06-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ya Zahir

Zahir : Görünen, varlığı aşikar olan,
Cenab-ı Hak buyuruyor:
"O Evvel'dir, Ahir'dir, Zâhir'dir, Bâtın'dır " (1)
* Zâhir, varlığı her şeyde açıkça görülen demektir Çünkü her şey O'nun varlığına delildir Hiçbir şey yoktur ki varlıkta ortaya çıkarken daha evvel O'nun varlığını isbat etmiş olmasın Mamafih her görüneni de O zannetmemelidir Çünkü O, âşikâr olmakla beraber gizlidir de Duygularla hissedilemeyip hayal ile algılanamayacağı gibi, varlığının hakikatı da, akılların idrak ve kavrayışına sığmaktan münezzehtir Binaenaleyh O'nun için ne yalnız Zâhir ne de yalnız Bâtın diye hükmetmemeli, hükmü, âtıftan sonraya bırakarak "Zâhir ve Bâtın" demelidir (2)
* O görünmeyen Zâhir, gizlenmeyen Bâtın'dır Yardım etme ve rızık vermede Zâhir, varlıkların oluşumunu sağlayan Bâtın'dır Allah'ın Zâhir oluşu, O'nun her şeyden üstün olmasını gerektirir (3)
Bu İsmi Bilmenin Faydası:
* Allah'ın bu ismini bilmek, kalbin tek bir ilaha yönelmesini ve ona ibadet etmesini sağlar Bu isim insana, bütün içtenliğiyle yöneldiği, ihtiyaçlarını ilettiği ve sıkıntılı anlarda sığnıp dayandığı, hiçbir şeye muhtaç olmayn gerçek bir ilahın var olmasını sağlar Bu anlam kulun kalbinde yer ettiğinde ve kul, Rabb'ini Zâhir ismiyle tanıdığında ibadetleri bir düzen ve intizama girer bu ibadetler kendisi için bir sığınak, barınak vekorunacak bir yer olur dilediği zaman bu sığınağa girer ve huzur bulur (3)
Cuma namazından sonra 15 kere "Yâ Zâhir" ismini okursa batını, iç alemi münevver olur, nurlanır
----
Kaynaklar:
1) Hadid, 3
2) Elmalı Tefsiri, Hadid
3) Esmâ-ül Hüsna, Karınca Yayınları, Nisan 2004
3) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarı, (Fethiye Evradı Bölümü) Mehmed Nuri Şemseddin Nakşıbendî, Bedir Yayınevi, 2001
|
|
|