![]() |
Shading (Tarama) |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Shading (Tarama)Shading (Tarama) 3D bilgisayar grafiğinde, "shading" prosedürleri eğrili yüzeylerdeki renkler tanımlanarak yüzeylere doğal bir görünüm kazandırılır ![]() ![]() Flat shading: En basit metod olup, her üçgene tek renk verilir ve yüzey basit bir görünüm alır ![]() Gouraud shading: Bir üçgen üzerindeki renk, köşe ve doruk nokta "vertex" renkleri enterpolasyonu ile hesaplanır ve yüzey yumuşak bir görünüm alır ![]() Phong shading: Yine bir üçgen üzerindeki köşe ve doruk nokta "vertex" renklerinin enterpolasyonu sırasında, ayrıca üçgen üzerindeki normal vektörü (üçgen alanına dik vektör -üçgenin uzaydaki konumu) hesaba katılır ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|