![]() |
Rekabette Üstünlüğün Sırrı İnsan |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rekabette Üstünlüğün Sırrı İnsanRekabette Üstünlüğün Sırrı İNSAN kitap özeti Özellikle 1980′li yılların sonlarından itibaren şirketler arası rekabet küresel bir boyut kazanmıştır ![]() ![]() Michael Portera göre rakiplerinize karşı sürdürülebilir bir rekabet üstünlüğü sağlayabilmek şu hususlara bağlıdır; Endüstriye yeni rakiplerinizin girmesi durumunda karşılaşacakları engellerin niteliği, Alternatif ürünlerin tehdidi, Alıcıların pazarlık gücü, Tedarikçilerin pazarlık gücü, Mevcut rakipler arasındaki rekabet düzeyi ![]() Yazar Plenum Publishing, Circuit City, Tyson Foods, Wal-Mart ve Southwest Havayollarının yukarıdaki geleneksel yöntemlerle açıklanamayacak başarılar sağladığını ve 1972-1992 yılları arasındaki 20 yıllık sürede % 21 ![]() ![]() Bu başarının temelinde taklit edilmesi güç şeylere sahip olmak yatıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rekabet avantajı sağladığı düşünülen “korumacı ve düzenlenmiş pazarlar” ile “mali kaynaklara ulaşabilme” faktörleri de dünyanın hızla küreselleşmesi sonucu etkisini yitirmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazar etkili insan kaynakları yönetiminde ise şu hususlara önem vermiş ve çeşitli şirketlerden verdiği örneklerle açıklamıştır ; İş güvencesi İşe almada seçicilik Teşvik primi Elemanların kuruma ortaklığı Bilgi paylaşımı Katılım ve yetkilendirme Ekipler ve işlerin yeniden tasarlanması Eğitim ve beceri gelişimi Çapraz kullanım ve çapraz eğitim Simgesel eşitlik Ücretlerin yakınlaştırılması Şirket içinden yükselme Uzun vadeli bakış açısı Uygulamaların Ölçülmesi Bütünlük felsefesi Sonuç olarak, işletmelerin çalışanlarına bir makine olarak bakmak yerine onların işletmenin en önemli paydası olduğunu bilmeleri ve onları aynı yolda omuz omuza yürüyen iş ortakları olarak görmeleri kendilerine uzun vadeli bir rekabet avantajı sağlayacaktır |
![]() |
![]() |
|