![]() |
Nasıl Güvenli Yanlama Yapılır? (Detaylı Anlatım) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nasıl Güvenli Yanlama Yapılır? (Detaylı Anlatım)![]() Olayın ilmini öğreterek "Takla atmadan yengeç gibi nasıl kayıyor bu arabalar" sorusunu zihninizden siliyoruz ![]() ![]() Otomobil yarışlarında en önemli şeylerden biri virajları olabildiğince hızlı ve kazasız atlatabilmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arka ağırlığı hafifleyen aracın sürücüsü o anda virajın yönüne direksiyonu tam kırar ve aracı viraja uygun hale getirmiş olur ![]() ![]() ![]() Unutulmaması gereken arabanın arkası hangi yöne kayıyorsa direksiyonu da aynı yöne tam kırmaktır ![]() ![]() ![]() Başlangıç için taktikler Bu tekniklerde ağırlık değiştirme kullanılmaz yani başlangıç sürücüleri için daha ideal ![]() El freniyle kayma: Arabanın arka tekerleklerini kaydırmak için yapılır ![]() ![]() ![]() ![]() Powerslide: El freniyle kaymaktan farkı burada gaz pedalına yüklenilmesi ![]() ![]() ![]() Lastik kilitleme: El frenini kullanarak yanlama yapmaktan sonra en basit teknik ![]() ![]() ![]() ![]() Debriyaj tokatlama: Aracın güçten düştüğü durumlarda tekrar eski performansına kavuşturmak için uygulanır ![]() ![]() ![]() Ağırlık değiştirme yöntemleri İleri düzey tekniklerde aracın dengesini bozmak esas ![]() ![]() ![]() ![]() Kalkış tekniği: Araç viraja yüksek hızla girerken birden hız kesilir ve kayma başlatılır ![]() Limit fren: Viraja girmeden önce direksiyon viraj yönüne doğru kırılır ve frene basılır ![]() ![]() ![]() Savurma: Viraja yaklaşırken önce virajın tam ters istikametine kontra ile yönlendirilir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|