![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )Fizilal-il Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) 1- Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah'a şikayette bulunan kadının sözünü işitti ![]() ![]() ![]() 2- Sizden eşlerine zihar yapanlar, bilmelidir ki o kadınlar, onların anaları değildir ![]() ![]() ![]() ![]() 3- Eşlerinden zihar ile ayrılmak isteyip de sonra söylediklerinden dönenlerin eşleriyle temas etmeden önce bir köleyi hürriyetine kavuşturmaları gerekir ![]() ![]() ![]() 4- Buna imkan bulamayan kimse, temas etmeden önce aralıksız olarak iki ay oruç tutar ![]() ![]() ![]() ![]() İslam öncesi Arap geleneğinde adamın biri hanımına kızıp "Sen annem bacım gibisin" dediğinde eşi ona haram olmuş kabul edilirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayetlerin değindiği olay meydana geldiği sırada islam dininin zihara ilişkin hükmü henüz daha belirlenmemişti ![]() İmam-ı Ahmed'in Said ibni İbrahim'den ve Yakup'dan o da babasından, o da Muhammed ibni İshak'tan, o da Yusuf ibni Abdullah ibni Selam'dan o da Huveyle binti Sa'lebe'den aldığı hadiste deniyor ki: Huveyle şöyle dedi: "Allah'a yemin ederim ki yüce Allah Mücadele suresinin baş tarafını ben ve Evs ibni Samit hakkında indirmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra bana dedi ki: "Ona söyle bir köle azad etsin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte yüce Allah, Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Ve işte böyle bir durumu konu edinerek başlamaktadır Kur'an'daki surelerden biri ![]() ![]() ![]() ![]() Bu gerçekten büyük bir iştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Havle veya bu ismin küçültme ve daha fazla anlam kazandırma şekli olan Huveyle'nin olayı aktarışında ve O'nun bu eylemde oynadığı rolde, kalkıp Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur'an'ın üslubu ile olayın aktarılışına baktığımızda, etkileme, mesaj verme, eğitme ve yönlendirmenin hükmü belirleme ile atbaşı gittiğini, onun arasına yerleştirildiğini ve hemen ardından geldiğini görüyoruz ![]() "Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah'a şikayette bulunan kadının sözünü işitti ![]() ![]() ![]() Bu hayret edilecek derecede etkili bir dokunuşa sahip bir giriştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Sizden eşlerine zihar yapanlar, bilmelidir ki o kadınlar, onların anaları değildir ![]() ![]() ![]() İşte bu meselenin kökünden halledilmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meselenin aslını bu şekilde açık ve belirlenmiş halde ortaya koyduktan sonra konuya ilişkin kesin hüküm geliyor: "Eşlerinden zihar ile ayrılmak isteyip de sonra söylediklerinden dönenlerin eşleriyle temas etmeden önce bir köleyi hürriyetine kavuşturmaları gerekir ![]() ![]() ![]() Yüce Allah bir dizi günahların affedilip bağışlanması için köle azad etmeyi bir süreye kadar o zamanki savaş düzeninin zorunlu kıldığı kölelik düzeninden kurtulmanın araçlarından biri olarak kullanmıştır ![]() ![]() Ayet-i Kerimede geçen "Sonra dediklerine dönüş yapanlar" cümlesinin anlamı ile ilgili değişik görüşler ileri sürülmüştür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu yorum cümlesi kalpleri uyarmak, ruhları terbiye edip eğitmek, yüce Allah'ın herşeyin içini ve dışını kuşatan bilgisi ve mahareti ile herşeyin dışında bulunduğuna dikkat çekmek için hüküm tamamlanmadan önce geliyor: "Buna imkan bulamayan kimse, temas etmeden önce aralıksız olarak iki ay oruç tutmalıdır ![]() ![]() ![]() Ardındanaçıklayıcı ve yönlendirici yorum geliyor: "Bu Allah'a ve peygamberine iman etmeniz içindir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KAFİRLER AŞAĞILANACAKTIR Ayet-i Kerimenin "İnkar edenler için can yakıcı bir azap vardır" şeklindeki son cümlesi hem önceki ayetin sonu ile uyum sağlamaktadır, hem de Allah'a ve peygamberine karşı gelenlerden söz eden bundan sonraki ayetle önceki ayet arasında köprü görevini yapmaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )5- Allah'a ve Peygamberine karşı gelenler, kendilerinden öncekiler nasıl alçaltıldı ise öyle alçaltılacaklardır ![]() ![]() 6- O gün Allah onların hepsini diriltecek ve yaptıklarını kendilerine haber verecektir ![]() ![]() ![]() ![]() Surenin birinci bölümü, müslüman topluluğun Allah tarafından korunduğunu ve desteklendiğini gösteren bir tablo niteliğindeydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah'a karşı gelen, kötülükte direten ve bu halleriyle övünenler: "Kendilerinden öncekiler nasıl alçaltıldı ise öyle alçaltılacaklardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ardından onların ahiretteki akibetlerini anlamlı, etkili, uyarıcı, ruhları eğitici bir yorumla birlikte sergiliyor: "Bunları inkar edene alçaltıcı azap vardır ![]() "O gün Allah onların hepsini diriltecek ve yaptıklarını kendilerine haber verecektir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu aşağılanma, önceki böbürlenmenin karşılığıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada koruma ve yardım etme tabloları ile-savaş ve ceza tablosu yüce Allah'ın ilminde ve haberdar oluşunda, görmesinde ve hazır bulunmasında buluşuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ALLAH GİZLİ KONUŞMALARI BİLİR Surenin seyri "Allah herşeye şahiddir" gerçeğini yerleştirmek için ek bir açıklama yapar ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )7- Göklerde ve yerde olanları, Allah'ın bildiğini bilmiyor musun? Üç kişi gizli konuşsa mutlaka dördüncüsü O'dur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayet-i Kerime yüce Allah'ın kapsamlı ve derin ilmiyle başlıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ardından yavaş yavaş göklerin derinliklerinden, dünyanın uçlarından, bucaklarından toparlanarak, yaklaşarak ve yoğunlaşarak geliyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Üç kişi gizli konuşsa mutlaka dördüncüsü O'dur ![]() ![]() ![]() Aslında bu bilinen bir gerçektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hiçbir kalbin ürpermeden ve titremeden sakin bir biçimde karşılayabileceği, onu etkilenmeden karşılamaya güç yetirebileceği bir hal değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Sonra kıyamet günü onlara yaptıklarını haber verecektir ![]() Bu da sarsan ve titreten başka bir dokunuştur ![]() ![]() Ayet-i Kerime başladığı gibi yine genel bir tablo ile sona eriyor: "Allah herşeyi bilendir: ' İşte bu şekilde bir tek ayette değişik üsluplar kullanılarak ilahi ilmin hakikatı kalplere yerleştiriliyor ![]() ![]() ![]() Yüce Allah'ın her yerde hazır olduğu, herşeye şahid olduğu gerçeğinin böylesine etkileyici, ürpertici tablolar halinde verilerek derinlemesine insanın kalbine yerleştirilmesi, münafıkları tehdit edecek ayetlerin bir girişi niteliğindedir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )8- Görmedin mi şu adamları ki gizli gizli konuşmaları yasaklandığı halde yine o yasaklanan işi yapıyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayet-i Kerime gösteriyor ki ilk dönemlerde Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine ayet-i kerimeden anlaşılıyor ki, onların bir kesimi selamlaşma için kullanılan cümleyi ağızlarında geveleyerek onu gizliden kötü bir anlama gelecek bir söz haline çeviriyorlardı: "Onlar sana geldiklerinde seni, Allah'ın selamlamadığı bir tarzda selamlıyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() Surenin gelişinden ve girişinden rahatlıkla anlaşılıyor ki yüce Allah onların kendi içlerinde söylediklerini, toplantıların ve komplolarında konuştuklarını Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onların bu eylemlerine Allah'ın şu sözleri ile cevap veriliyor: "Cehennem onlara yeter ![]() Bu gizli komploların deşifre edilmesi, kendilerine yasak edilmesine rağmen yapmaya devam ettikleri gizli buluşma ve konuşmaların açığa çıkarılması ayrıca onların "Allah'ın bize azap etmesi gerekmez miydi?" şeklinde içlerinde gizledikleri anlayışlarının ortaya konması ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada iman edenlere yönelip onlara şu şekilde hitab ediliyor: "Ey iman edenler ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )9- Ey iman edenler! Aranızda gizli konuştuğunuz zaman günah, düşmanlık ve peygambere karşı gelmek üzere konuşmayın ![]() ![]() 10- Gizli konuşmalar (Fiskoslar)şeytanın yapacağı işlerdendir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buradan anlaşılıyor ki, ruhları ve karakterleri islamın yaşam biçimi ile henüz bütünleşmemiş olan bazı müslümanlar işler çatallaştığında gizlice toplanıyor, bağlı bulundukları önderlikten uzak bir şekilde olayları aralarında tartışıyorlardı ![]() ![]() ![]() Yine anlaşılıyor ki, bu tür gruplaşmalar ve kümelenmeler, bu işleri gizlice yürütürken kimseyi rahatsız etme amacını gütmeseler de birtakım rahatsızlıklara ve karışıklıklara neden oluyorlardı ![]() ![]() İşte tam bu sırada yüce Allah onlara hitap ediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Ahmed'in Behz ve Affan'dan, hammam'dan, Katade'den, Safvan ibni Mihraz'dan aldığı bir hadiste deniyor ki: Ben İbni Ömer'in elini tutmuştum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şimdi de onları, bir parçası oldukları müslüman cemaatten gizli ve habersiz olarak fısıldaşmaktan, gizli konuşmaktan ve gizli planlar çevirmekten tiksindiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Gizli konuşmalar (fiskoslar) şeytanın yapacağı işlerdendir ![]() ![]() ![]() ![]() Müminler yalnız Allah'a dayanırlar ![]() ![]() ![]() Hz ![]() Buhari ve Müslim'de A'meş kanalı ile Abdullah ibni Mes'ud'dan gelen bir hadis yer almaktadır ![]() ![]() "Üç kişi olduğunuzda iki kişi diğer arkadaşlarından ayrı olarak fısıldaşmasın ![]() ![]() Bu yüce bir ahlâk ilkesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Mü'minler Allah'a dayanıp güvensinler ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun ardından inanmış olanlara cemaat adaplarından biri daha anlatılıyor: |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )11- Ey inananlar! Size: "Meclislerde yer açın" denildiği zaman yer açın ki Allah ta size yeriniz ve rızkınızda genişlik versin ![]() ![]() ![]() Ayetin iniş sebebini anlatan bazı rivayetlerden anlaşıldığına göre bu ayetin münafıkların yaşantısı ile doğrudan ilgisi vardır ![]() ![]() Katade der ki: Bu ayet zikir meclisleri hakkında inmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Mukatil ibni Hayyan der ki: Bu ayet cuma günü indi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bize gelen rivayetlere göre Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Bu rivayet doğru olsa dahi bir adamı yerinden kaldırıp oraya oturmayı yasaklayan diğer hadislerle çelişki arzetmez ![]() ![]() Ayet dışardan gelenin oturması için yer ayırmaya teşvik etmektedir ![]() ![]() Burada asıl amaç yerin açılmasından önce kişinin kalbinin açılması ve geniş olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur'an-ı Kerim her bir yükümlülük sırasında insanın bilincini, duyarlılığını harekete geçirmeyi metod edindiğinden oturumlardaki yerlerini kardeşlerine verenlere cenabı Allah'ın buna karşılık onlara ikramda bulunacağını, geniş ve bol imkanlar vereceğini vadediyor: "Yer açın ki Allah da size genişlik versin ![]() ![]() ![]() Burada asıl sözkonusu olan Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte Kur'an-ı Kerim kalpleri ve ruhları bu şekilde eğitmekte ve arındırmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ASHABIN PEYGAMBERLE İLİŞKİSİ Şimdi Kur'an-ı Kerim müslümanlara Peygamberle ilişkilerinde dikkat etmeleri gereken bir görgü kuralını daha öğretmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )12- Ey iman edenler! Peygamber ile gizli (özel) bir şey konuşacağınız zaman bu konuşmanızdan önce bir sadaka veriniz ![]() ![]() ![]() Nitekim Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bundan sonra gelen ayet buradaki yükümlülüğü kaldırdı ![]() 13- Gizli konuşmanızdan önce sadaka vermenizden korktunuz mu Çünkü yapmadınız ![]() ![]() ![]() ![]() Bu iki ayette ve onların iniş sebeplerini açıklayan rivayetlerde müslüman topluluğun bilinç ve ahlâk, düşünce ve yaşantının küçük büyük her konusunda eğitilmesi için gösterilen çabanın, verilen önemin bir türünü görüyoruz ![]() Şimdi surenin akışı yahudileri dost edinen münafıklara yöneliyor ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )14- Allah'ın kendilerine gazap ettiği bir topluluğu dost edinenleri görmedin mi? Onlar ne sizdendirler, ne de onlardan ![]() ![]() 15- Allah onlara çetin bir azap hazırlamıştır ![]() ![]() 16- Yeminlerini kalkan yapıp Allah'ın yoluna engel oldular ![]() ![]() 17- Onların ne malları, ne de evlatları kendilerini Allah'a karşı koruyamaz ![]() ![]() ![]() 18- Allah'ın onların hepsini yeniden dirilteceği gün, dünyada şu yemin ettikleri gibi, Allah'a da yemin ederler ![]() ![]() ![]() 19-Şeytan onları istila etmiş, onlara Allah'ı anmayı unutturmuştur ![]() ![]() ![]() Allah'ın gazabına uğramış olan yahudilerle dostluk kuran münafıklara bu şekilde yoğun saldırılar yapılması gösteriyor ki onlar müslümanlara karşı köklü,büyük çaplı tuzaklar kuruyor, müslümanların en azılı düşmanlarıyla onlara karşı komplolar hazırlıyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yine Allah bu ayetler aracılığıyla onları defalarca tehdit etmektedir: "Allah onlara çetin bir azap hazırlamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Onların kıyamet günündeki durumlarını da aşağılanmış, horlanmış bir halde tasvir etmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ardından onları değişmeyen köklü, yalancılık damgasıyla damgalıyor: "Dikkat edin, iyi bilinki onlar gerçekten yalancıdırlar ![]() Sonra onların bu durumlarının nedenini açıklıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu gerçekten şiddetli, sert bir saldırıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Bu münafıklar yahudileri umut bağlanan ve kendilerinden korkulan bir güç kabul ederek onlara sığındıklarından ve onlardan destek bekleyip, onlarla işbirliği yaptıklarından yüce Allah da müslümanların onlardan umutlarını kesmelerini istiyor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )20- Allah'a ve peygamberine düşman olanlar, onlar en alçak kimselerle beraberdirler ![]() 21- Allah'a andolsun ki ben ve elçilerim galip geleceğiz diye" yazmıştır ![]() ![]() Yüce Allah'ın gerçekleşen sözü budur işte ![]() ![]() Bilfiil görünen odur ki, iman ve tevhid, küfre ve şirke galip gelmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnanmış insan Allah'ın sözünü gerçekleşmiş bir hakikat olarak kabul eder ![]() ![]() ![]() ![]() Bugün insan, iman düşmanlarının inanmışlara karşı uzun zamanlardan beri uyguladıkları baskılara, takiplere, zulümlere ve her çeşit aldatmaya, ortaya koydukları çeşitli saldırılara baktığında ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ne olursa olsun mü'min, Allah'ın va'dinin bu varlık aleminde mutlaka gerçekleşecek bir hakikat olduğuna inanır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub ) |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Fizilal-İl Kuran Tefsiri - Mücadele Suresi Tefsiri ( Seyyid Kutub )ALLAH'A DOST OLMANIN NİTELİĞİ 22- Allah'a ve ahiret gününe inanan bir kavmin; babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa Allah'a ve Peygamberine düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Allah'ın taraftarları ile şeytanın taraftarları arasındaki en belirgin farktır ![]() ![]() ![]() "Allah'a ve ahiret gününe inanan bir kavmin Allah'a ve Peygamberine düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin: ' Çünkü yüce Allah bir insana iki kalp vermemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "İsterse babaları, oğulları, kardeşleri yahut akrabaları olsun farketmez ![]() Kan ve yakınlık bağları iman bağı ile çeliştiklerinde kopuverirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İman Allah'ın eliyle onların kalplerine yerleştirilmiş Rahman'ın sağ eliyle gönüllerine yazılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah'ın cemaatıdır onlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böylece insanlık iki ayrı gruba ayrılmaktadır: Allah taraftarları ve şeytan taraftarları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Akrabalık ve hısımlık yok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu ayet-i kerime de müslüman topluluk içinde kan bağlarını, yakınlık, dostluk ve çıkarını gözetenlerin bulunduğu, onların içindeki hastalıklar tedavi edilmekle birlikte imanın ölçüsü bu kadar kesin bir biçimde ve tamamen ayrı bir şekilde ortaya konmaktadır ![]() ![]() Bu tablo, Allah'ın islam ümmetini koruyup gözettiğini tasvir ederek başlayan bu sureyi en güzel bir şekilde sona erdiriyor ![]() ![]() ![]() İslam ümmetini bu kadar güzel bir biçimde koruyup-gözeten Allah'a bu ümmetin bağlanması, bu korumanın en doğal karşılığıdır ![]() ![]() ![]() MÜCADELE SURESİNİN SONU |
![]() |
![]() |
|