![]() |
Çocukta Oyun Ve Oyuncak |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocukta Oyun Ve OyuncakOyun, çocuğa hiç kimsenin öğretemeyeceği konuları,kedi deneyimleriyle öğrenmesi yöntemidir ![]() Oyun, sonucu düşünülmeden, eğlenmek amacıyla yapılan hareketlerdir ![]() ![]() Piaget’ye göre oyun,bir uyumdur ![]() Oyunun Bedensel Değeri : Çocuğun kas sistemini geliştiren aktif oyun aynı zamanda çocukta biriken enerjinin boşalmasını sağlar ![]() ![]() Oyunun İyi Edicilik Niteliği : Çocuğu tanımada değerli bir araç olan oyun, onun günlük yaşamda çevresinden aldığı uyaranların oluşturduğu gerilimden kurtulmasını sağlar ![]() Oyun yoluyla çocuk, en derin duygu ve gereksinmelerini ifade olanağı bulmakta ve sorunlarını kendi kendine çözebilmektedir ![]() ![]() ![]() Oyunun Eğitimsel Değeri : Çocuk, çeşitli biçim ve boyutlardaki oyun malzemesiyle oynaya oynaya, renk, renk, boyut ve objelerin anlamlarını kavrar ![]() ![]() Oyunun Toplumsal ve Ahlaki Değeri : Arkadaşlarıyla oynamak, çocuğa işbirliğini ve toplu yaşam için gerekli kuralları öğretir ![]() ![]() Çocuğun toplum ve ahlak kurallarına uyum göstermesinde oyunun rolü büyüktür ![]() ![]() ![]() OYUNDA KÜLTÜR, İKLİM VE CİNSİYET FAKTÖRÜ Oyunların oluşumunda iklimin, kültürün, cinsiyetin ve yaşın etkisi büyüktür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oyun türünün seçiminde mevsim ve iklim koşullarının da etkisi büyüktür ![]() ![]() Cinsiyet oyun seçiminde önemli bir başka etkendir ![]() ![]() Kızlar : İp atlamak, istop, yakartop, saklambaç, seksek, ebecilik Erkekler : Futbol, koşmaca, saklambaç, misket YAŞLARA GÖRE OYUNDA GÖRÜLEN GELİŞİM Oyun biçimlerinin insan gelişimine koşut olarak farklılaştığı görülür ![]() ![]() ![]() ![]() 2 yaşından itibaren çocuklar günlük yaşamlarını canlandıran dramatik oyunlara yönelirler ![]() ![]() ![]() ![]() Oyun çocuğa kendini tanımayı öğretir ![]() ![]() Çocuk oyuna yalnızca büyüklerinden gördüğünü aktarmakla kalmaz, kendi algıladıklarına deneyimlerini de katarak sentezler yapar ![]() ![]() 4-6 yaşlarındaki kızlar bebeklerine farklı elbiseler giydirip küçük sembolik evlerini eşyalarla süslerken, erkekler izledikleri bazı savaş serüvenlerini grup oyunlarına yansıtırlar ![]() Oyun, gerçek dünyayla hayal dünyası arasında bir köprüdür ![]() Oyun faaliyeti tek başına ele alındığında tüm gelişime koşut olarak, oyunda da belirgin bir evrim görülür ![]() Tek başına oynanan oyun Başka bir oyunu izleme Paralel oyun Birlikte oynanan oyun İşbirliğine dayalı oyun Piaget, oyun gelişimiyle bilişsel gelişim arsında yakın bir ilişki olduğunu savunur ve oyun gelişimini üç farklı evrede ele alır ![]() Alıştırmalı oyun (doğumdan 18 ![]() Sembolik oyun (2-6 yaş) (taklit) Kurallı oyun evreleridir ![]() ![]() Çocuğun oyun gereksinimini en iyi karşılayan toplumsal kurum, anaokullarıdır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|