![]() |
Sözcük Ve Cümle Yorumu Test Soru Ve Cevapları 2 |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sözcük Ve Cümle Yorumu Test Soru Ve Cevapları 2Sözcük ve Cümle Yorumu Test Soru ve Cevapları 2 Sözcük ve Cümle Yorumu soruları - Sözcük ve Cümle Yorumu test soruları - edebiyat test soruları ÖRNEK 26: "Cenap fiahabettin, Servet-i Fünun şiirinin tipik temsilcisidir ![]() cümlenin anlamı pekiştirilmiş olur? A) Diğer Servet-i Fünun şairleri, onun kadar belirgin bir biçimde Servet-i Fünun ilkelerini taşı- mazlar ![]() B) Anlatımının bazen ağır oluşu bazen şaşırtıcı açıklığı, yalnız bu savruluş, onu diğerlerinden ayırır ![]() C) Örneğin, Tevfik Fikret ondan çok daha az şiir ürettiği halde ondan çok daha ünlü olmuştur ![]() D) Diğer şairler onu örnek almışlar, hatta biraz da kıskanmışlar, anlatılanlara göre ![]() E) Onun şair oluşu, o eğlenceli düzyazı yapıtlarında bile kendini açıkça belli etmez mi zaten? (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 26: Cümlede Cenap fiehabettin hakkında bilgi verilmekte ve ?Servet-i Fünun şiirinin tipik temsilcisi? olduğu söylenmektedir ![]() ![]() ![]() Yanıt: A ÖRNEK 27: Aşağıdakilerden hangisinin sonuna, ?Bu nedenle söz konusu yapıt çok okunmuş ve defalarca basılmıştır ![]() A) Yapıtın, yazıldığı döneme göre, sade anlaşılır bir dili vardır ![]() B) Yapıtta, eski eğitim uygulamaları, kahramanın bakış açısından, etkileyici bir anlatımla yargılanmaktadır ![]() C) Yapıtta, içinde bulunulan ortamla insanın psikolojik durumu arasındaki ilişki açıkça görülmektedir ![]() D) Yazarın, tarihsel olaylardan yola çıkarak oluşturduğu bu yapıtta, gerçeklerin payı büyüktür ![]() E) Belli bir kesime seslenen bu yapıtta terimlere dayalı bir anlatım kullanılmıştır ![]() (ÖSS 1999) ÇÖZÜM 27: Bu soruda cümle tamamlama neden-sonuç ilişkisi üzerinden yürütülmüştür ![]() ![]() ![]() Bu ilgiden yola çıkarak sadece E seçeneğindeki cümleyle soru kökünde verilen cümlenin nedensonuç cümleleri olmadığı görülür ![]() Yanıt: E ÖRNEK 28: (I) Okumayı arttırıcı çalışmalar yapmıyoruz; çünkü az okuma gibi bir sorun yok ![]() ![]() karar verdik ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada kaç numaralı cümleden başlanarak, paragrafta sözü edilen amaçları gerçekleştirme yöntemleri anlatılmıştır? A) II ![]() ![]() ![]() D) V ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 28: Parçada geçen derginin yayımlanma amacı ?okuyucuya değişik tatlar sunabilmek? şeklinde verilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: C ÖRNEK 29: Tiyatro eleştirmeni, izlediği oyunun en çarpıcı, en belirleyici yönlerini yakalayıp belgeler ![]() Aşağıdakilerden hangisi, bu cümleye anlamca en yakındır? A) Tiyatro eleştirisi yazma, öteki eleştiri türlerinden daha güçtür ![]() B) Tiyatro eleştirmeni, bir oyunu her izleyişinde oyunun farklı bir özelliğini yakalar ![]() C) Tiyatro eleştirisi, oyunun ayırıcı ve etkileyici yanlarına yönelik düşünceler içerir ![]() D) Tiyatro eleştirisi, belirli ölçütlere bağlı kalmayı gerektirir ![]() E) Tiyatro eleştirisi yazmak için oyunu birkaç kez izlemek gerekir ![]() (ÖSS 2001) ÇÖZÜM 29: Verilen cümlede söz konusu edilen, tiyatro eleştirmenidir ve izlediği oyunda ele aldığı unsur irdelenmektedir ![]() ![]() ![]() Böylece örnek cümlede de, C seçeneğinde de tiyatro eleştirisi, eleştirisi yapılan oyunun ?ayırıcı, çarpıcı ve belirgin? yönleri ile tanıtılması olarak gösterilmektedir ![]() Yanıt: C ÖRNEK 30: Bence gökkuşağı istiyorsanız yağmura da katlanmak zorundasınız ![]() Aşağıdakilerden hangisi bu cümlede anlatılmak istenene anlamca en yakındır? A) Elde edeceğimiz sonuçlar, her zaman vereceğimiz emekle orantılı olmaz ![]() B) Bir işin, durumun iyi yanını isteyen, kötü yanını da göze almalıdır ![]() C) İsteklerimize varmak için çalışma kadar öğrenmede gerekir ![]() D) İnsanlar, her olayı olumlu ve olumsuz yönleriyle bütün olarak görmelidir ![]() E) Mutsuzluklarımızdan yakınmak yerine mutluluklarımıza sevinmeliyiz ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 30: Cümlede gökkuşağı, istenen bir güzellik olarak veriliyor, bu güzelliğin bedeli de yağmura katlanmak olarak sunuluyor ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: B ÖRNEK 31: Halk şiiri doğal ve içtenlikli bir anlatım üzerine temellenir ![]() Aşağıdakilerden hangisi, bu cümleye anlamca en yakındır? A) Halk şairi, sözünü şiire dönüştürürken içinden geldiği gibi söyler ![]() B) Aşk, halk şiirinde en çok işlenen konulardan biridir ![]() C) Halk şiirinin sazla, sözle, daha doğrusu müzikle sıkı bir kan bağı vardır ![]() D) Halk şiiri, halkın içinde bulunduğu somut ko- şulların ürünüdür ![]() E) Halk şairi, şiirlerinden, halkın acılarını, çilelerini yansıtır ![]() (ÖSS 2001) ÇÖZÜM 31: ?Halk şiiri içten, doğal, yapmacıktan uzak temellerle kurulmuştur ![]() ![]() ![]() Yanıt: A ÖRNEK 32: Sanatta eskiyen sadece tekniklerdir, sanatın özü eskimez ![]() Aşağıdakilerden hangisi anlamca bu cümleye en yakındır? A) Sanatta amaç aynıdır; değişen, sanatın yöntemleridir ![]() B) Eskiyen yöntemler, sanatçının ilgisini azaltır ![]() C) Sanatın sunduğu olanaklar, sanatçıyı yönlendirecektir ![]() D) Güncel olmayan sanat yöntemleri unutulup gider ![]() E) Geçerliliğini yitiren yöntemlerle sanat yapılamaz ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 32: Soruda verilen cümlede sanatın her zaman aynı olduğu, değişenin teknik yani yöntem olduğundan söz edilmiş ![]() ![]() ![]() Yanıt: A ÖRNEK 33: I ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangileri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() (ÖSS 2000) ÇÖZÜM 33: I ![]() II ![]() III ![]() IV ![]() ![]() Bu durumda zekâyı hem doğuştan, kalıtsal niteliği hem de çevre ilişkisi açısından ele alan II ![]() ![]() ![]() Yanıt: C ÖRNEK 34: I ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Bu cümlelerden hangi ikisi anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 34: I ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() IV ![]() ![]() Bu durumda 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: D ÖRNEK 35: I ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangileri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() (ÖSS 2000) ÇÖZÜM 35: I ![]() II ![]() III ![]() IV ![]() ![]() Buna göre I ![]() ![]() ![]() Yanıt: B ÖRNEK 36: Düşüncenizin çevrede, başkalarında uyandıracağı tepkiyi bilmezseniz doğruluğunu da, yanlışlığını da, asıl değerini de anlayamazsınız ![]() Bu cümlede anlatılmak istenene en yakın yargı aşağıdakilerden hangisidir? A) Bir düşünce söylenmeden, yazılmadan düşünce sayılamaz ![]() B) Düşündüklerini söyleyemeyenlerin kafasında, düşünceler birer gölgedir ![]() C) Bir düşüncenin etkisini, değerini ölçmezseniz onun geçerliliğini değerlendiremezsiniz ![]() D) Özgürlüğün yokluğu, kişiyi gerçek düşünceden uzaklaştırır ![]() E) Tartışmalar sayesinde ortaya yeni düşünceler çıkar ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 36: Verilen cümlede temel kavram, düşüncedir ve düşünce, doğruluğunun ve asıl değerinin anlaşılması açısından açıklanmakta, bu da ?çevrede, başkalarında uyandıracağı tepkiyi bilme?ye bağlanmaktadır ![]() ![]() ![]() Yanıt: C ÖRNEK 37: (I) Öykülerimdeki biçimsel ve içeriksel yenilikler salt kendi çabalarımın ürünü değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerden hangileri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() (ÖSS 2000) ÇÖZÜM 37: Bu parçada yazar öykü hakkındaki görüşlerini aktarıyor ![]() ![]() ![]() ![]() III ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: E ÖRNEK 38: Geçmiş, yeninin yaratılmasına katkısı oranında anlamlıdır; yoksa salt geçmiş olduğu için değil ![]() Bu cümle aşağıdakilerin hangisiyle en yakın anlamlıdır? A) Geçmişi hiçbir zaman gözardı edemeyiz ![]() B) Geçmiş birçok değerin kaynağı olduğu için ona sahip çıkmak gerekir ![]() C) Geçmişte yaşamanın yaşamı anlamlı kılacak bir yanı yoktur ![]() D) Her yenilik, içinde geçmişin birikimini de taşır ![]() E) Geçmişe, geleceğin biçimlenmesine kaynaklık ettiği ölçüde sahip çıkmak gerekir ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 38: Verilen cümlede hakkında açıklama yapılan kavram ?geçmiş?tir ve yeninin yaratılmasına katkısı açısından ele alınmakta ve salt geçmiş olduğu için değil, yeninin yaratılmasına katkısı ile anlamlı olacağı belirtilmektedir ![]() A seçeneğinde geçmişin hiç gözardı edilmemesi B seçeneğinde geçmiş birçok değere sahip olduğu için ona sahip çıkılması, C seçeneğinde geçmişte yaşamanın anlamsızlığı, D seçeneğinde yeniliğin geçmişin birikimiyle iç içe olduğu belirtilirken, E seçeneğinde geçmişin geleceğin biçimlenmesine kaynaklık ettiği ve bu yüzden geçmişe sahip çıkılması gerektiği belirtilmektedir ![]() Yanıt: E ÖRNEK 39: fiiir öylesine bir dilsel düzenlemedir ki sözcüklerinden biri çıkarılır ya da birinin yeri değiştirilirse şiirin tüm büyüsü bozulur ![]() Bu cümlede anlatılmak istenenle aşağıdakilerden hangisi arasında anlamca yakınlık yoktur? A) fiiirde her sözcük, bulunduğu yerde güzeldir ![]() B) Sözcük, şiirin en önemli öğesidir ![]() C) fiiirde dil, kendine özgü bir biçimde kullanılır ![]() D) fiiirin dili, seçilen imgelerin çeşitliliğiyle zenginleşir ![]() E) fiiirin güzelliği, sözcüklerin birbiriyle uyumundan gelir ![]() (ÖSS 2000) ÇÖZÜM 39: Verilen cümlede şiir konu edilmekte ve şiirin biçimsel yönü hakkında bilgi verilmektedir ![]() ![]() B seçeneğinde ?sözcüğün en önemli öğe?oluşundan, C seçeneğinde ?şiirde dilin kullanılışı?ndan, E seçeneğinde ?şiirde sözcüklerin birbirleriyle uyumu?ndan söz edilirken, Dseçeneğinden ?şiir dilinin imgelerle ilişkisi?nden söz edilmektedir ![]() Yanıt: D ÖRNEK 40: Kişilerin ya da kişilerin söylediklerinin yargıcı olmamalıdır sanatçı, yan tutmamayı ilke edinmelidir ![]() Aşağıdakilerden hangisi bu cümlenin anlamını içermektedir? A) Sanatçı , kendini toplumdan soyutlamaksızın toplumunu nesnel bir biçimde yansıtır ![]() B) Sanatçı kimliği, duyarlı toplumlarda her geçen gün kendini yenileyerek gelişir ![]() C) Toplum yapısının gelişmesinde sanatçıya büyük görev düşer ![]() D) Toplumunu yansıtmayan sanatçı, kimliğini zamanla yitirir ![]() E) Sanatçı, olaylar karşısında zaman zaman tarafsızlığını koruyamayabilir ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 40: Örnek cümlede yazar konu edilmekte ve ?yargıç olmamalıdır, yan tutmamayı ilke edinmelidir? denilerek yazarın nesnel olması öğütlenmektedir ![]() ![]() Her iki cümlede de sanatçıya nesnel olması gerektiği söylenmektedir ![]() Yanıt: A ÖRNEK 41: İsterseniz yanlış düşünün; ama her durumda kendi kafanızla düşünün ![]() Bu cümlenin yazarı aşağıdakilerden hangisini öğütlemektedir? A) Bağımsız olmamızı B) Kararlı davranmamızı C) Yanlışları hoş görmemizi D) Kolay pes etmememizi E) ?nsanlara önem vermemizi (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 41: Öğüt, bir kimseye yapması ya da yapmaması gerekenlerin söylenmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: A ÖRNEK 42: Mutluluk, ancak zorluğu ve kolaylığı kendini geliştirme aracı olarak kullananlar için kalıcıdır ![]() Yukarıdaki cümlede asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) İnsanlar kendilerini mutlu edecek şeylerin peşinde koşmalıdırlar ![]() B) İnsanlar kendilerini geliştirerek mutluluğu yakalayamazlar ![]() C) Yaşamın koşulları karşısında yılgınlığa ve boşvermişliğe düşmeyen insanlar sürekli mutludurlar ![]() D) Yaşamın zorlukları insanları sürekli mutlu kılar ![]() E) Güçlük ve kolaylıklar, insanları geliştirme konusunda biririnden çok farklıdır ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 42: Cümlede mutluluk hakkında açıklama yapılıyor ![]() ![]() ![]() ![]() verilmiştir ![]() Yanıt: C ÖRNEK 43: (I) Yaşamöyküsü yazma, birtakım ön çalışmalar yapmayı gerektirir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın I numaralı cümlesinde belirtilen düşüncenin nedeni, kaçıncı cümlede açıklanmıştır? A) II ![]() ![]() ![]() D ) V ![]() ![]() (ÖSS 2001) ÇÖZÜM 43: I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: E ÖRNEK 44: (I) Hint müziğinin çarçabuk sızması, alaturkanın donmuş kalmış olmasından kaynaklanıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralandırılmış cümlelerin hangi ikisinde neden - sonuç ilişkisi vardır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) I ![]() ![]() ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 44: I ![]() n donmuş kalmış olmasına bağlanmış ![]() ![]() cümledeyse minibüs ve hafif Türk müziğinin yaygı nlaşması nedeniyle klasik alaturkanın daha da arandığı anlatılmış ![]() ![]() ![]() sonuçların verildiği cümleler olmuş ![]() Yanıt: D SÖZCÜK VE CÜMLE YORUMU SÖZCÜK VE CÜMLE YORUMU ÖRNEK 45: (I) Karagöz?ün yaşamımızdaki yeri için: ?Bitti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böyle bir sanatı nasıl yok etmeye çalışırız? Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerin hangilerinde, I ![]() A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) III ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (ÖSS 2000) ÇÖZÜM 45: Gerekçe, geçmişe dönük yargılarla ilgilidir ve bir cümlenin ardından orada geçen yargıların nedenlerini verir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() onun bitmeyeceğini gösteren nedenleri olmuştur ![]() Yanıt: C ÖRNEK 46: (I) Hikâyelerinde kendi hayallerinden çok yaşamın gerçeklerini işlerken duru bir anlatım kullanmıştır ![]() ![]() (III) Karşıtlıkları büyük bir doğrulukla yansıtmaktadır ![]() yoksul olmasına karşın, dünyayı zindan gibi görmektenöte canlı, hayat dolu kişilerdir ![]() ![]() ![]() Bu parçada, sözü edilen yazarın yapıtlarındaki özelliklerin temel nedeni numaralanmış cümlelerin hangisinde belirtilmiştir? A) I ![]() ![]() ![]() D) V ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 46: Parçada yazarın karşıtlıkları büyük bir doğrulukla yansıttığı, kişilerinde gerçekçilikle ayrıntıya inen psikolojik çözümlemeleri kaynaştırabildiği anlatılmış ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: E SÖZCÜK VE CÜMLE YORUMU ÖRNEK 47: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, önerinin gerekçesi de açıklanmıştır? A) Daha az konuşup daha çok iş yapın ![]() B) Başarının bir parçası olun, eleştirmeni değil ![]() C) Sabır bir erdemdir, sakın ondan vazgeçmeyin ![]() D) Çabalarla amaçları birbirine karıştırmayın ![]() E) Başkalarını eleştirdiğiniz kadar kendinizi de eleştirin ![]() (ÖSS 1999) ÇÖZÜM 47: C seçeneğinde ?sakın ondan vazgeçmeyin? diye bir ?öneri? yapılmaktadır ![]() ![]() Yanıt: C ÖRNEK 48: (I) Türkiye?de şiir, okurun çok üstünde bir düzeyde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralandırılmış cümlelerden hangisi kendinden sonraki cümlenin gerekçesi durumundadır? A) I ![]() ![]() ![]() D) IV ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 48: II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: A ÖRNEK 49: ?Gene bahar geldi, açıldı güller? dizesinde, güllerin açılışı baharın gelişine bağlanmaktadır ![]() Aşağıdaki dizelerin hangisinde buna benzer bir durum söz konusudur? A) Ne bir vefa gördüm, ne faydalandım B) Erzurum dağları kardır, geçilmez C) Düşman geldi, tabur tabur dizildi D) Ağlatmadı güzel, güldürdü beni E) Başım yastıktadır, gözlerim yolda (ÖSS 1999) ÇÖZÜM 49: Verilen örnek cümlede ?güllerin açılması? bir sonuç, ?baharın gelmesi? ise bir sonucun nedenidir ![]() ![]() Yanıt: B ÖRNEK 50: (I) Karşınızda şiir üzerine birkaç söz söylemek olanağını elde ettiğim için mutluyum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisi kendinden önceki cümlelerin gerekçesi durumundadır? A) I ![]() ![]() ![]() D) IV ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 50: Parçada II ![]() ![]() ![]() Yanıt: C ÖRNEK 51: (I) ?htiyar Adam ve Deniz, Ernest Hemingway?e Nobel ödülü kazandıran romanlarından biri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde öznellik yoktur? A) I ![]() ![]() ![]() D) IV ![]() ![]() (ÖSS 2000) ÇÖZÜM 51: Öznellik iletilen yargının kişiye göreliğidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ?izlenmeye değer en iyi film? yargıları ile yazar kendi kanılarını belirterek öznel yargı iletmiştir ![]() Yanıt: A ÖRNEK 52: (I) Bedri Rahmi, tanıdığı insanlara, dostlarına, arkadaşlarına ?reis? diye seslenirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ka ne kalabilir? Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde öznellik söz konusu değildir? A) I ![]() ![]() ![]() D) IV ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 52: I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: A ÖRNEK 53: Aşağıdaki dizelerin hangisinde yorum söz konusu değildir? A) Alabildiğine insan kalabalığı vardı Bir aydınlık geleceğe bakıyordu B) Bir ılık güz öğlesinde fianlı haki urbası üstünde C) Koymuştu kılıcını içine kınının Yürüyordu arasında sevgili halkının D) ?zmir?e girişini Atatürk?ün Bir kahve duvarındaki resimde gördüm E) Işıktı sevinçti türküydü Görseydiniz o resimde Atatürk?ü (ÖSS 1999) ÇÖZÜM 53: Yorum cümleleri, nesnellik taşımaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: D ÖRNEK 54: (I) Dolmabahçe Sarayı?ndaki resim koleksiyonları birkaç sergiyi dolduracak kadar zengin ![]() ![]() ![]() ![]() bunun beklentisi içindedir ![]() Bu parçadaki numaralanmış cümlelerden hangisi kişiden kişiye değişen bir yargı değildir? A) I ![]() ![]() ![]() D) IV ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 54: Kişiden kişiye değişen yargılar özneldir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: B ÖRNEK 55: Aşağıdaki yargılardan hangisi nesnel bir nitelik taşımaktadır? A) Son zamanlarda yayınevlerinde genç şairlerin özenle yazılmış şiirlerine rastlıyorum ![]() B) Gerçek okur vefalıdır ve hep okuduğu yazarları yalnız bırakmaz ![]() C) ?nsanın sıcaklığını ve dansın büyüsünü bu filmde bulabilirsiniz ![]() D) Dokuz Eylül Üniversitesi bu yıldan başlayarak bir tiyatro ödülü vermeyi kararlaştırdı ![]() E) Bu yıl oyunculuk alanında başarıyı arttırmak için yoğun ilgi gören bir kurs açıldı ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 55: Nesnel nitelik, söyleyişe duyguların, kanıların katılmadığı, kanıtlanabilir, kişiden kişiye değişmeyen yargılardır ![]() ?yoğun ilgi gören? sözleri söyleyenin kanılarıdır ![]() ![]() Yanıt: D ÖRNEK 56: (I) Konuşma dili yazıyı denemeye yaklaştırır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde koşul ilişkisi vardır? A) I ![]() ![]() ![]() D) IV ![]() ![]() (Kavram Dershaneleri Sorusu) ÇÖZÜM 56: Koşul (şart), bir yargının gerçekleşmesi için daha önce gerçekleşmesi gerekli yargıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt : D ÖRNEK 57: (I) Güneye doğru indiğimizde göz alabildiğine uzanan bir ovayla karşılaştık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangilerinde ?karşılaştırma? yoktur? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() (ÖSS 1999) ÇÖZÜM 57: Karşılaştırma iki varlık, iki kavram veya iki şey arasındaki benzerlik ve karşıtlıklardan yararlanmadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() insan boyuyla toprak yığınlarının boyu, VI ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanıt: B |
![]() |
![]() |
|