Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Kitap Özetleri

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
büyük, değerlendiriyor, insanı, kuruluşlar

Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor

Eski 11-03-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor



Büyük Kuruluşlar İnsanı Nasıl Değerlendiriyor

Dört yıl boyunca binden fazla şirket üzerinde derinlemesine yapılan araştırmalar sonucunda insanın “değer” olarak yönetiminde en iyi ve en kalıcı uygulamaları aşağıda sıralanan on madde içerisinde özetlemek mümkündür
Çelişkiden en iyi uygulamaya
Dengeli değer belirleme
Çekirdek bir stratejiye bağlılık
Kültür – sistem bağlantısı
Çok yönlü yoğun iletişim
Risk sahipleriyle ortaklık
İşbirliği
Yenilik ve risk
Rekabet tutkusu
Dünya üzerinde en iyi uygulamalar
ÇELİŞKİDEN EN İYİ UYGULAMAYA
Yaşam bir çelişkidir İç içe geçmiş insanı ve finansal değerlere odaklanmış* uzun dönemli bir çekirdek stratejiye bağlılık* kültür ve sistemlerin bağlantısı yaygın ve çok boyutlu iletişim* şirket içinde ve dışında ortaklık* iyi planlanıp yönetilen risk alma ve yenilik ve sürekli gelişme dışında asla tatmin olmayan bir rekabet tutkusudur
DENGELİ DEĞER BELİRLEME
İnsani değerler arasında güvenlik ve büyüme fırsatları verilir Üretim değerleri kalite* hizmet ve verimliliği içerir Finansal değerler* satışlar* pazar payı* sermaye getirisi vb ifade edilir Bütün değer ölçümleri sonucunda son kararı müşterilerinin verdiği gerçeğine gelir
ÇEKİRDEK BİR STARETİJİYE BAĞLILIK
Eldeki bütün araştırmalar uzun dönemli başarının çekirdek bir staretijiye uzun dönemli bağlılık gerektirdiğini doğrulamaktadır Bu üst düzey yönetimin* kalıcı ve kurum oluşturabilmesinin ikinci yoludur Değerlerle staretejik bağlılık bir arada* kuruluşun üç yapısal temelinden ikisini oluştururlar Üçüncüsüde kültürdür
KÜLTÜR – SİSTEM BAĞLANTISI
Kültür şirket değerleri ve uzun dönemli bir staretejiye bağlılıkla birlikte bir kuruluşun temelidir Kültür şirketin inanç sistemiyle ondan kaynaklanan davranış normlarından oluşur Güçlü bir şirket kültürü finansal performansıda olumlu etkileyebilir Bunu önce değerler ve inanç sistemi aracılığıyla insanlar arsında bağlantı kurarak yapar Kültürün işletme ve idare sistemiyle bağlanıp bilinçli olarak kullanılabilecek bir gücü vardır
ÇOK YÖNLÜ YOĞUN İLETİŞİM
Entellüktüel sermayeyi harekete geçirmek için kullandığımız yöntem iletişimdir Verilerin ve bilgilerin değerli olabilmeleri için hareketli olmaları gerekir İnsanlarla bilgiler iletişime girmezse hiçbir şey olmaz İletişim merkezi bir iştir İletişim aynı zamanda ortalıklarda* ekip çalışmasında* iş birliklerinde ve geleceğe yönelik staratejik planlamada da kritik bir değişkendir
RİSK SAHİPLERİYLE ORTAKLIK
Ortaklıklar proje ya da programın sonuçlarının ötesinde pek çok yarar sağlarlar Çeşitli fonksiyonlardan insanlar bir araya gelince* doğal olarak birbirleri hakkında bilgi edinir ve birbirlerinin bakış açısını takdir etmeye başlarlar Öğrenmek ve birlikte büyümek fırsatını kazanırlar Ufukları genişler ve hem daha verimli* hem de bir kez daha kendine güvenli bir hale gelirler
İŞBİRLİĞİ
İşbirliği ve ortaklık yöntem açısından hemen hemen aynıdırlar Her ikisi de kendi b****ünün dışındakilerle çalışmasını gerektirir Başlıca fark* işbirliğinin genelde bir fonksiyon bünyesindeki disiplinler arasındaki engelleri ve yanlış anlamaları ortadan kaldırmasıdır
YENİLİK VE RİSK
Yenilikçi bir risk kültürü oluşturmak* insanların ceza kaygısı duymadan fikirlerini denemelerine güvenmek demektir Başarısız olduğunuz da ondan ders almalısınız * yoksa onu tekrarlamak zorunda kalırsınız Risk ile başarısızlık ceza görmek değil* öğrenmek demek olduğunda insanlar risk alabilir Tanıma* risk alıcı davranışları teşvik etmek için her şeyden daha etkilidir
REKABET TUTKUSU
Sürekli gelişme asla tatmin olmamanın kurumsal bir değer haline getirilmesinden güç alır Bu Bhamlerin kültürünün bir parçasıdır Bütün süreçlerin her zaman gözden geçirilebileceğini ve geçirilmesi gerektiğini herkes bilir Bu sürekli gelişme baskısı* maliyet kısıntısı* verimlilik artışı* kalite yada hizmet gibi konularda küçük ya da büyük* ama sürekli bir iyi***me sağlar Lider olduğunuzda pazarı* kendi güçlü olduğunuz noktalara göre biçimlendirebilirsiniz Bu da sürekli arayı açmanıza yarar
DÜNYA ÜZERİNDE EN İYİ UYGULAMALAR
İnsan kaynakları* doğrudan maliyet düşüşlerinin yanı sıra personel sorunlarının sayısında da bir düşüş beklemektedir Artan idari faaliyete oranla personel ilişkilerine daha çok zaman ayrılmaktadır
Zaman kullanım uygulamasının etkinliğinin yanıtı ortadadır Eğer bu uygulama insan kaynaklarında etkili bulunmasaydı* bütün kurumsal hizmetler b****ünü kapsayacak biçimde genişletilmezdi Etkinlik az düzeyde ölçülebilir Maliyet yönetimi* hizmet gelişimi ve personel memnuniyetidir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.