En Etkili Kitap Pazarlama Yöntemleri |
11-03-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
En Etkili Kitap Pazarlama YöntemleriEn etkili kitap pazarlama yöntemleri Okuduğumuz bir kitabın kalitesi, bir ihtiyaç olması veya öyle algılanması kitabı sattıran en önemli sebep Yazarın tanınmışlığı, geniş kitlelere hitap eden bir konusunun olması, satış fiyatı ve tasarımı yabana atılamaz tabii ki Elimize aldığımız bir kitabın yazarına, okuyucular tarafından alınıp alınmadığına dikkat ediyoruz Peki yayınevleri, yazarlar ve kitapçılar, kitapları pazarlamak için hangi yöntemlere başvuruyor Kitap pazarlamada en etkili 10 yöntemi seçtik 1-Popüler kitapları vitrine koymak: Vitrinde yer alanlar, diğer kitaplara göre daha fazla ilgi görür Kitapçıların bir kısmı vitrine koyacağı kitapları kendi seçerken bir kısmı yayınevleriyle anlaşmalı çalışıyor Satış rakamlarını ciddî bir oranda etkileyen bu anlaşma karşılığı yayınevleri kitapçılara % 5 ila % 25 oranında değişen indirimler yapıyor 2-Yayınevlerinin yazarlara imza gününü zorunlu tutması: Bir yazarın kitabını basmadan önce yazarla imzalanan sözleşmeye imza günü yapma zorunluluğu konuluyor Bu anlaşmaya göre kitap basıldıktan sonra yayınevlerinin belirlediği tarih ve mekanlarda imza günleri düzenleniyor İmza gününe katılan yazarlar, kitaplarının tanıtım ve pazarlamasına katkı sağlıyor 3-Kitabın tanıtımının dikkat çekici bir partiyle yapılması: Yayınevleri ve bazı yazarlar kitabın basılmasından kısa bir süre sonra geniş katılımlı kokteyl düzenliyor Sanat ve magazin dünyasının ünlü isimlerinin katıldığı kokteylde kitabın tanıtımı yapılıyorEce Vahapoğlu'nun 'Öteki' adlı romanının tanıtımı geçtiğimiz aylarda Swissotel'de gerçekleşti Geceye medyanın tanıdığı birçok kişi katıldı 4- Ünlülerin görüşlerini kitabın arkasına yazmak: Baısdan önce yayınevi ya da yazar kitabı medyanın tanıdığı kişilere okutuyor Onların olumlu görüşlerini kitabın arkasına yazıp kitapla ilgili olumlu bir imaj oluşturuluyor 5- Kitaplara önsöz yazdırmak: Bazı yazarlar, ünlü bir isme kitabı için 'önsöz' yazdırıyor Bukitabın bütün reklam ve tanıtım metinlirinde "'nın önsözüyle" diye duyuruluyor Böylece kitaba ekstra bir prestij sağlanıyor Aret Vartanyan, Türkiye'nin tanınan gazeteci, yazar, komedyenlerinin İstanbul'la ilgili görüşlerini alıp son yazdığı "Bir Nefes İstanbul" kitabına önsöz yaptı 6-Daha önceki kitapların satış rakamlarından ya da okuyucu kitlesinden faydalanma: Yayınevleri, yazarın kitapları daha önce satış rekoru kırdıysa ya da yazarın bir kitabı çok okunduysa yeni kitabın reklamında bundan faydalanıyor Dan Brown'ın ilk kitapları çok sattığı için son çıkan "Kayıp Sembol" kitabı "Da Vinci Şifresi ile Melekler ve Şeytanlar kitabının yazarından yeni kitap" şeklinde tanıtıldı 7- Milli Eğitim Bakanlığı tavsiyesi: Kültür Bakanlığı ya da Millî Eğitim Bakanlığı tarafından basıma uygun görülen ve üzerinde "okunması gereken 100 Temel Eser" damgası olan kitaplar daha kolay okuyucu buluyor 8- Baskı sayısının fazla gösterilmesi: Yayınevlerinin bir kısmı kitap basımı yaparken kitapların satılacağını öngörerek baskı sayısını yüksek yazıyor Örneğin henüz 2 baskısı yapılan bir kitaba 6 baskı yazılıyor Okuyucuya kitabın çok okunduğu görüntüsü verilmeye çalışılıyor 9- Cep kitapları: Son dönemde çok satan kitapların cepte rahatlıkla taşınacak büyüklükteki basımları yapıldı Okuyucunun her yerde kitabını yanında bulundurması ve daha çok okuyucuya ulaşma amacıyla yapılan basımlara örnek; Stephenie Meyer'in sinemaya uyarlanan kitabı: "Yeni Ay" 10-İnternetten imzalı kitap satımı: İnternet üzerinden kitap satan bazı siteler, yazarı tarafından imzalanmış kitapları satışa çıkarıyor Son dönemlerde gelişen bu pazarlama yönteminde astronomik rakamlar hava da uçuşuyor AYHAN HÜLAGÜ |
|