![]() |
Az Yakıt Tuketmenın Puf Noktaları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Az Yakıt Tuketmenın Puf NoktalarıAkaryakit fiyatlarina her gecen gun periyodik olarak gelen zamlar herkesi canindan bezdirdi ![]() Yakit tuketimini minimuma indirmek elinizde ![]() Eger otomobiliniz son gunlerde fazla yakit tuketmeye baslamissa vakit gecirmeden servisinizin yolunu tutun ![]() Cunku birkac kucuk onlemle yakit tuketimini kontrol altinda tutabilirsiniz ![]() Tedbirinizi almadan once otomobilinizdeki onarilmasi gereken yerler hakkinda teshisinizi dogru koyun ![]() Bazi basit onarim teknikleri ile asiri yakit tuketiminde tasarrufu kolaylikla saglayabilirsiniz ![]() Butun is bunun yontemini iyi bilmekte yatiyor ![]() Araciniz fazla yakit harciyor mu? Otomobilin konforu, cekisi, aksesuarlarinin nasil oldugundan once, belki de ilk sorulan soru bu ![]() Cogumuz, super ama kilometre basina fazlaca yakit tuketen bir otomobille dolasmak istemez ![]() Luksunun yaninda, yakit tuketimi de otomobillerin tercih edilirligini arttiriyor ![]() Ote yandan hep merak edilen konular, aracin ne kadar benzin veya LPG yaktigi, eger fazla yakiyorsa bunun nedenleri ve yakit tuketimini en aza indirmenin yollari oluyor ![]() Ornegin asagidaki belirtileri hissettiginizde, aracinizin fazla yakit yaktigini anlarsiniz ![]() Nasil anlayacaksiniz? • Motorun cekisinde azalma olur ![]() • Egsoz gazi siyah, goz yasarticidir, benzin veya LPG kokar ![]() • Egsoz kuyruk borusu icinde karbon isi olusur ![]() • Egsozda patirtili sesler olur • Motor sogukken kolay, sicakken guc calisir ![]() • Bilinen miktarda benzinle veya LPG ile yapilan kilometrede azalma olur ![]() Teshisi dogru koyun Yakit tuketimi hesaplamasinda sikca yapilan hata kilometre basina parasal bir deger bulmaya calismaktir ![]() Akaryakita sik sik zam geldigi icin Km basina TL/YTL olarak hesaplama yapmak yaniltici olmaktadir ![]() Bu nedenle aracinizin fazla yakit yakip yakmadiginin tespitini yapmak icin, bir litre benzin veya LPG ile kac kilometre yol gittiginizi bulmaniz gerekiyor ![]() Bunun icin yakit deponuzu, tabanca otomatik olarak yakiti kesinceye kadar doldurun ![]() Bu sirada kilometre saatinizi okuyun, kilometrenizi bir yere not edin ![]() tekrar otomatik olarak yakit kesilinceye kadar doldurun ![]() Kac litre yakit aldiginizi not alin ![]() Kilometre saatinizi tekrar okuyup, daha onceki yapmis oldugunuz kilometreden cikarin ![]() Diyelim ki; 500 km yol yapmissiniz ve 50 Litre yakit aldiniz ![]() Yaptiginiz Kilometreyi aldiginiz yakita boldugunuzde aracinizin bir litre yakitla kac km gittigi bulunmus olur ![]() Her defasinda Bir aracta yakit tasarrufundan bahsetmeden once, fazla yakit harcamasinin nedenlerini aciklamak yerinde olur ![]() Aracin fazla yakit harcamasinin nedenlerini iki grupta toplamak mumkundur ![]() Birincisi aractan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise surucuden kaynaklanan kusurlar ![]() Aractan kaynaklanan kusurlar: Asagidaki tavsiyelerin bir kismi bakim teknisyeni tarafindan yapilabilir ![]() Ama sizin tarafinizdan yapilabilecek basit onarim ve bakimlar da vardir ![]() Bu bakimlar kesinlikle rasgele bir tamirciye degil uzman ve yetkili bir servise yaptirilmali ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayar bakimlarinda; a- Hava filtresinin temizligine dikkat edin ![]() ![]() b- Hava filtresini yaz veya kis durumuna gore takin ![]() c- Distributor platin ayarini katalog degerine ayarlatin ![]() ![]() d- Akumulator ve baglanti kablolarinin bozuklugu motor verimini dusurur ![]() ![]() e- Bujilerin arizali ve ayarsiz olmasi yakit tuketimini yuzde 10 arttirir ![]() f- Karburatorun bakimin yaptirin ![]() g- Rolanti devri katalog degerinde olmali ![]() ![]() h- Bakim teknisyeninizin, rolanti devri ayarini gaz analiz cihazi ile yapilmali ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() Surucuden kaynaklanan kusurlar: Surucu araci kullanirken asagidaki hususlara dikkat ettiginde daha az yakitla daha cok kilometre yapabilir ![]() Oncelikle az yakitla cok kilometre gitmenin yolu sabirdan gecer sozunu unutmayalim ![]() Eger ekonomi sizin icin on plandaysa asagidaki onerilerimizi dikkatlice uygulayin ![]() 1 ![]() ![]() ![]() Bu durum ilave yakit tuketimine neden olur ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 90 km ![]() ![]() Son vitesteki 90 km ![]() ![]() ![]() ![]() Diger viteslerde de motorunuzu 2 ![]() ![]() (Bunun icin takometreden faydalanin) ![]() 3 ![]() ![]() a- Ilk hareketten once motorun isinmasi icin en fazla 30 saniye bekleyin ![]() ![]() b- Ancak sehirlerarasi yola cikarken, hareket gostergesinin normale yaklasmasini bekleyin ![]() c- Kisin motorunuzun cok sogumamasi icin radyator onunu gazete kagidi ya da benzeri bir seyle kapatin ![]() d- Soguk motorda yakit sarfiyati fazladir ![]() ![]() Boyle durumlarda araciniz yuzde 25 daha fazla yakit harcar ![]() 4 ![]() ![]() ![]() a- Deponuzu mumkunse pompanin yavas hizi ile doldurun ![]() b- Depo hicbir zaman agzina kadar doldurulmamali ![]() c- Imkaniniz varsa sabah veya aksamin gec saatlerinde deponuzu doldurun ![]() f- Bir istasyonun pompasina yanastiginizda pompanin para kisminin bilhassa sifirlanmasina dikkat edin ![]() |
![]() |
![]() |
|