![]() |
Peugeot'dan Sıradışı Bir Otomobil |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Peugeot'dan Sıradışı Bir Otomobil![]() Peugeot RCZ, bir konsept otomobilin hayata geçmesinin ötesinde, Peugeot markasının yenilenme unsurlarından birini ve “keyif modelleri” çizgisinde yeni bir aşamayı oluşturuyor ![]() RCZ, özgün ve yenilikçi tarzı, özel iç mekânı, sürüş keyfi, dinamik ve çevreci motor seçenekleri ile 200 yıllık tarihinden güç alan Peugeot markasını daha fazla tutku ve heyecan dolu bir geleceğe doğru taşıyor ![]() Peugeot RCZ, Eylül ayı itibariyle Türkiye pazarına Euro 5 standarlarına sahip olan 2 farklı motor seçeneği ile sunulacak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peugeot RCZ’in diğer motor seçeneği 6 ileri manuel vites kutusu ile sunulan 200 hp gücündeki 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dış tasarımdaki heyecan RCZ’in atletik, aerodinamik ve şık tasarımı, orijinal bir gövde üzerinde yükselen yeni, uyumlu ve enerjik dengeler sunuyor ![]() Çift bombeli tavan ve arka cam, teknik bir ustalık oluşturmakla kalmıyor, aynı zamanda her ayrıntısı kalite ve özgünlüğü maksimum düzeyde işlenen bir tasarım imzasını da taşıyor ![]() ![]() Aracın bir diğer belirleyici özelliği, ön çamurlukların bir bölümünü kaplayan ve böylece aracın genişliğini daha fazla ön plana çıkaran alüminyum geniş kaput ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Orantılı boyutlar ve aktif kanat ile optimize edilen aerodinamik yapı Aracın boyutları, üzerinde çalışılmış üst çizgiler ve çift bombeli tavan, hava akışını kolaylaştırarak optimal bir aerodinamik yapının oluşmasına katkıda bulunuyor ![]() ![]() RCZ, 308’e göre sırasıyla 23 ve 40 mm alçaltılmış bir zemin yüksekliği ile ağırlık merkezine sahiptir ![]() ![]() Aktif arka kanat da bu aerodinamik etkinliğe katkıda bulunuyor: Kanat, otomobilin hızına göre iki pozisyonda açılarak yol tutuşu ile yakıt tüketimi arasında ideal dengeyi sağlıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İç tasarımdaki heyecan İdeal sürüş konumu, akıcı ve pürüzsüz torpido paneli, yeni teknolojik malzemeler ile donanmış RCZ’in iç mekanı, sürücüyü araca bindiği andan itibaren sportif ve seçkin bir atmosferle karşılıyor ![]() Sürücü, aracına binerken, RCZ’in sürüş özelliklerinin tadını çıkarmak için ideal, ergonomik sürüş pozisyonunu keşfediyor: Entegre kafalıklı bedeni saran ön koltuklar yolcu ile bütünleşiyor ![]() ![]() ![]() Ön konsolun akıcı ve duru stili, RCZ’in tümüyle özgün dünyasıyla mükemmel şekilde bütünleşiyor ![]() ![]() Ön konsolun ortasındaki saatin metalik çerçevesi, gösterge tablosundakilerle uyum içerisinde ![]() Torpido panelinin tamamı yumuşak, teknolojik, yenilikçi ve prestijli bir malzemeyle kaplı ![]() Bütün kumandalar sürücünün elinin altında yer alıyor ![]() ![]() Mekanik yapıdaki heyecan RCZ, aerodinamik ve modern motorları ile, performans ve çevreye saygı arasında yenilikçi bir sentez sunuyor ![]() ![]() Motor-şanzıman şeçenekleri Türkiye ürün gamı için aşağıdaki şekilde oluşturuldu ![]() •1 ![]() •1 ![]() •1 ![]() ![]() Yeni 1 ![]() Bu yepyeni motor, dünyada ilk kez, 4 silindirli bir motorda, gerek performans açısından gerekse yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu açısından yüksek etkinlik seviyesine erişmesini sağlayan teknolojiye sahip ![]() 1700 d/d’da 255 Nm azami tork (hatta overboost’la 275 Nm) ve 5800 d/d’da 147 kW azami gücüyle, RCZ birinci sınıf hızlanma ve ara hızlanma özelliklerine sahip ![]() (Sondan bir önceki viteste 6 ![]() ![]() ![]() Diğer yandan, yakıt tüketimi, karma çevrimde 100 km’de 6 ![]() ![]() Bunu sağlamak için, 1598 cm3’lük dört silindirli blokta, dünyada ilk kez olarak düşük devirlerden itibaren performans ve anında tepki sağlayan Twin-Scroll turbo kompresör, optimal yanma stratejilerine olanak veren direkt benzin enjeksiyonu ve değişken kalkış zamanlı emme supapları ile emme ve egzoz eksantrik mili kaydırıcıları (VTi teknolojisi) gibi en yeni teknolojilerin hepsi bir araya getirildi ![]() Bütün bunlar, tüketimin ve CO2 salınımının kontrol altına alınmasını sağlıyor ![]() RCZ, 1 ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|