![]() |
Otomobilde 9. Vites Devri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Otomobilde 9. Vites DevriAlman şanzıman üreticisi ZF binek otomobillere yönelik dünyanın ilk dokuz vitesli otomatik şanzımanını piyasaya sürdü ![]() ![]() Şanzıman, motorun enlemesine yerleştirildiği önden çekişli otomobiller için tasarlanmış ve torku 480 Nm’ye kadar olan motorlar ile kullanılabiliyor ![]() ZF şanzımanın, önden çekişli, enlemesine motorlu bir otomobile takılmış tipik bir altı vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 16’ya kadar yakıt tasarrufu sağladığını iddia ediyor ![]() Bu tasarruf dokuz vitesli şanzımanda, motorun 120 km/s hızda 1900 devir/dakikada çalışmasından ileri geliyor; altı vitesli otomatik şanzımanda bu değer yaklaşık 2600 dev/dak oluyor ![]() Şirket “dokuz vitesin son derece yakın vites oranlarını mümkün kıldığını” ve bunun sürüş konforunu olumlu yönde etkilediğini, zira otomobilin motorunun her zaman optimum güç aralığında çalıştığını söylüyor ![]() Şanzıman dört tekerlekten çekişli ve hibrit modellerle çalışacak şekilde uyarlanabiliyor ![]() ZF bu şanzımanın bir üretim otomobilinde ne zaman kullanılacağını açıklamadı ![]() |
![]() |
![]() |
|