemal Çağlar: Çoban (1933) ![]() ![]() Yaşar Nabi Nayır: Mete {1932} ![]() ![]() ![]() İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci: Şeriye Mahkemesinde (1933) ![]() Halit Fahri Ozansoy: On Yılın Destanı (1933) Necip Fazıl Kısakürek: Tohum (1933) Aka Gündüz: Beyaz Kahraman (1932) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Abdullah Ziya Kozanoğlu: Kazanoğlu (1932) Vedat Nedim Tör: Yirmi Dokuz Birinciteşrin (1933) Vehbi Cem Aşkun: Oğuz Destanı (1935) ![]() Reşat Nuri Güntekin: İstiklâl (1933) ![]() Nihat Sami Banarlı: Kızıl Çağlayan (1933) Vasfi Mahir Kocatürk: Yaman (1933) Peyami Safa: Gün Doğuyor (1937) Abdülhak Hâmit Tahran: Hakan (1935) Nahit Sırrı Örik: Sönmeyen Ateş (1933) Galip Naşit: Destan (1933) Ziya Boral: Yaşayan Ölü (1936) Ferit Celâl Güven-Raşit Rıza Samako: Çakır Ali (1937) Burhan Cahit Morkaya: Gavur İmam (1933) Celâl Tuncer: Devrim Yolcuları (1937) Saim Kerim Kalkan: Vatan ve Vazife (1938) Ahmet Naim -Celâl Edip: Uzun Mehmet (1938) Şükrü Halil Tuğal: Kartal (1936) Yusuf Sururi Eruluç: Yanık Efe (1936) ![]() Musahipzâde Celâl: Atlı Ases (1936) ![]() ![]() Aziz Nogay: İstibdattan Cumhuriyet'e (1933) ![]() Şinasi Okur: Gâzi'nin Yolu (1935) ![]() Naci Tanseli: Zafer İçin (1933) Yunus Nüzhet Unat: Hedef (1934) ![]() Halit Fahri: Ali Baba ve Kırk Haramiler (1936) Feyzi Kutlu Kalkancı: Timurhan (1934) |
![]() |
![]() |
|