Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Oyun Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
center, cozum, earthtam, journey

Journey To The Center Of The Earth-Tam Cozum

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Journey To The Center Of The Earth-Tam Cozum



Oyunumuzun çözümüne geçmeden önce, bazı dikkat etmeniz gereken konuları açıklayayım Oyunda mutlaka tüm diyalogları eksik şık bırakmadan tamamını konuşmanız gerekli Oyunumuzun baş karakteri olan Arianei mouse ile yönlendiriyoruz Tek tıklama ile karakterimiz yürüyor, çift tıklama ile koşuyor Oyunda gideceğimiz yerleri ise, ekranda çıkan bir çift ayak izi gösteriyor Yalnız oyunda birçok yerde bu ayak izleri çıkmıyor, o yüzden oyunu oynarken bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor Ayrıca eşyaları kullanırken veya onlarla etkileşime girerken ekranda bir el işareti çıkıyor Oyunda mutlaka her yeni bölüme geçince sık sık oyunu save edin Bazı yerlerde Ariane, alacağımız ya da kullanacağımız nesnelerin önünü kapatıp gözümüzden kaçmasına neden olabiliyor Karakterinizi hafif sağa veya sola hareket ettirerek bu duruma engel olabilirsiniz

Oyunumuz bir demo ile başlıyor Discovery Magazine adlı dergide muhabir olarak çalışan Ariane, volkanik bir adaya geliyor ve etrafın fotoğraflarını çekmeye başlıyor Ancak tam bu sırada büyük bir gürültü kopuyor ve yukarıdan kayalar yağmaya başlıyor Helikopter kayaların altında parçalanıyor

Demoyu izledikten sonra artık oyunun kontrolü bize geçiyor Önce helikoptere doğru gidin Pilot kabinini kontrol etmek istiyoruz, ancak kabin kapısı kapalı Yerde en solda duran helikopter palini alın (Pal = Helikopterin büyük pervanesi) Pali, kapalı olan kabin kapısında kullanıp kabin kapısını açın Kabine yakından bakın Pilotun yerinde olmadığını göreceksiniz Kabinden ipi, bıçağı, bilgisayarı ve çantayı alın Çantayı evraklarda iken tıklayıp içindekileri envantere dahil edin Çantadan envantere tornavida, eldivenler, lamba ve boş bir termos dahil oluyor Tornavidayı alıp duvarda asılı olan ilk yardım kutusunda kullanın İlk yardım kutusunu envanterde iken tıklayıp içindekileri envantere dahil edin İlk yardım kutusundan envantere temizleme solüsyonu, yapıştırıcı bant, bandaj ve aspirin şişesi geliyor

Envanterden bıçağı alıp ilk yardım kutusunun solundaki elektrik panosundaki tellerde kullanıp telleri alın Buradan ayrılıyoruz

Helikopterin olduğu ekranın bir ekran soluna gidip bilgisayara tıklayıp açın Ofisimize kazayı bildirmemiz gerekiyor Bilgisayarda e-mail ikonunu tıklayıp aşağıdaki yeşil renkte olan e-mail gönderme butonuna basarak SOS e-mailı gönderin Bilgisayarı kapatın Tekrar geri dönüp bu sefer helikopterin sağına gidin Bir geçite giriyoruz Ama geçit bir kaya parçası ile kapatılmış Helikopter palini bu sefer kaya üstünde kullanıp geçiti açın Geçitten geçmeye çalıştığımızda ilerleyemiyoruz Çünkü geçit çok karanlık Envanterde çakmağa tıklayıp yakın Çakmağı geçitte kullanın Araya bir demo giriyor

Demoyu izledikten sonra kendimizi bir sahilde ve tepemizde bir adam dururken buluyoruz Tüm diyalogları konuşun Bizden sihirli değneği için kristali bulmamızı istiyor Ayrıca kristal parlatılmış olacak

Ariarenin ayaklarının altındaki kemik parçasını alın Envanterdeki boş termosu alıp sahil kenarında suyla doldurun

Eski madenin girişine doğru ilerleyin Ocağın girişinde, sol tarafta, yerde duran dev deniz kabuğunu alın Madene girin ve sağda, yerde duran mührü ve yine yan tarafta, sağdaki sandığın üstünde duran eski baltayı alın Geri dönüp mağaradan çıkın

Madenden ayrıldıktan sonra tahta köprüden karşı tarafa geçin Ön tarafta duran enkazın yanından eski bir bez parçasını alıyoruz Ekranın solunda, yine fosilleşmiş sopayı da envantere dahil ediyoruz

Ekranın ortasında yer alan iki mezar taşına yakından bakın Sol taraftaki mezar taşında bilgisayarımızı tıklayıp Ivan Platonov hakkındaki bilgileri okuyun Bu adamın 1864 yılında suda intihar ettiği, ancak mezar taşında 1872 yılında öldüğü yazıyor

Sağ taraftaki mezar taşına baktığımızda ise, belli belirsiz yazıları görüyoruz Ama okuyamıyoruz Envanteri açıp temizleme solüsyonunu bez parçasında kullanıp ıslak bez haline getirin Islak bezi sağdaki mezar taşında kullanın Bilgisayarı sağdaki mezar taşında tıklayın Bilgisayarda Armand Latifere hakkında 1864te İzlandada kaybolduğu yazıyor Ancak mezar taşında 1874 yılında öldüğü yazıyor

Buradan çıkıp arka taraftaki şelalenin oraya doğru gidin Burada içi kristallerle dolu bir mağaranın önüne geleceksiniz İçeri girin İçerdeyken girişin sağında bir makine ve ortada, duvarda dayalı bir merdiven ve ucunda sarı renkte bir kristali göreceksiniz Merdivene tıklayıp tırmanın Envanterde eldivenleri tek eldiven olacak şekilde tıklayın (Yani eldivenleri giymiş oluyoruz) Yine envanterdeyken eski balta ile fosilleşmiş sopayı birleştirip bunu kristalde kullanıp kristali alın Şimdi kristali parlatmamız gerekli Girişteki makineye yakından bakın Kristalleri alıp makinenin sağ ucuna yerleştirin Makinenin solundaki körüğü tıklıyoruz ama kristal parlatılamıyor Bir şey eksik, kum lazım Dışarı çıkıp mağaranın önünden, yerden kum alın Geri dönüp kumu makinenin ortasında bulunan cam fanusa koyun Körüğü tekrar beş kez tıklayıp kristali parlatın Kristali alıp dışarı çıkın Tekrar eski madene gidiyoruz

Eski madende ilerlemeye çalışıyoruz ama çok karanlık, ilerliyemiyoruz Sol taraftaki büyük jeneratörün kontrol paneline tıklayıp yakından bakın Eldivenlerinizi giyin Envanterden kabloları alıp panelde kullanın Ardından yapıştırıcı bantları çıplak tellerde kullanın İşlemlerin ardından jeneratör çalışıyor ve ortalık aydınlanıyor Artık ilerleyebiliriz

Mağarada ilerlediğimizde büyük bir dairesel kapının önüne geliyoruz İki tarafında heykeller olan kapının üstündeki yazıyı tıklayıp okuyun Yalnız burada oyunu kaydedin Kapıyı tıkladığımızda kapıyı açamıyoruz Kapıyı tekrar tıkladığımızda önümüze 12 tane mühür ve 12 tane mühürlerin konacağı yuvaları göreceksiniz Bunları doğru şekilde dizip kapıyı açmanız gerekiyor Yuvaları saat yönünün tersi yönünde numaralandırırsak ve yine mühürleri de soldan sağa numaralandırırsak doğru yerleştirme planı şöyle;

1 mühür 7 yuvaya, 2 mühür 3 yuvaya, 3 mühür 5 yuvaya, 4 mühür 4 yuvaya, 5 mühür 9 yuvaya, 6 mühür 11 yuvaya, 7 mühür 1 yuvaya, 8 mühür 8 yuvaya, 9 mühür 10 yuvaya, 10 mühür 2 yuvaya, 11 mühür 12 yuvaya, 12 mühür 6 yuvaya Doğru şekilde dizince kapı açılıyor ve yeni bir yere doğru ilerliyoruz

İlginç bir yere geliyoruz: devasa mantarlarla dolu bir orman İlerlediğimizde bilgisayarımızı mantarlarda tıklatıp bilgi alın Ama hiçbir şey yazmıyor mantarlar hakkında Yerden bıçakla küçük mantarlardan alın İleride bir mantarın üstünde görülen kulübeye doğru ilerleyin Kulübenin olduğu mantara geldiğinizde yukarı doğru uzanan merdivenleri göreceksiniz Merdivenlere tıklayıp yukarı çıkın

Burası bir aktarma istasyonu Burada Lietunant Lenkoff ile karşılaşacaksınız Onunla tüm diyalogları konuşun Bize arkadaşının bacağının kırık olduğunu söyleyecek ve ağrısını dindirmemiz için yardım etmemizi isteyecek Aşağıya inin ve ormanda ilerlemeye devam edin Asma köprüye kadar ilerleyin Köprü başında sağda duran kesik mantar gövdesinden bıçakla mantar parçaları alıp geri dönün Lietunant ile tekrar konuşup mantar parçalarını ve bandajları verin

Ardından arkadaki bozuk olan Pterodactyl çağırıcının yanına gidin Önce çakmağı kemik parçasında kullanın Sonra bunu dev deniz kabuğunda kullanıp bunu da bu çağırıcıda kullanın İki defa tıklatıyoruz ama çalışmıyor Eksik olan parça ise; sarı renkli kristalin aldığımız mağaradaki parlatma makinesinin körüğü Tekrar mağaraya geri dönüp makineden körüğü alıp geri gelin Bu arada gelen e-maili okuyun Körüğü yerine takıp Lietunant ile konuşun

Çağırıcıyı tıkladığımızda uçan bir dinozorun geldiğini göreceksiniz Demoyu izleyip ardından sol tarafta duran masaya yakından bakın Haritayı alıp okuyun Masadan yine siyah barutu, manşeti, sandalyeden ise asma parçasını alın Aşağıya inip köprüye gidin Gelen e-maili okuyun Köprüden karşıya geçtiğinizde Adamı bir kulübenin önünde dururken göreceksiniz Bilgisayarımızı direklerin kalaslarında tıklayıp bunların MS 1600 ile 1650 yıllarına ait olduğunu öğreniyoruz Adamla tüm diyalogları konuşup kulübeden içeri girin Kitaplığın solundaki direkte asılı duran amuleti alın Daha içerideki odaya ilerleyin Burada masadan küçük tahta parçaları ve kitabı alın Bilgisayardan kitap hakkında yazılanları okuyun Envanterden küçük mantarları alıp masadaki çanağa koyun ve demoyu izleyin

Demonun ardından amuletin içindeki anahtarı almak için küçük tahta parçalarını envanterde, amulet üstünde kullanın Burada iki tane büyük üçgen parça, bir orta boy üçgen parça, iki küçük üçgen parça, bir yamuk parça, bir de kare parça var Bu parçaları alıp uygun şekilde amuletin üstündeki oklara yerleştirmeniz lazım Parçaları amuletin altındaki okun üstünde tıklayarak çevirebiliyoruz Parçaların doğru dizilimi ise şöyle:

İki büyük üçgen hipotenüsleri kuzeybatı ve kuzeydoğu görecek şekilde en alta yerleştirin Sağdaki büyük üçgenin soluna ise, orta boy üçgenin hipotenüsü güneydoğuya gelecek şekilde yerleştirin Küçük boy bir üçgeni de hemen orta boy üçgenin soluna, hipotenüsü batıyı gösterecek şekilde yerleştiriyoruz Yamuğu onların üstüne sola, diğer kalan küçük üçgeni de hipotenüsü kuzeye bakacak şekilde yerleştiriyoruz En üste ise kareyi yerleştirince amulet açılıyor Masadan renkli pigmentleri alın Sonra bir ekran sağa geçip yerde duran sandıkta açılan amuletleri kullanın Sandıkta bilgisayarı büstte tıklayıp okuyun Mektubu alıp bilgisayarda okuyun Buradan ayrılıp kulübeden çıkın Soldan devam edip diğer bir asma köprüye gelin Asma köprüyü geçip e-maili okuyun İp merdivenden aşağı inip ilerleyin En son geldiğimiz noktada artık ilerleyemiyoruz Manşeti yapraklarda kullanıp kendinize yol açın Yerdeki büyük yaprağı alın İlerlediğinizde bir dinozorun başka bir dinozora saldırdığını göreceksiniz İlerlemeye çalıştığımızda dinozordan dolayı geçemiyoruz Sağ taraftaki yerde yıkılmış vaziyette duran ağaç kütüğüe yakından bakın Envanterden sırayla büyük yaprağı, renkli pigmentleri, siyah barutu, asma parçasını koyup ardından çakmağı bu kombinasyonun üstünde kullanın Dinozor patlamanın etkisiyle ürküp kaçıyor Dinozor gittikten sonra ölü dinozorun yanından ilerleyin Küçük bir dinozorun bir ağacın altında meyve için zıplayıp durduğunu göreceksiniz Ağaçtan meyveyi alıp rayda duran küçük trenin oraya doğru gidin Gelen e-maili okuyun Trene yakından bakıp ızgara kapağını açın ve meyveyi açılan yere koyup tıklayın

Askiam şehrinin girişindeyiz Gelen haberleri bilgisayardan okuyun Kapının yanında duran güvenlik görevlisi Ocine ile konuşun Ariane geçiş kartını verip baş mühendisle konuşmak istiyor Kamera ise sol tarafta bulunan eski kuledeki labaratuvarda Envanterimize bir anahtar geliyor

Sola, eski kuleye gidip anahtarı kullanıp içeri girin Bilgisayarı kamera üstünde tıklatıp hakkındaki bilgiyi okuyun Sağ tarafta, duvarda asılı resimlere yakından bakın Duvardaki film tab etme kılavuzunu okuyun Masadaki fotoğraf kutusundan fotoğraf kağıdını alın Sol taraftaki anahtarı tıklatıp kırmızı ışığı açın Fotoğraf kağıdını büyük havuza yerleştirin Sonra alıp sol tarafa yerleştirin Ardından oradan da alıp yukarı, kurutma kısmına koyun ve siyah beyaz olan resmi alıp bilgisayarımıza ekleyip orada bakın Kuleden ayrılın

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.