![]() |
Bir 'Devrim' Hikayesi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bir 'Devrim' HikayesiBir Devrim Hikayesi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verilen termin 29 Ekim 1961 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm ülkede ise üniversitesinden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fakat bu inanılmaz şey gerçekleşiyor ve 29 Ekim 1961 sabahı Türkiye’ de yapılan bir otomobil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu nasıl gerçekleşmişti? Projeyle başka bir kuruluşun değil de Demiryollarının görevlendirilmiş olması ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüksek Mühendis Emin BOZOĞLU yönetim grubunun başı olarak ![]() ![]() ![]() Zamana karşı yapılan yarışın kazanılmasında ikinci etken ![]() ![]() ![]() ![]() 16 Haziran 1961 günü yapılan toplantıda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşyeri olarak seçilen atölyenin hazırlanması için Eskişehir’ e talimat verildi ve otomobili olanların 19 Haziran’ da Eskişehir’ de bulunmaları istendi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atölyede yapılan ilk toplantıda? Yönetim Grubu? açıklandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Önce otomobilin ana hatları saptandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karoseri için hazırlanan 1:10 ölçekli maketlerden seçilen birinin 1:1 ölçekli alçı modeli yapıldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süspansiyon grubu ön takımlar için Mc Pearson sistemini önerdi ve numuneye göre Eskişehir’ de imal edildi ![]() ![]() 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi Silindir Sayısı : 4 Dört zamanlı Silindir Çapı : 81 mm Strok : 100 mm Kompresyon : 6 ![]() Silindir Hacmi : 2070 cm³ Devir : 3600 d/dkMotor gücü:50 HPUzunluk:4500 mmGenişlik:1800 mmYükseklik:1550 mmBoş ağırlığı:1250 kg Eylül sonlarına doğru ön ve arka camları piyasada bulunabilenlere intibak ettirme zorunluluğu nedeniyle modele göre biraz değiştirilmiş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Montaja geçildiğinde karşılaşılan en büyük sorun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nihayet Ekim ortalarında Devrim otomobillerinden ilki tecrübeye hazır duruma gelebildi ![]() ![]() ![]() Bir yandan bu ilk otomobilin yol tecrübeleri sürdürülürken bir yandan da Cumhurbaşkanı’na sunulmak üzere B- motoru ile donatılan ikinci otomobilin yetiştirilmesine çalışılıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Tren sabaha karşı Ankara’ ya ulaştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 29 Ekim sabahı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ertesi gün bütün gazetelerin söz birliği etmişcesine? 100 metre gidip bozuldu? başlığını attıkları 2 numaralı Devrim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karoseri Grubundan Y ![]() vikipedi |
![]() |
![]() |
|