![]() |
Lastiklerdeki Yazıları Tanıyalım |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Lastiklerdeki Yazıları Tanıyalımlastiklerin üzerindeki rakamların ne anlama geldiğini açıklayalım ![]() Örnek olarak P 205/50V15 ölçülerindeki lastiği alırsak: İlk harf olan ‘P’ ‘Passanger Car’ anlamındadır ![]() Tam olarak karşılığı ‘Yolcu Otomobili’ ama biz sadece ‘otomobil’ diyelim ![]() Bu harf çok da önemli değil aslında isterseniz gelin diğer harf ve rakamların anl***** bir göz atalım ![]() ![]() ![]() ![]() İlk rakam ‘205’ lastiğin mm ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci rakama dikkat! Bu rakam ‘Aspect Ratio’ olarak adlandırılır ve ilkinden farklı olarak mm ![]() ![]() ![]() Lastik yanak yüksekliğinin yani profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir ![]() 205/50 boyutunda bir lastikte profil lastik taban genişliği olan 205mm ![]() ![]() ![]() Şimdi en önemli kısma geldik: Hız Değerleri ![]() ![]() ![]() astiğin normal şartlar altında uygun bir basınçla ve aşırı yüklenmeden çok uzun süreli olmamak şartıyla ne kadarlık bir hıza dayanıklı olduğunu gösterir ![]() En sık rastlanılanları şunlardır: Q (max ![]() R (max ![]() S (max ![]() T (max ![]() U (max ![]() H (max ![]() V (max ![]() Z (240 üzeri) W (max ![]() Y (max ![]() Genel olarak bir lastiğin hız değeri ne kadar büyük olursa yüksek hızlarda oluşan ısınmaya karşı o kadar dayanıklı olacağını söyleyebiliriz ![]() Özellikle modifiye edilmiş bir otomobilde stabilite daha başarılı hızlanma frenleme ve viraj kabiliyeti için bu tip lastik kullanımının şart olduğuna inanıyorum ![]() Bu sebeptendir ki aile tipi normal bir sedan otomobil için ‘S’ veya ‘T’ tipi lastikler yeterli olabilirken bir Ferrari fabrikadan ‘Z’ değerinde lastiklerle çıkmaktadır ![]() Son harf olan ‘R’ stands for ‘Radial’ anlamındadır ![]() Son rakam lastiğin üzerine oturduğu jantın inch olarak çapını verir ![]() Bu örnekte lastik 15inch’ lik bir janta monte edilebilir anlamındadır |
![]() |
![]() |
|