|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
çocuk, etkiliyor, gelişimini, medya, olumsuz, sosyal |
![]() |
Sosyal Medya Çocuk Gelişimini Olumsuz Etkiliyor! |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Sosyal Medya Çocuk Gelişimini Olumsuz Etkiliyor!Yapılan bilimsel testlere göre, bilgisayar kullanan 11 yaşındaki çocukların, 15 yıl önceki yaşıtlarına göre 2 yıl geride oldukları tespit edildi ![]() ![]() TBMM Bilgi Toplumu Olma Yolunda Bilişim Sektöründeki Gelişmeler ile İnternet Kullanımının Başta Çocuklar, Gençler ve Aile Yapısı Üzerinde Olmak Üzere Sosyal Etkilerinin Araştırılması Amacıyla Kurulan Meclis Araştırma Komisyonu toplandı ![]() ![]() ![]() ![]() Giderek artan bilgi ve iletişim çağında zihinlerin olumsuz yönde değişime uğradığını belirten Bolay, “Daha sabırsız, aceleci, hızla bir veriden diğerine atlayan, hızla tüketen bireyler ortaya çıkıyor ![]() ![]() “EKRAN BAŞINDA OTURAN ÇOCUK DAHA ZEKİ OLMUYOR ![]() ![]() ![]() Milattan önce yaşamış düşünür Plutarch'ın “Zihin içi doldurulacak bir kazan değil, ateşlenmesi gereken bir kıvılcımdır” sözünü hatırlatan Bolay, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sürekli veri bombardımanı insanı daha zeki yapmaz ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılandırılmış oyunlar yerine serbest oyunlar oynamaları çok daha yararlıdır ![]() ![]() Çocuklarına televizyon, gazete ve internet gibi araçları yasakladığını ifade eden Bolay, örneğin onlarla bisiklete bindiğini ve sanal uğraşlardan olabildiğince çocuklarını alıkoyduğunu kaydetti ![]() Geçen yüzyılda IQ değerlerinin arttığını belirten Bolay, ancak işlevsel olarak okuduğunu anlamayan ve hesap yapamayan bir gençliğin doğmaya başladığını söyledi ![]() ![]() Televizyon, cep telefonu, tablet bilgisayar, internet gibi araçların aynı anda açık olmasının ders çalışmayı imkansız hale getirdiğini vurgulayan Bolay, “Sürekli bir işten diğerine geçmek dikkati böler, yüksek beyin işlevlerine, özellikle de hafıza ve öğrenmeyi olumsuz etkiler ![]() ![]() ![]() Bolay, sosyal medyanın ufuk açıcı bilgi sunmadığını öne sürerek, “İnsan kelimelerle, kavramlarla düşünür ![]() ![]() ![]() ![]() EKRAN İLE KİTAP ARASINDAKİ FARK! Ekrandan bilgi edinme ile kitaptan bilgi edinmenin aynı olmadığına dikkati çeken Bolay, ekrandan okuma sırasında yaklaşık 30 kişiden 6'sının düzenli bir sırayla okuma yaptığını, geriye kalanların ise atlayarak okuduğunu, resim, renk, kalın harf gibi yerlere bakarak gezindiğinin fark edildiğini söyledi ![]() Bolay ekran ile kitap arasındaki farkları şöyle anlattı: “Kitap okurken bir aceleniz yok, görsellik sadece kelimelerde, sembolik, soyut düşündürüyor ve ötesi sizin hayal dünyanıza kalmış, siz okuyup düşünüp, bağlantı kuruyorsunuz, kendi yaşantınızla benzerlik kuruyorsunuz, analiz ediyorsunuz, sık sık hayale dalarak düşünüyorsunuz, size görüntü verilmediği için hayal gücü elinizde ve sadece sizin kafanızda olan bir senaryonuz var ![]() Cep telefonu, arama motorları bunun tersini yapıyor ![]() ![]() Derin düşünmenin önemini vurgulayan Bolay, insanlara ilham veren fikirlerin ve yaratıcı düşüncelerin yalnızken ortaya çıktığını belirterek, dijital teknolojinin ise insanı bu imkandan mahrum bıraktığını kaydetti ![]() Bolay, üniversite eğitiminden yüksek beklentinin ancak haftada 40 sayfa okumak, sömestr başına 20 sayfa yazı yazmak, haftada 12-15 saat yalnız çalışmakla ancak oluşabileceğini söyledi ![]() KOMİSYON YARIN “BEYAZ HACKER”I DİNLEYECEK ![]() ![]() ![]() TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Başkanı Necdet Ünüvar, komisyona yarın kamuoyunda “etik hacker-beyaz hacker” olarak bilinen bilişim uzmanının geleceğini açıkladı ![]() ![]() Veteknoloji |
![]() |
![]() |
|