|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
araç, elektrikli, ex1, ile, keyfi, peugeot, sürüş |
![]() |
Peugeot Ex1 Elektrikli Araç İle Sürüş Keyfi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peugeot Ex1 Elektrikli Araç İle Sürüş Keyfi![]() Peugeot'nun %100 Elektrikli Yeni Konsept Otomobili, Geleceğe Dönük Stili ve Özgün Mimarisi ile Yoğun Sürüş Hisleri Sunmak ve Markanın 200 ![]() ![]() Hızlanma hususunda FıA onaylı 6 dünya rekoru kıran EX1, %100 gerçek ![]() ![]() Ayrıca kısa bir süre sonra satışa sunulacak iOn ile Peugeot, elektrikli aracın gerçek yaşam ile uyumlu olduğunu da kanıtlıyor ![]() 200 YıLLıK MACERA Peugeot Markası'nın yaratıcılığının gücü, ardı arkası kesilmeyen bir fikir zenginliğine yol açıyor ![]() ![]() Peugeot'nun 200 ![]() ![]() Bu hedefi gerçekleştirmek için mühendisler ve tasarımcılar, temelde çevreci kalmak kaydıyla, tamamen sürücüsünün sürüş keyfine adanmış geleceğe yönelik bir sportif araç geliştirilmesinde baz alınacak en radikal teknik çözümleri seçmek üzere, Markanın tarihine başvurdular ![]() ![]() ![]() Kısa bir süre sonra satışa sunulacak olan iOn ile elektrikli otomobilin Peugeot'da yeniden %100 gerçek olmasından sonra, EX1 heyecan dozunu zirveye çıkararak bizleri yepyeni bir boyuta taşıyor ![]() ETKiLi BiR STiL Sadeleştirilmiş bir gövde yapısına sahip olan bu iki kişilik roadster'ın stili, gerçekleştirilmesine yön veren hafifleştirme düşüncesini vurgulamak istercesine, bir tür "dış iskelet" gibi mekaniği ile adeta çakışıyor ![]() Karoserisi, farklı radyatör ızgarası ve atletik çizgileriyle, 2010 yılı başında tanıtımı yapılan konsept model SR1 üzerinde görülen yeni Peugeot tasarım kodlarını üzerinde barındırıyor ![]() ![]() MAKSiMUM iŞLEVSELLiĞE DOĞRU… MiMARi YAPı VE YÜRÜYEN AKSAM "Klasik" bir roadster olmaktan uzak olan EX1 konsept modeli, arka bölümü birbirine yakınlaştırılmış iki tekerleğin etrafında toplanmış biçimde, şekliyle su damlasını çağrıştıran bir mimariye dayanıyor ![]() 1996 yılının konsept aracı Asphalte deneyiminden ve 2005 yılının iki 20Cup'ından kaynaklanan EX1 konseptinin mimarisi, dingil çıkıntılarının üzerine hiç ağırlık binmeksizin kütlelerin optimal şekilde merkezileştirilmesi amacıyla kabin-hücre bölümünün boyutlarının azaltılmasını sağlıyor ![]() Yürüyen aksam tasarımında çok üst düzey sürüş özellikleri sağlayan teknik çözümler kullanıldı ![]() ![]() ![]() Tek Gövdeli yapısı aracın ağırlığını ve sağlamlığını optimize etmek için karbon petek şeklinde gerçekleştirildi ![]() ![]() Öte yandan, otomobilin boyutları (yükseklik 90 cm genişlik 1,77 m) aracın performans etkinliğine, ağırlık merkezinin alçaltılmasına ve aerodinamik özelliğinin iyileştirilmesine katkıda bulunuyor ![]() MOTORLAR : ELEKTRiKLi ARAÇTA PEUGEOT UZMANLıĞı Elektrikli motor, ivmelenme kapasitesi, fakat aynı zamanda çalışma sessizliği ve sürüş kolaylığı (vites kutusu yok) özellikleriyle yepyeni sürüş deneyimlerinin kaynağı olacaktır ![]() EX1 konseptinde, her iki dingilin üzerine her biri 125'şer kW (toplamda 250 kW/340 hp) tepe gücü ve önde ve arkada 240'ar Nm'lik istendiği an kullanılabilir sabit maksimum tork üreten iki elektrikli motor yerleştirildi ![]() EX1 konseptinde, ön ve arka dingilin üzerine her biri 125'şer kW (toplamda 250 kW/340 hp) maksimum güç ve 240'ar Nm sabit maksimum tork üreten iki elektrikli motor yerleştirildi ![]() Bu mekanik yapı sadece ağırlıkların dağılımının optimize edilmesini değil, aynı zamanda dört tekerlekten çekiş özelliği de sağlıyor ![]() ![]() FÜTÜRiST VE SOFiSTiKE BiR iÇ MEKAN Sürücü ve yolcusu iç mekâna, her birine ayrılmış tekne koltuğu barındıran ters açılan kapılardan giriyorlar ![]() ![]() Neredeyse zemin hizasında sürüş hislerini arttıran (ileri uzanmış bacaklarla) bir pozisyonda oturan sürücü, otomobili uçak kokpitini veya …video Oyunlarını anımsatan bir deneyim yaşamak üzere iki kol yardımıyla ile sürüyor ![]() Otomobildeki entegre emniyet kemerlerinin dışında yolcular, bir güvenlik kemeri oluşturmak üzere kafalarının üzerindeki karbon hücrenin yeterli yüksekliği ile korunuyor ![]() ![]() REKORLAR KıRAN ELEKTRiKLi RÜYA OTOMOBiL Konsept model EX1 sadece, elektrikli otomobillerin öncelikli kullanım alanı olan şehir içi kullanım için değil, aynı zamanda hızlanma rekorları kırmak için de yeterince yüksek performanslı olmasını sağlayan tüm özelliklere sahip ![]() Hafiflik, ağırlıkların dengeli dağılımı, aerodinamik gövde, iki elektrikli motorun yüksek güç ve torku, yüksek enerji kapasiteli lityum-iyon akü …, gibi tüm özellikleri aracın şimşek gibi akselerasyonlar gerçekleştirmesini sağlıyor: Aracın hızlanma ivmesi yerçekiminin 1 G'sini aşıyor ![]() Böylece konsept model EX1 şimdiden elektrikli bir kara aracı olarak Linas-Montlhery Pisti'nde 6 dünya rekoru (Uluslararası Otomobil Federasyonu FıA tarafından onaylı) kırdı ![]() 1/8 mil / 8 ![]() ![]() 1/4 mil / 14 ![]() ![]() 500 m / 16 ![]() 1/2 mil / 23 ![]() ![]() 1000 m / 28 ![]() ![]() 1 mil / 41 ![]() ![]() Bu rekorlar serisi konsept model EX1'in direksiyonunda, ünlü Fransız gezgin ve sinemacı Nicolas Vanier (Son Avcı, Kurt) tarafından gerçekleştirildi ![]() Yıl sonuna kadar, dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, başka yeni dünya rekorları kovalayan EX1 için sahne işlevi üstlenecek ![]() « BOX » DAHiL EN KÜÇÜK AYRıNTıLARıNA KADAR ETÜD EDiLEN BiR KONSEPT MODEL Eserleriyle ilgili mükemmeliyetçilik ve en küçük ayrıntılarına kadar titizlikleriyle ünlü Peugeot tasarımcıları, EX1 için mücevher kutusu gibi bir barınak bile tasarladılar ![]() Konsept otomobilin « box » şeklindeki barınağı böylece, herhangi bir "kablo" bağlantısı olmaksızın bağımsız bir şarj istasyonu işlevi görecek şekilde düşünüldü ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|