![]() |
Türk Sinemasında 2009'Un En Fena Filmleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türk Sinemasında 2009'Un En Fena Filmleri2009'un en fena filmleri Online sinema dergisi Arka Pencere yılın 'en fena'larını seçti ![]() ![]() ![]() ''Hollywood'un 'kötüleri'ni mercek altına alan Altın Ahududu Ödülleri'nin bir benzerinin Türkiye'de olmamasının eksikliğini hisseden sinema tutkunlarının ortak düşüncesinden yeni bir ödül doğdu'' ve böylelikle 1 ![]() ![]() Online yayımlanan haftalık sinema dergisi 'Arka Pencere' Türk sinemasında yılın en kötülerini seçti ![]() ![]() Ödüller, En Fena Film, En Fena Yönetmen, En Fena Erkek Karakter Performansı, En Fena Kadın Karakter Performansı, Alarm Zili Ödülü ve Jüri Özel Ödülü olmak üzere altı kategoride dağıtıldı ![]() Yönetmenliğini Serdar Akarın yaptığı, senaryosunu Mahsun Kırmızıgülün yazdığı “Gecenin Kanatları”, Altın Kestane Büyük Jürisi tarafından Yılın En Fena Filmi seçildi ![]() En Fena Film: Gecenin Kanatları (Serdar Akar) ''Evlere şenlik bir banka soygununu da işin içine katan yalapşap senaryo, asla fena değil denemeyecek cinsten oyunculuklar, en ucuz cinsten sol jargon kullanma çabası ve karikatürize tiplemeleriyle, iddiası oranında yılın en fena filmi olmayı kolayca başardı “Gecenin Kanatları” ![]() 'BİR DAHA KARŞIMIZA GELME' En Fena yönetmen: Ali Özgentürk (Yengeç Oyunu) “Yengeç Oyunu”, yılın en sessiz filmlerinden biriydi ve yalnızca Ali Özgentürkün büyük düşüşünden kaynaklanan gürültü duyuldu ![]() ![]() 'TRAVMAYI ATLATAMADI' En Fena Erkek Karakter Performansı: Okan Bayülgen (Kanal-i-zasyon) “İstanbul Kanatlarımın Altında”, “Ağır Roman”, “Hemşo” gibi filmlerde fena değildi, ama şu gerçek ki “Komser Şekpsir”den sonra kendine bir türlü gelemedi Okan Bayülgen; o travmayı atlatamadı, beyazperdedeki eski günlerine dönemedi ![]() ![]() ![]() 'SIFIR İNANDIRICILIK' En Fena Kadın Karakter Performansı: Beren Saat (Gecenin Kanatları) ''Yıl içinde iki filmde rol aldığı için oyları ikiye bölünmesine rağmen, Nurgül Yeşilçay (7 Kocalı Hürmüz), Gülse Birsel (7 Kocalı Hürmüz), Sinem Kobal (Ayakta Kal), Nilüfer Açıkalın (Mazi Yarası) gibi rakipleri tarafından pek zorlanmayan Beren Saat, sıfır inandırıcılık düzeyiyle rol kestiği “Gecenin Kanatları”yla kendi kategorisinde Altın Kestanenin öncüsü oldu ![]() 'DOST ACI SÖYLER' Alarm Zili Ödülü: Serdar Akar ''Jüri, elbette ki sinema tarihinden haberdar ve bazen büyük yönetmenlerin de bu tür vahim işlere imza atabileceği konusunda bilgi sahibiydi ama “Dost acı söyler” misali, alarm zilini çalmak konusunda tereddüt göstermedi ![]() ![]() 'UMUT VEREN GEÇKİN OYUNCU' Jüri Özel Ödülü: Ali Taran ve Hıncal Uluç Reklamcı-yapımcı Ali Taran, “No Ofsayt”ı reklama boğdu, filmden başka her şeye benzemesine neden oldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jüri: Okan Arpaç, Serdar Akbıyık, Erkan Aktuğ, Tunca Arslan, Şenay Aydemir, Banu Bozdemir, Erol Bilem, Cumhur Canbazoğlu, Cüneyt Cebenoyan, Sadi Çilingir, Coşkun Çokyiğit, Cem Erciyes, Murat Emir Eren, Murat Erşahin, Burak Göral, Ege Görgün, Murat Özer, Fırat Sayıcı, Selin Sevinç, Özgür Şeyben, Alin Taşçıyan, Elif Tunca, Ali Ulvi Uyanık, Uğur Vardan, Burçin S ![]() ![]() Kaynak: ntvmsnbc ![]() |
![]() |
![]() |
|