Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Psikoloji / Sosyoloji / Felsefe

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
anaokulu, çocuğu, eğitim, ile, iletişim, okul, öncesi

Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim



Okul Öncesi Eğitim Anaokulu Çocuğu İle İletişim

Anaokulu eğitimi çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal açıdan gelişimlerini destekleyen çok önemli bir süreçtir Çocuğun güven duyduğu aile ortamından sonra dış dünyayı tanımaya başladığı bir adımdır Sosyal sınırların anlaşılması ve gözleme dayalı öğrenme kuvvetli olarak yaşanır Bütün bu öğrenme süreçlerinin tanınmaya başladığı anaokulu süreci aynı zamanda annenin çocukla kurduğu ilişkinin imtihanı niteliğindedir Güvenli ve doyum içerisindeki anne çocuk ilişkisi bu süreçten sadece kısa süreli uyum sancıları olarak etkilenir Koruyucu aile ortamında büyümüş bir çocuk kendi ihtiyaçlarının ve gelişiminin sorumluluğunu olmak konusundan da isteksiz olacaktır Anaokulu öncesinde gidilen oyun grupları bu geçişi kolaylaştıracaktır

Anaokulunda ilk gün stresi nasıl atılır?

Her okula başlayan çocuk aynı tepkiyi göstermez Anaokuluna başlayan çocukların zaman ve uzaklık kavramı tam oturmadığı için ilk kaygıları bu yönde olur

Evimize ne kadar uzaklıktayım?
Annem beni alacak mı?
Bu çocukları tanımıyorum
İhtiyaçlarımı kime söyleyeceğim, yardım ederler mi?
Ev kuralsız bir yerdi Her şeyi kuralla yapacak olmak sıkıcı

Çocuk, bu soruların cevaplarını yaşayarak öğreneceği için kaygıları yüksek olmaktadır İlk gün okulda 1-2 saat kalmak, annenin onu ne zaman alacağını saat üzerinden göstermesi, öğretmenle tanıştırıp, nasıl yardımlar isteyeceğini anlatması çıkacak sorunları azaltabilmektedir İlk birkaç gün çocuğun görebileceği bir yerde oturup oradan ayrılmamak da yararlı olabilmektedir

Adaptasyon süreci

Daha önce okula gitmemiş bir çocuk için 10 günü aşan ve hiç azalmayan uyum sorunları varsa anaokuluna gitme durdurulmalıdır Çünkü çocuk okula gitmek için henüz hazır değildir Daha önce anaokuluna gitmiş çocuklarda uzun tatil sonrasında okula dönüş güç olabilir ama okul tanıdıkları bir yer olduğu için, burada yaşanan kaygı daha kısa sürede atlatılabilmektedir Taviz vermeden eski düzeni içinde çocuğun anaokuluna gidip gelmesi sağlanmalı ve çocuğun evde kalmasına izin verilmemelidir

Çocuğa ilgisiz olmak ya da aşırı derecede ilgi göstermek çocuğun duygusal ve bilişsel gelişimini geciktirmekle birlikte öğrenme ve uyum sorunlarını yaşamasını kaçınılmaz kılmaktadır

Dikkat edilmesi gereken noktalar:

Annenin adaptasyon sürecinde çocuğa eşlik etmesi onun hep okulda kalacağı anlamına gelmemeli Çocuğa bu yönde verilen mesajlara dikkat edilmeli
Sıkıntısının anlaşıldığından emin olunmalı ve bunu çocuğa söz ve davranışla yansıtmalı Bunun aşılabilecek bir sıkıntı olduğu dile getirilmeli
Anne ve babanın okula ve öğretmenlere güveniyor olması çocuğunda rahat olmasına yardımcı olmaktır
Akşam saatlerinde ev ortamında okul ile ilgili çok soru sorulmamalı Kendisi anlatmak isterse dikkatlice dinlenmeli
Okul öncesi kurumlarını seçerken çocuğun da fikrini almalı ve bu ziyaretlere o da eşlik etmeli

• Şiddetli sıkıntı yaşayan çocuklar ilk günlerde okulda daha az kalmalı Öğlen uykusu veya servis gibi deneyimler daha sonrası günlere ertelenmeli

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.