![]() |
Tartışma Metodonunun Faydaları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Tartışma Metodonunun FaydalarıTartışma Medonunun Faydaları tartışma metodu - tartışmanın özellikleri a) Tartışma, birlikte yaşamanın getirdiği bir şeydir ![]() ![]() b) Çocukları, daha sonra yetişkin birer üye olarak katılacakları demokratik toplumun tartışmalarına hazırlar ![]() ![]() c) Çocukları karşıt düşünceleri tahammül ve hoşgörü ile karşılamaya alıştırır ![]() ![]() ![]() d) Çocuklarda sorumluluk duygusu geliştirir; kendi haklarını nazik bir şekilde savunmayı öğretir ![]() ![]() ![]() e) Tartışma, öğrencilerin dil gelişimlerini sağlayan en iyi metodlardan biridir ![]() ![]() f) Bu metod, bir öğretmenin öğrencilerini tanımasının en doğru ve etkili yollarından biridir ![]() ![]() g) Tartışma metodu, geleneksel derse bir canlılık getirir ![]() ![]() ![]() h) Tartışma metodu, öğrenme ilkelerine uygudur ![]() ![]() ![]() Tartışma metodu uygulamasında dikkat edilecek hususlar a) Tartışma başlamadan önce yönetici mümkünse tartışmaya katılanları tek tek tanıtmalı, konuyu, tartışmada herkesin uyması gereken kuralları (söz alarak konuşma, konuşma süresine uyma, başkalarının sözlerini kesmeme, konudan uzaklaşmama, nezaket kurallarına uyma v ![]() ![]() ![]() ![]() b) Tartışmanın konu ve yönetiminin öğretmen merkezli mi, yoksa öğrenci merkezli mi (serbest) olacağı baştan belirlenmelidir ![]() c) Tartışılacak konu büyükse, daha önceden alt gruplar oluşturarak mini tartışmalar yaptırmalı; konunun bütünü üzerindeki tartışma daha sonra sınıfın geneli önünde yaptırılmalıdır ![]() d) Sınıf tartışmalarında bütün öğrencilerin tartışmaya katılmaları, hattâ eşit oranda söz alarak katılmaları sağlanmalıdır ![]() e) Tartışmanın tıkandığı, konunun dağıtıldığı, nezaket kuralları dışına çıkıldığı durumlarda, öğretmen soracağı bazı sorularla kontrolu tekrar eline almalıdır ![]() ![]() f) Tartışma konuları önceden verilmeli ve öğrencilerin tartışmaya kaynak eserlerden hazırlanmaları sağlanmalıdır ![]() g) Tartışma giriş-gelişme-sonuç gibi safhaları olan bir plân izlemeli; tartışma sırasında önemli hususlar (tartışmanın amacı, ana sorunlar, tartışma süresi v ![]() ![]() ![]() h) Tartışmadan çıkarılabilecek sonuçlar veya grupların ana görüşleri, tartışma etapları arasında ve en sonunda öğretmen tarafından ortaya konmalıdır ![]() i) Tartışma genelde yetişkinlerin yapabileceği bir iştir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|