|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
için, stressiz, yapmaliyiz, yönetmek, zamani |
![]() |
~Zamani Stressiz Yönetmek İcin Ne Yapmaliyiz~ |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() ~Zamani Stressiz Yönetmek İcin Ne Yapmaliyiz~ZAMANI STRESSİZ YÖNETMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ? Çoğu kişi için zaman, en büyük stres unsurlarından biridir ![]() İşte zamanınızı etkin biçimde kullanmak, “zaman yönetimi” için bazı ipuçları… Günlük olayların hallediliş tarzı, kişinin stres durumuna çok önemli etkiler yapar ![]() ![]() ![]() ![]() Çoğu kişi için zaman, en büyük stres unsurlarından biridir ![]() ![]() İşte zamanınızı etkin biçimde kullanmak yani “zaman yönetimi” için bazı ipuçları: • Öncelikleri belirleyin: Bir gün içinde ne kadar şey yapabileceğinizi gerçekçi olarak tahmin edin ![]() ![]() • Gününüzü organize edin: Günün içinde daima gecikme, ara verme ve planlanmayan işlerin çıkması gibi durumlar olur ama, siz önceliklerinize dayalı olarak gün için kesin bir plan yapın ![]() Her zaman ivedi taleplerin yaşamınızı kontrol etmesi tuzağına düşmeyin ![]() ![]() • İş hayatında olabildiğince fazla yetkiyi ve işi başkalarına devredin: Her işi kendiniz yapamazsınız ![]() ![]() • Zor işleri önce yapın: Enerji düzeyiniz yüksekken en önemli görevlerle uğraşın ![]() ![]() Onları bitirince ne kadar hafiflediğinize siz de inanamayacaksınız ![]() ![]() • İşlerinizi ertelemeyin: Önemli işleri sizce uygun sebepler bulup, daha ileri bir zamana ertelemeyin ![]() ![]() • Toplantıya ayırdığınız zamanı minimize edin: Toplantıları öğle yemeği saatine veya işten çıkış saatine yakın zamanlarda yapın ![]() ![]() • İşleri sıkıştırmayın: İşleriniz için akla yakın, gerçekleşebilir bir zaman hedefi belirleyin ![]() ![]() Bu da ilk defasında doğru yapılmasına göre, daha çok stres yaratır ![]() • Mükemmeliyetçi olmayın: Hiçbir zaman mükemmele erişemezsiniz ![]() ![]() Zaman bulursanız daima geriye dönebilir ve daha önce bitirdiğiniz işi rötuşlayabilirsiniz ![]() ![]() Herhangi bir ilişkinin kalitesi, sonunda daima iletişimin kalitesine bağlıdır ![]() ![]() • Başarılı bir iletişim kurmak için iyi bir dinleyici olun: İletişime girdiğiniz insanların duygu ve düşüncelerini kesintisiz biçimde gerçekten sizinle paylaşmalarına izin verin ![]() ![]() Önce başkalarını anlamayı denerseniz, siz de daha iyi anlaşıldığınızı göreceksiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karşıdaki kişinin size söylediğine ilişkin yorumunuzu karşıdaki kişiye yansıtın ![]() ![]() Karşınızdaki kişi sizi dinlemeye hazır olana kadar bekleyin ![]() ![]() ![]() Sizi anlamamış gibi duruyorlarsa, anlaşılana kadar sebat edin ![]() ![]() Bazı kişilerin düşüncelerini toplamak ve iletişimde güven hissetmek için sessizliğe gereksinimi vardır ![]() |
![]() |
![]() |
|