![]() |
Türk Sinemasının Saklı Tarihi: Afişler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türk Sinemasının Saklı Tarihi: AfişlerUnutulmaz melodramlardan, komedilere, toplumsal içerikli filmlerden **** filmlerine kadar Türk sineması, yalnız 35 mmlik film şeridinde değil, sarı kağıt üzerine renkli baskılarla yapılan afişlerle de yaşıyor ![]() ![]() Unutulmaz Türk filmlerinin antika değerindeki afişleri, Türkiyenin “Ulusal Hafızası” Milli Kütüphanede korunuyor ![]() ![]() ![]() Kütüphanenin özel arşivinde, 1950li yılların siyah-beyaz filmlerinden, hala zevkle izlenen Türkan Şoray, Kadir İnanır, Ediz Hun ve Hülya Koçyiğitin aşk melodramlarına, Kemal Sunal, İlyas Salman ve Şener Şenin unutulmaz komedi filmlerinden, **** filmleri furyası ve toplumsal içerikli yapımlara, toplam 5 bin civarında filmin afişi yer alıyor ![]() AFİŞLERLE DÖNEM DÖNEM TÜRK SİNEMASI Genellikle sarı kağıt üzerine renkli baskılarla çıkan afişlerde, Türk sinemasını dönem dönem incelemek mümkün ![]() ![]() Arşivin en önemli parçası, Muhsin Ertuğrul tarafından çekilen ilk Türk renkli filmi “Halıcı Kız”ın afişi ![]() ![]() Yeşilçam denilince ilk akla gelen melodramların afişlerinde, aşkı ve acıyı anlatan görsel tasarımlar yer alıyor ![]() ![]() Sadri Alışık-Çolpan İlhan çifti için de özel anlam ifade ediyordu ![]() ![]() Geçtiğimiz günlerde vefat eden ünlü yazar Cengiz Aytmatovun ölümsüz eserinden uyarlanan, Türk sinemasının klasiği “Selvi Boylum Al Yazmalım” filminin afişi de özgün tasarımıyla en az filmi kadar “klasikler” arasında ölümsüzleşiyor ![]() Yine Türkan Şoray ve Kadir İnanırın birlikte rol aldığı, Türk sinemasının unutulmaz klasiklerinden “Dila Hanım”, “Devlerin Aşkı” ve “Dönüş”ün afişleri de aşk ve çekişmeyi, filmleri kadar etkili anlatıyor ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|