İlk Helikopter |
01-03-2011 | #1 |
Şengül Şirin
|
İlk HelikopterHelikopterler dikey olarak kalkış ve iniş yapabilir ve havada sabit olarak tutunabilirler Helikopter ve uçakların uçma prensipleri aslında aynıdır Uçaklarda TUTUNMA kuvveti elde edebilmek için uçak hava içinde hareket ettirilir Ancak kanat, uçak gövdesine bağlı olduğu için sabit bir yapıdadır Fakat helikopterlerde kanat sabit değil, hareketlidir Yani helikopterlerde TAŞIMA kuvveti elde edebilmek için döner kanat yani pervane kullanılır Pervane iki ya da daha fazla palden meydana gelir Pervane palinin profili uçak kanadının profili ile aynıdır Helikopterin motoru palleri döndürür Paller hava içinde hareket ettikleri için üst yüzeylerinde alçak basınç, alt yüzeylerinde ise, yüksek basınç oluşur Bu basınç farkı TAŞIMA kuvvetini meydana getirir Pallerin devir sayısının ve hücum açısının (pallerin havayı karşılama açısı) artması ile bu TAŞIMA kuvvetinin büyüklüğü de artar Tersi bir durumda ise azalır Taşıma kuvveti helikopterin ağırlığına eşit olduğunda helikopter havada sabit olarak tutunur Büyük olduğunda dikey olarak yükselir Daha az olduğunda ise, dikey olarak alçalır Pervanenin dönme düzlemi eğildiğinde, yani pervanenin oluşturduğu TAŞIMA kuvvetinin yönü değiştirildiğinde, helikopter ileri – geri ve sağa – sola doğru hareket eder Böylece helikopterin hava içinde hareket etmesi sağlanır Pervane sürekli döndüğü için (gövde üzerinde yarattığı moment nedeniyle) helikopterin gövdesini de döndürmeye çalışır Bunu engellemek için helikopterin kuyruğunda daha küçük olan bir pervane daha kullanılır Kuyruktaki pervane gövde üzerindeki dönme momentini sönümler Ayrıca sönümleme miktarı değiştirilerek gövdenin dönüşüde sağlanabilir
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
|
|