Türkiye Otoda Avrupa'yı Solladı Büyümede Tek Rakibi 'Çin' Kaldı |
11-30-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Türkiye Otoda Avrupa'yı Solladı Büyümede Tek Rakibi 'Çin' KaldıKRİZİN etkilerinden çok hızlı kurtulup dünyada Çin'den sonra en fazla büyüyen ülke olan Türkiye, bunun sonuçlarını otomotiv satışlarıyla net olarak ortaya koyuyor Türkiye, dünya otomotiv devlerinin özellikle Temmuz ve Ağustos aylarındaki performansıyla Avrupa'da en çok satış yaptığı ülkelerden biri olurken, büyüme hızında ise dünyayı arkasına alıp Çin'le yarışıyor Hemen hemen tüm dev markalar Türkiye'yle ilgili 'rekor' açıklaması yaparken, son olarak Alman Audi'den 'Dünyada Çin'den sonra en çok Türkiye'de büyüdük' yorumu geldi KÜRESEL krizin etkilerini üzerinden en hızlı atıp, Çin'den sonra dünyada en iyi, Avrupa'da ise en fazla büyüyen ülke olan Türkiye, özellikle otomotiv sektöründe bunun sonuçlarını tüm dünyaya gösteriyor Türkiye, hemen hemen her uluslararası otomotiv markasının özellikle Temmuz ve Ağustos aylarındaki performansıyla Avrupa'da en çok satış yaptığı ülkelerden biri olurken, büyüme hızında ise dünyayı arkasına alıp Çin'le yarışıyor Otomotiv satışlarında 8 ayda yüzde 20'ye yakın büyüyen, Temmuz ve Ağustos'ta ise tarihi rekorlara imza atan Türkiye'ye ilişkin hemen hemen her gün bir uluslararası markadan 'rekor' açıklaması gelmeye başladı Markaların gözdesi olduk Bugün Avrupa'da satılan her 100 Chevrolet'den 13'ü Türkiye'de satılırken, Toyota satışlarında Avrupa 4'üncüsü Opel satışlarında ise Avrupa 5'incisi konumuna yükseldik Fransız Peugeot'un dünyada pazar payını en çok artırdığı ülke Türkiye olurken, Citroen'in 50, BMW'nin ise 92 distribütörü arasında en üst sıraya yerleştik Aynı BMW'nin Brezilya'dan sonra tüm dünyada satışlarının en çok artırdığı ikinci ülke konumuna yükselirken, son olarak Alman Audi'nin de en gözde ülkesi olduk 8 ayda yıllık rekoru kırdı Doğuş Otomotiv'in temsilciliğindeki Audi'nin Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, 8 ayda satışlarını yüzde 57 oranında artırarak, lüks markanın Avrupa’daki en hızlı büyüyen pazarı olduklarını söyledi 8 aylık veriler itibarıyla 6 bin 250 adetlik satışa ulaştıklarını belirten Bottaro, “Bu yıl gösterdiğimiz performansla daha 8 ayda bizim için rekor yılı olan 2009’ün tümünü bile geride bıraktık 2010 yılını tarihi rekor olacak 10 bin adetle kapatmayı hedefliyoruz" dedi Çin'den yüzde 6 az büyüdük Türkiye'de 8 ayda lüks sınıfın yüzde 28'lik büyümesinin üstünde Audi'nin yüzde 57 büyüdüğünü hatırlatan Bottara, bu büyüme rakamıyla Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi olduklarını belirtti Bottaro, dünyada ise yüzde 63 büyüyen Çin’den sonra ikinci sıraya yerleştiklerini ifade etti Bottaro, Türkiye'de özellikle bu yıl lüks sınıfta yaşanan hareketlilikle ilgili olarak şunları söyledi: 2011'de 11 bin adedi aşarız “Bizim gibi Euro fiyatla satış yapan firmalar için düşük euro araçların fiyatının hep aynı seviyelerde kalmasını sağladı Taşıt kredisi faizleri yüzde 1’lere indi Kriz sonrasında tüketici güven endeksi artış trendine girdi Tüm bu olumlu göstergeler, otomotiv pazarının büyümesine neden oldu Yılbaşında kimse böyle bir satış beklemiyordu Audi olarak biz daha fazla araç tedariği sağlayabilseydik, 10 binli satış rakamını çok daha rahat yakalayıp, aşabilirdik 2011'de pazarın böyle devam etmesi halinde 11 bin adetleri bile geride bırakabiliriz” Audi, gençleri A1'le tavlayıp, Türkiye'de 300-400 adet satacak AUDI'nin kompakt lüks sınıfta yer alan yeni modeli A1, Türkiye'de 22 bin 500 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunuldu A1 modeliyle gençleri ve daha once Audi satın alamamış müşteri kitlesini hedeflediklerini belirten Audi Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, “Bu yıl 100 adet A1 satışı planlıyoruz Araç tedariğinin artmasıyla 2011 yılında 300-400 adetlere ulaşırız” diye konuştu Bottaro, A1’e rakip olarak MINI’yi gördüklerini, fiyat stratejisini de buna gore belirlediklerini sözlerine ekledi 4 farklı motor seçeneği A1, Türkiye’de ilk etapta 14 TFSI ve 16 TDI motor seçenekleriyle satılacak 122 beygir güç üreten 14 TFSI motor A1’i 100 km/s’ye 89 saniyede ulaşmasını sağlıyor Yedi ileri S tronic şanzıman ile eşleştirilen araç, 100 km’de 52 litre yakıt harcıyor Audi, A1’deki 16 TDI motor ise iki versiyon halinde sunuyor Daha güçlü versiyon 105 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor Bu versiyon beş ileri manuel şanzımana sahip Otomobilin 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 39 litre 16 TDI’ın ikinci versiyonu önümüzdeki günlerde pazara sunulacak Araç, 90 beygir güç üreten motorla donatılmış A1’in önümüzdeki günlerde 86 beygir gücünde 12 litre TFSI motor seçeneğini de satışa sunulacak Farklı kombinasyonlar yapılıyor A1’in dış tasarımın en dikkat çeken özelliği, sürücünün kendi kişisel tarzına göre araçta farklılıklar uygulayabilmesi Örneği tavan kemeri için sunulan zengin renk seçenekleri sayesinde değişik kombinasyonlar yapılabiliyor A1’deki bilgi-eğlence ve multimedya sistemleri doğrudan lüks sınıftan geliyor Otomobilde MMI navigasyon plus sistemi bulunuyor Bu sistem, gösterge panelinden dışarıya açılan monitör ve MMI mantığını kullanan kontrol ünitesi de dâhil olmak üzere Audi’nin yeni amiral gemisi A8’de kullanılan sistemin özelliklerini almış 465 watt’lık Bose surround ses sistemi ise araçta disko havası yaratıyor |
|