Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Oyun Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çözümü, journey, longest, oyunun

The Longest Journey Oyunun Çözümü

Eski 10-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

The Longest Journey Oyunun Çözümü




Hayatının en uzun macerasına hoşgeldin Korkma, ışığa doğru yaklaş İlk girişinde biraz garip hissedebilirsin ama bir kez alıştıktan sonra gayet sıradan bir iş olduğunu göreceksin Yaklaş ve içeriye doğru bir adım at Artık Arcadia’dasın Düzenin ve bilimin sona erip kaosun ve büyünün başladığı yer Ha bu arada, hazır gelmişken şu dünyaları da bir kurtarıverirsin artık, ne dersin?

GİRİŞ BÖLÜMÜ
Şu an April’ın rüyasındayız ve bu garip yerde yapacak işlerimiz var Sağ tarafa doğru ilerleyerek yumurtanın olduğu ekrana gelin Yumurta düşüp yuvarlanınca yuvasından ağaç kabuğunu alın Arkanızdaki ağacın dalını kopardığınız zaman ağaç dile gelecek Onunla konuştuktan sonra sağa devam edip akan suyu görün, kabuk ile dalı birleştirip su üzerinde kullanın Dönüp ağaçla yeniden konuşun

BÖLÜM 1: PENUMBRA
Yeni güne merhaba deyin Yapacak çok işimiz var Öncelikle yatağın yanındaki masadan ajandanızı alın Yakından incelerseniz arasında çalışma saatlerinizin olduğu kağıdı bulacaksınız Dolabı açıp içinden maymunu alın, ona da yakın bir bakış atarsanız tek gözünün çıkmak üzere olduğunu göreceksiniz Gözü çıkarıp alın Odadan çıkınca karşınızda Zack’i bulacaksınız Onunla konuştuktan sonra aşağı inip panoya bir göz atın ve sağ üst köşedeki notu çıkarıp alın ve yakından bakın Arkanızdaki kanepede oturan Fiona’yla not hakkında konuşursanız size yüzüğünüzü verecektir Bu arada oturup bir süre Fiona’yla sohbet edebilir ve birşeyler öğrenebilirsiniz Pansiyondan ayrılmadan önce masanın üzerindeki kibrit kutusunu almayı unutmayın

Dışarıdayken sola dönüp makineyi görün Yakından baktığınızda bozuk olduğunu göreceksiniz Öncelikle yüzüğünüzü kullanarak üst taraftaki kopmuş kabloyu birleştirin Şimdi yapmanız gereken sağ taraftaki sarı düğmelerin altında bulunan mavi kolların hepsini yatay duruma getirmek Bunu yaparken tek bilmeniz gereken altında kırmızı ışık yanan kolun kilitlenmiş olacağıdır Bu durumda diğer üç kol hareket ederken bu kol durumunu korur Kolları rasgele çevirerek rahatça halledebilirsiniz bu işi İşiniz bitince soldaki vanayı çevirin (büyük dümeni değil) ve basıncı düşürün Daha sonra dümeni çevirip suyu boşaltın ve son olarak boruyu tutan kırmızı pense ile birlikte yüzüğünüzü de alıp bu ekrandan çıkın İlerleyip bankta oturan Cortez’i görün Onunla kısa bir süre konuştuktan sonra okula gitmek için önce Bridges’e, sonra da parka gitmeniz gerekiyor Parktayken akademiye giden yolu seçin ve okul binasının önüne ulaşın İçeri girip çöp kutusundan eldiveni alın Yukarı çıkın, raftan palet ve fırçanızı alıp tuval üzerinde kullanın Bir süre sonra arkadaşınız Emma gelecek Cortez’den size bir mesaj olduğunu söyleyecek Artık okuldan ayrılabiliriz

Köprülerin olduğu alana dönüp kafeye giden yolu takip edin İçeri girmeden önce hemen soldaki Mystery Door’a bir göz atın İçeri girdiğinizde önünüzdeki şeker kutusundan biraz şeker alın ve Charlie’yle konuşun Kafenin içine ilerleyip söz konusu Jukebox’ın yanındaki postere bir göz atın Posterin altına iliştirilmiş biletlerden birini alın Kırmızı taburede oturan patronunuz Stanley’le konuşup ajandanızın arasından bulduğunuz kağıdı verin ve paranızı alın Kafeden ayrılmadan önce masadan bir tane ekmek alın ve bu arada oradaki Emma ve Marcus’la da konuşabilirsiniz

Pansiyona dönüp odanıza çıkın ve pencereyi açıp aşağı bakın Çamaşır ipine dokunmayı denerseniz ip yere düşecek Kafeden aldığınız ekmeği şişme ördek üzerinde kullanınca bir martı gelip ekmek kırıntılarını yiyeceğim diye ördeği patlatacak Şimdi zinciri çekin ve çamaşır ipini alın

Buradan ayrılıp kafenin bulunduğu yere gidin Hemen sağ tarafta ördeği göreceksiniz Delinen yeri bantlanmış Ördeği alın ve bandını çıkarın Köprü ekranına dönüp metro çıkışını seçin Metroya indiğinizde öncelikle önünüzdeki makineden kredi kartınızı kullanarak bilet alın (biletinizin süresini belirleyip lens üzerinde kredi kartınızı kullanın) Şimdi içeri geçebilirsiniz Metroya binmeden önce sol taraftaki raylardan çıkan kıvılcıma bir göz atın Anahtarı alabilmek için ördeği şişirmeli ve ardından ip ve pense üzerinde kullanmalısınız Oluşan aleti de kıvılcım üzerinde kullanıp anahtarı çekmeniz gerekiyor İşiniz bitince metroya binin, metrodayken başınızın hemen üzerinde asılı duran haritaya bakıp Waterdown Bridge’i seçin Resim sergisinin yapıldığı binaya girin ve binada Cortez’i görene kadar sağ tarafa doğru ilerleyin Onunla olan konuşmanızdan sonra pansiyona geri dönebilirsiniz (kafedeyken patronunuz Stanley’e bu gece çalışabileceğinizi söylediyseniz kafeye gidin)

Pansiyondayken odanıza çıkmak yerine holde oturan Fiona ve Mickey’le sohbet edin Tüm konuşmanız bitince Fiona size beraber televizyon izlemeyi önerecek, siz de kabul edip koltuğa kendinizi bırakacaksınız



Alıntı Yaparak Cevapla

The Longest Journey Oyunun Çözümü

Eski 10-25-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

The Longest Journey Oyunun Çözümü




BÖLÜM 2: THROUGH THE LOOKING GLASS
Aşağı kata inin ve Fiona’yla konuşun Ona Cortez’i sorduğunuzda bunu Zack’in bilebileceğini söyleyecek Yukarı kata çıkın ve odanızın hemen karşısındaki odada kalan Zack’in kapısını çalın Vereceği bilgi karşılığında sizden bir randevu kopartmak isteyecektir Cortez’i bulmak için bu isteğini kabul etmelisiniz

Cortez’in Mercury Theater’da olduğunu öğrendikten sonra metroya binip Metro Circle’a gidin Sağdaki yola girip sırasıyla East Gateway ve Down The Street yollarını kullanın Biraz sağa ilerlerseniz salonu göreceksiniz Ama ne yazıkki ana kapıdan giremeyeceksiniz Bu yüzden alternatif yollar aramalıyız Çöp kutusunu itip altından çıkan gaz üzerinde kafeden aldığınız şekerleri kullanın Arkanızdaki direğe yaslanmış olan adamla konuşun ve onun şekerlerden hoşlandığını öğrendiğiniz zaman az önce gaz üzerinde kullandığınız şekeri bu adama verin Temizlikçiyle aralarında geçenlerden sonra soldan bir önceki ekrana dönün ve adamın yere düşürdüğü şapkayı alın Şimdi salonun önüne dönün ve direğin altındaki elektrik kutusuna bakın Kutuya yakından baktığınızda bir kablonun kısa devre yaptığını göreceksiniz Inventory’e girip bandı eldiven üzerinde kullanın ve bu birleşimi de kablo üzerinde kullanın Temizlikçi adamın girdiği kapıdan geçin ve içeride göreceğiniz kapının yanına ilerleyin Bu kapının sol tarafında üst üste yığılmış kutular ve bunların en üstünde de bir çöp torbası göreceksiniz Oyuncak maymunu kutuların üstüne, dedektifin şapkasını da çöp torbasının üstüne koyun, ardından kapının sağındaki çöp kutusunun kapağını açıp içini kibrit kutunuzu kullanarak yakın Temizlikçi dönüp maymunluk yapmaya başladığında açık kalan kapıdan geçip sinema salonuna ulaşın Cortez, aranızda geçen konuşmadan sonra size bir boyut kapısı açacak İçeri girmeyi kabul edin ve ışığa adımınızı atın

Arcadia’daki bu ilk gezintiniz tapınakta başlıyor Diğer odaya geçene kada sağa ilerleyin Rahibi gördüğünüzde onunla konuşmaya çalışın ama anlamadığınız bir dilde konuşuyor Tek yapmanız gereken söylediklerini tam olarak anlayana kadar sesinizi çıkarmamak Daha sonra rahip sizi tapınağın dışına çıkaracak İsterseniz şehire bir göz atabilirsiniz bu arada İşiniz bitince rahibin yanına dönüp uzun bir hikayeye hazırlanın Hikayeden sonra rahibe Brian Westhouse’ı sorun Şimdi tapınaktan ayrılabiliriz

Dışarıda şehre açılmadan önce Stalls alanına bir uğrayın Burada özellikle rahibin bahsettiği haritacıyla konuşmanız gerekecek Ona Brian Westhouse’ı sorun ama hiçbirşey öğrenemeyeceksiniz Bir süre sonra haritaların dağıtımını yapan çocuk gelecek ve haritacı onu kovacak Bu fırsatı değerlendirip işe girin ve haritacıdan dağıtım yapacağınız kişilerin listesini alın İkinci sırada adamımız Brian “Rolling Man” Westhouse’ı göreceksiniz Ama öncelikle ilk sıradaki adamın haritasını götürmelisiniz

Söz konusu adamı bulabilmek için öncelikle şehir haritasına geçin ve buradan City Gates’i seçin Daha sonra Docks bölümüne geçip kaptanın gemisine giden yolu takip edin Haritayı vermeniz gereken kişi gemi ekranına geçtiğinizde tam karşınızda göreceğiniz Kaptan Nebevay Ona haritayı verdikten sonra imzalaması gereken sipariş listesini uzatın Ama adam müziksiz imzalamak istemiyor City Gates ekranına dönün ve müzik aletleri satılan tezgahı bulup bir flüt satın alın Geri dönüp Nebevay’a listeyi imzalatın

Haritacıya dönmeden önce Small Pier’e uğrayıp göreceğiniz yaşlı adamla, üzerinde oturduğu sandık ve kuş başta olmak üzere konuşun Şimdi haritacının yanına dönebilirsiniz Evet, sırada aradığımız Westhouse var Haritacının uzun tarifinden sonra Westhouse’s Bungalow’a tıklayın ve haritayı verin Listeyi de imzalattıktan sonra onunla Cortez ve diğer şeyler hakkında konuşun Konuşmanız bitip ayrılmak için geri döndüğünüzde Brian size bir saat verecek İğneyi saat üzerinde kullandığınızda bir boyut kapısı açılacak ve kendinizi yeniden dünyada bulacaksınız

Döndüğünüzde Cortez’in bıraktığınız gibi beklediğini göreceksiniz Konuşma ilerlediğinde dünyayı kurtarmakla ilgili olanı seçmeye dikkat edin Şimdi kafeye gidip Charlie’yle konuşun İçeri girip koltuklardan birine kendinizi bırakın, çok geçmeden Emma gelecek Onunla konuşup isterseniz beraber konsere gitmeyi kabul edin, isterseniz de Zack’le olan randevunuza gidin

BÖLÜM 3: FRIENDS AND ENEMIES
Odadan çıktığınızda Zack’i göreceksiniz Onunla konuştuktan sonra metroya binip Hope Street’e gidin Buraya ulaştığınızda katedrale girin ve içeri doğru ilerleyin İçeride göreceğiniz Peder Raul’la konuştuktan sonra katedralden ayrılın ve tepesinde 87 yazan binaya girin Merdivenlerde gördüğünüz çocuk Warren Hughes oluyor Onunla yaptığınız anlaşmadan sonra buradan ayrılıp Metro West’e gidin

Polis istasyonuna giderseniz eğer bir televizyon haberi göreceksiniz Ardından karakolun önüne ilerleyin ve kapıda bekleyen polisten içeri giremeyeceğinizi öğrenin Ama polisin söylediğine göre çöp arabalarının izlediği yol bizi karakolun içine ulaştırabilir Ana caddeye dönüp sokağın isminin yazılı olduğu tabelaya bakın, yolu kapayan barikatı hareket ettirebilecek kodu öğrenmiş olacaksınız Şimdi barikata tıklayıp onu yoldan uzaklaştırın ve hemen arkada duran büyük çöp kutusuna girin Bir kamyon gelip kutuyu ve tabi sizi alıp götürecek Artık içerdesiniz Evraklarla uğraşan şişman memureyle konuşun ve kapıların bozuk olduğunu öğrenin Kapıları tamir edecek işçiler ise biraz sağdaki banka oturmuş pinekliyorlar Onları yeniden işlerinin başına döndürmeliyiz Tamircilerle konuşun ve bozuk kapının solunda duran alet kutusundan bulacağınız evrağı alın Bunu götürüp şişman tamirci üzerinde kullanın Aradığımız evrak bu değil Memureye gidip tamircinin istediği 09042 numaralı formu isteyin Tamirci bunu da kabul etmeyecek Memureye dönüp 09042-A numaralı formu alın ve tamirciler en sonunda çalışmak zorunda kalacaklar Odanın ortasında duran iki telefon dikkatinizi çekmiştir Yüzü size dönük olan telefonun ekranına bakıp numarasını öğrenin


Alıntı Yaparak Cevapla

The Longest Journey Oyunun Çözümü

Eski 10-25-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

The Longest Journey Oyunun Çözümü




Bu numarayı diğer telefonda çevirip telefonun çalmasını sağlayın Gidip kapıyı onarmakta olan şişman tamirciye telefonun ona olduğunu söyleyin Biraz bekleyip zayıf olana da aynı şeyi söyledikten sonra ikisinden de kurtulmuş olacaksınız Panelden sarkan kabloları kullanarak kapıyı açın ama içeri girmeye çalıştığınızda memure tarafından engelleneceksiniz Memurenin arkasındaki raflara göz atıp bulunması zor bir evrak seçin ve memureyle konuşarak bu evrağı istediğinizi söyleyin O meşgulken kapıyı açıp içeri girebilirsiniz Karşıdaki içecek makinesinden bir soda alın ve soldaki yoldan diğer bölüme geçin Buradaki dolaplara göz atarsanız 4 numaralı dolabın Maria Hernandez’e ait olduğunu göreceksiniz Sol taraftaki tuvaletlerin yanına ilerleyin ve ayağı gözüken memur Minelli’yle konuşun, kim olduğunuzu sorduğunda Maria Hernandez diye cevap verin

Dolabın anahtarını aldıktan sonra gidip 1 numaralı dolabı açın ve içerdekilere bir göz atın Mide ilacını alın Bu arada aynanın sağ alt köşesindeki kırığı fark etmişsinizdir Ona tıklayıp çıkarın ve altından çıkan kağıda bakın İlacı götürüp Minelli’ye verin ve biraz karısından bahsedip karısının doğum gününü öğrenin Biraz sonra Minelli gözünü düşürdüğünde inventory’nizdeki maymun gözünü bu göz üzerinde kullanın ve gözleri değiştirmiş olun Buradan çıkıp koridora geçin ve karşınızdaki kapıyı açmak için Minelli’nin gözünü kapıdaki retinal tarayıcıda kullanın İçeri girdiğinizde bilgisayarı açın ve April gerekli işlemleri yaptıktan sonra Warren Hughes adını arayın Çıkan ekranda Erika Hughes isminin yanındaki numaraya bakın ve sonra sırasıyla Edit, Print ve Delete tuşlarına tıklayın Main’e tıklayıp ana ekrana dönün ve bu defa Erika Hughes’ın karşısında gördüğünüz numarayı aratın Karşınıza çıkan bilgileri Print’e tıklayıp yazdırın

Ana ekrana dönüp Church of Voltec’i aratıp Jacob McAllen ismine bakın ve bu defa da Jacob McAllen ismini aratın McAllen’in ekranında sağ alt köşede dört tane sembol belirecek Bunlar az sonra bize lazım olacak Bilgisayardan çıkıp kontrol paneline gidin ve tuşları kullanarak az önce Jacob McAllen’in sayfasında çıkan sembolleri tuşlayın (11-16-1-8) Odadan çıkmadan önce yazdırdığınız kağıtları alın ve ilk geldiğiniz odaya dönün Yerdeki tornavidayı aldıktan sonra karakolu terkedebilirsiniz Warren’ın yanına dönüp çıktıları ona gösterin ve metroya binip Burns Flipper denen çocuğu bulmak üzere Newport Docks’a doğru yola koyulun

Newport Docks’a ulaştığınızda merdivenleri çıkıp Construction Yard’a ilerleyin ve ardından garajın önüne gelin Kapıyı Warren’ın dediği gibi 3 kez çaldıktan sonra Flipper’ı ikna etmek için epey bir dil dökmeniz gerekecek Garaja girdikten sonra Into the Pit çıkışını kullanarak Flipper’ın yanına ulaşın Onunla olan konuşmanızdan sonra size detaylara ihtiyacı olduğunu söyleyecek Inventory’i açıp Vagaurd Folder’a bakın İçinden çıkan nesneyi Flipper’a verin Konuşmanız bittikten sonra onunla yeniden konuşun ve sahte kimlik isteyin Eğer ona üzerinde durduğu cisim için gerekli aleti götürürseniz bu isteğinizi yerine getireceğini söyleyecek Garajdan çıkıp kapının yanındaki kırmızı alet üstünde karakoldan aldığınız sodayı kullanın ve metroya dönüp Metro West’e gidin

İstasyona ilerleyin ve televizyon haberinin yapıldığı ekrandaki polisle konuşun Durmadan öksürdüğü dikkatinizi çekmiştir Ona sebebini sorduktan sonra sodanın iyi geleceğini söyleyin ve patlamak üzere olan sodayı memura verin O gittikten sonra Minelli’nin dolabından aldığınız cam parçasını lazer üzerinde kullanın ve enkazın üstündeki cihazı alın (tornavidanızı kullanın) Geri dönüp Flipper’a aleti verin ve sahte kimliğinizi birkaç gün içinde alabileceğinizi öğrenin

Katedrale gidin ve Cortez ile Raul’un arasında geçen konuşmayı dinledikten sonra Cortez’le konuşun Pansiyona dönüp odanıza çıkın, içerideki Emma ve Charlie’yle konuştuktan sonra bu bölüm bitecek

BÖLÜM 4: MONSTERS
Bölüme üzerinizde sadece iç çamaşırlarınız olduğu halde Arcadia’daki bir hanın önünde başlıyorsunuz Hana girip etrafta gezinen kadınla konuşun Bu sohbetten sonra yanınıza kütük gibi biri gelecek (Abnaxus) Onunla da konuştuktan sonra ateşin karşısındaki büyük koltuğa ilerleyin, April yorgun olduğunu söylediğinde koltuğa oturun, uyuyup kalacaksınız Sabah olduğunda hanın sahibi kadın sizi uyandıracak, tam handan çıkarken kadın sizi durdurup üzerinize bir giysi verecek ve karşılığında kendisine barın temizlenmesinde yardım etmenizi isteyecek Daha sonra paraya ihtiyacımız olacağı için kabul edin İşiniz bitince handan çıkıp şehre doğru ilerleyin

Haritacının yanına gidin (Marketplace) Ulaştırmanız gereken son bir harita daha var Buradan ayrılmadan önce haritacının karşısındaki standda duran adamla konuşun Oyunun nasıl oynandığını sorun ve bir altın verip oynamaya başlayın Görüntü bardakların olduğu ekrana yaklaştığında tornavidanızı çıkarıp bardaklar üzerinde kullanın Paranın altında olduğu bardak hareket edecek ve sizde o bardağı seçeceksiniz Adam size ödül olarak basit bir hesap makinası verecek Konuşmanız bitince tornavidayı adam üzerinde kullanın ve elinizdekinin sihirli olduğunu, bunu bir ödülle değişebileceğinizi söyleyin ama hangi hediyeyi istediğinize sonra karar vereceğinizi söyleyip buradan ayrılın






Alıntı Yaparak Cevapla

The Longest Journey Oyunun Çözümü

Eski 10-25-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

The Longest Journey Oyunun Çözümü




Sırasıyla Vestrum Tobias (Temple), Abnaxus (City Green) ve Brian Westhouse (Westhouse’s Bungalow)’ın yanına giderek onlarla her konuda konuşun

Şehir haritası ekranından The Enclave’i seçin ve buraya gidin Enclave’in içine girin ve buradaki stone dragon ile middle circle’a bakmayı ihmal etmeyin Sağ alt köşedeki merdivenleri kullanıp aşağı inin Burası bir kütüphane ve görevlisi de az ileride göreceğiniz Minstrum Yerin adındaki bir rahip Ona tam olarak hangi kitabı aradığınızı bilmediğinizi söyleyince size ne hakkında bir kitap aradığınızı soracak Uçan insanlar yanıtını verin Gelen kitabı okuduktan sonra rahiple yeniden konuşun ve bu defa aradığınız kitabın “The Silver Spear of Gorimon” olduğunu söyleyin Bu kitabı da okuyun ve buradan ayrılın

Sandık üzerinde oturan yaşlı balıkçıyı hatırladınız mı? Şimdi onun yanına gidip Alais adasıyla ilgili sorular sorun Aynı konuyu gidip Kaptan Nebavay’a da sorun Yaşlı balıkçının yanına dönüp kuşunu geri getirmeyi kabul edin Bardak oyununu oynadığınız yere dönün Tornavidaya karşılık kafesteki kuşu alın ve Crow adını vereceğiniz bu kuşu götürüp balıkçıya teslim edin

Nebevay’la yeniden konuşun Alais adasına gitmek için bir şekilde bir rüzgar çıkarmanız ve bir de dümenci bulmanız gerektiğini öğrenin Mecburen ikisini de bulmamız gerekiyor

O halde işe koyulalım Takip etmeniz gereken yol (şehir haritası ekranında) The Road North-Into Forest-Forest Crow’la konuştuktan sonra sağdan çıkın ve Ben-Bandu’yla tanışın Kayıp kardeşini araması için Crow’u çağırın ve biraz daha ilerleyip yıkılmış köprünün önüne gelin Köprüyü gördükten sonra geri dönüp bir önceki ekrana gelin Burada oturan yaşlı bayan (cadı!) dikkatinizi çekecektir Gidip onunla konuşun ve yardım isteğini kabul edin Sizi kulübesine götürecek ve kendisi dışarı çıktığında odada yalnız kalacaksınız

Geldiğiniz kapının hemen sağındaki kolona ve masanın altındaki tahta parçasına dikkat edin Odanın içine ilerleyip dolabı görün ve etraftaki süpürgeyle dolabı açın İşte Ben-Bandu’nun kardeşi Bandu-Uta burada Onu buradan çıkarmak için kafatasını alıp cama fırlatın ve kırılan camdan da Bandu-Uta’yı dışarı fırlatın Bunu yaptıktan sonra cadı içeri girecek ve size saldıracak Hemen masanın altındaki tahtaya tıklayın, böylece cadıdan kurtulmuş olacaksınız Dışarı çıkıp Ben-Bandu’yla konuşunca beraber Bandu köyüne gideceksiniz Buradaki Elder Mole’la konuştuktan sonra yeniden Ben’le konuşun ve arkadaki küçük mağaraya girip (Spirit Dig) yatağa yatın

BÖLÜM 5: THERE AND BACK AGAIN
Bulunduğunuz yerden çıkıp Ben-Bandu ve Elder Mole ile konuşun Elder size Bandu Stone’u verecek Crow’u uyandırdıktan sonra sağ taraftan bataklığa girin Köprüyü geçtikten sonra göreceğiniz mor çiçeklerden birini alın ve ilerlemeye devam edin Diğer ekranda tepenin ucuna gelip taşlaşmış adamla konuşun Aldığınız mor çiçeği adam üzerinde kullanmayı denerseniz bir işe yaramadığını göreceksiniz Crow’u çağırın ve sizin ulaşamayacağınız yerde duran meyvelerden toplayıp getirmesini isteyin (Bush) Aldığınız bu meyveyi çiçek üzerinde kullanın ve oluşan kremi de adamın üstünde kullanın Onunla konuştuktan sonra şatoya gireceksiniz

Girişte hemen yanınızda göreceğiniz iki eli açık vaziyette duran gargoyle’a biraz para verin İki elinde alevler belirecek Bunlara tıkladıktan sonra üfleyerek söndürün Elleri eski haline dönünce yeniden para verin Bu defa bir elinde tuz, diğer elinde biber belirecek Onları alın Ekranın önündeki gargoyle’un elinde bir kum saati göreceksiniz Ona tıklayıp çevirince geçici bir süre için merdivenler kullanılabilir hale gelecek Süre dolmadan geçin Bu kısımda yerde bir kağıt göreceksiniz Onu almaya kalkışırsanız kağıdın arkasındaki camdan bir yaratık belirip sizi engelleyecek Bu yüzden kağıdı şimdilik bırakmalıyız Önünüzdeki kapıyı açıp karşınıza çıkan saati çevirin Soldaki kapıya giden yolu tamamlayan bir platform belirecek ama yine geçici bir süre için

Bu yüzden acele edip süre dolmadan kapının önüne ulaşın ve kapıyı açıp diğer salona geçin Bu ekranda ilerleyip başka bir kapıya yaklaşın Yolu tamamlamak için kapının üzerinde biberi kullanın Yoldan geçip diğer salona ulaşın Bu salonda merdivenlerden çıkmaya çalıştığınızda büyücü belirecek Onunla olan konuşmanızda rüzgarı serbest bırakmak ile ilgili olan diyalg seçeneğini söyleyin ve ona meydan okuyun Size atacağı fireball’dan sonra daha adil bir şekilde dövüşmek istediğinizi söyleyin Kabul edince adamın üzerinde hesap makinasını kullanın Komik diyaloglardan sonra adamımız Roper Clacks necromancer cennetini boylayacak Soldaki mor küreye ve rafın en üstündeki kırmızı şişeye bakın Perdeye tıklayıp aralayın ve yerdeki yeşil şişeyi alın Sağdaki kitapığın altlarında duran beyaz şişeyi de alın Masanın üstündeki kafatasına tıklayın ve mavi şişeyi alın Cauldron’a tıklayıp yakından bakın ve sarı şişeyi alın Arkanızdaki büyük kitaba bakın ve yırtılmış sayfadaki okunabilir tek büyüyü okuyun Cauldron’a yakından bakın

Kazanın içine sırasıyla beyaz, yeşil ve mavi iksirleri dökün Oluşan görünmezlik iksirini alıp canavar tarafından korunan kağıdın yanına gidin İksiri içip görünmez halde kağıdı alın ve kuleye geri dönün Büyük kitabın yırtık sayfası üzerinde bu kağıdı kullanınca sayfadaki tüm formülleri okuyabileceksiniz Şimdi bu formüllerin hepsini uygulayacağız Büyülü kazan ekranına gidin (Cauldron) ve sırasıyla şu sıvıları döküp iksirleri elde edin: sarı, beyaz ve maviyi kullanıp hafiflik iksirini; yeşil, sarı ve maviyi kullanıp bind magic iksirini oluşturun İlk oluşturduğunuz hafiflik iksirini içip kitaplığın en üstündeki kırmızı şişeyi alın Geriye kalan iki iksiri ise şu formüllerle oluşturun: kırmızı-kırmızı-mavi (big bang iksiri) ve beyaz-kırmızı-mavi (rüzgar iksiri) Oluşturduğunuz big bang ve bind magic iksirlerini küre üzerinde kullanın Bu işten sonra Crow’u çağırın ve ona rüzgar iksirini verdikten sonra camdan dışarı bırakın

Kaptan Nebevay’ın yanına gidin ve konuşmanızdan sonra üzerinde rüzgar iksirini kullanın Rüzgarı hallettiğimize göre geriye sadece gemiye bir dümenci bulmak kaldı Journey Man hanına gidin ve içerideki mavi renk kadınla konuşun Konuşmak istemediğini söyleyince haritayı ona verin (Map of Northlands) ve Nebevay’ın gemisinde dümencilik yapabileceğini söyleyin Yolculuğa başlamadan önce tapınağa gidip arka odadaki Tobias’la konuşun ve Talisman of Balance’ı alın Şimdi Nebevay’ın gemisine gidip Alais adasına olan yolculuğunuza başlayabilirsiniz






Alıntı Yaparak Cevapla

The Longest Journey Oyunun Çözümü

Eski 10-25-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

The Longest Journey Oyunun Çözümü




BÖLÜM 6: THE CHAOS STORM
Güverteden aşağı açılan kapıdan geçin ve çuvaldaki deliğe ve bu delikten ara sıra kafasını çıkaran solucanı görün Venedik’teki kafeden aldığınız şekerlerden birini yeyin ve yapışkan kağıdı çuvaldaki delik üzerinde kullanın Solucan kağıda yapışınca onu alın ve dönüp kaptanla konuşun Daha sonra güvertedeki fıçıdan bir elma alın ve solucanı elma üzerinde kullanın Bu elmayı da götürüp kaptana verin O gidince dümenin yanındaki pusulaya bakın ve Tun’la konuşun Dümenin idaresini bir süre için alabileceğinizi söyleyin Tun da gittiğinde Tobias’ın verdiği Talisman of Balance’ı pusula üzerinde kullanın Araya giren videodan sonra dümenin olduğu yere yeniden çıkın ve tılsımı alın Nebevay tılsımı elinizden aldığı zaman çuvalın olduğu yere inin ve yerdeki baltayı alıp tılsımın saklı olduğu sandığı kırmaya çalışın Oops!

BÖLÜM 7: A DEEP BLUE MIRROR
Crow’la olan konuşmanızdan sonra denizden kafasını çıkarıp duran yaratığa bakın Ona dokunmaya çalıştığınızda yaratıklar sizi alıp denizin dibinde bir yerlere götürecekler Aşağıda öncelikle duvardaki çizimlere bakın ve sonra duvara tıklayıp mavi şeyden alıp bunu April üzerinde kullanın İğnenizi çıkarıp April’den kan alın ve buradan çıkıp sol taraftaki deniz kabuğunu görene kadar yüzün ve içerisinden inciyi alın İlerideki şehre doğru yüzün ve duvardan yeşil şeyi (tanyen) alın Bu üç nesneyi birleştirin (kan, yeşil nesne ve siyah inci) Oluşan altını da April üzerinde kullanın Şimdi kraliçeyle konuşabiliriz Onunla her konu hakkında konuşun ve yandaki duvardan kristali alıp ona gösterin Buradan çıkıp deniz kabuğunun arkasındaki yosunlara bakın, onları kenarlara iterseniz arkada bir mağara ve saklı bir kristal olduğunu göreceksiniz

Kristali alıp mağaraya girin ve mağarada bulacağınız diğer iki kristali de alın (toplam 4 kristaliniz olmuş olmalı) Ortadaki altar’a bakın Bu kristal puzzle’ını çözmek için şunları yapmalısınız: İlk kristali sağ alta, ikinci kristali sol üste, üçüncü kristali sağ üste, dördüncü kristali ise geriye kalan tek boş yere yani sol alta koyun Daha sonra ilk iki kristali 1, son iki kristali ise 2 defa çevirin Kristalleri doğru şekilde yerleştirip çevirdikten sonra içteki dairelerden Fire Ring’i sol üste, Bird Ring’i sağ üste, Maerum’u ise sağ alta gelecek şekilde çevirin Bu iş bitince aynı yerin duvarlarındaki çizimlere ve soldaki sembole bakıp buradan ayrılın ve kraliçenin yanına gidin Onunla konuşmanız bitince sağındaki zıpkını alın

Buraya ilk geldiğiniz binanın (Bubble) sağından ilerleyerek geminin enkazına ulaşın İçeri girmeye çalıştığınızda sizi Snapjaw engelleyecektir Zıpkını kullanıp onu haklayın ve dişlerinden birini kanıt olarak alın İçeri girip kaybettiğiniz Talisman of Balance’ı alın ve kraliçeye dönüp ikisini gösterin Daha sonra kristal puzzle’ının olduğu mağaraya gidip tılsımı sembol üzerinde kullanın ve Maerum Stone’u alın Dönüp taşı kraliçeye gösterin

BÖLÜM 8: REUNIFICATION
Yerdeki halatı alın ve soldaki ekrana ilerleyip kuyuyu görün Yandaki ağaca halatı bağlayıp kuyuya inin Aşağıdaki yuvalara bakın ve en dibe inerek kayalıktan Stone Key’i alın Son olarak denize bakıp şehri görün ve kuyudan çıkıp sahile gidin (halatınızı geri almayı unutmayın) Crow’u çağırıp Jungle üzerinde kullanın Şimdi ormana girip Volcano’yu seçin Arkadaki büyük ağaca bakın Heykelin ağzına bakıp içine girin Anahtarı deliğe sokun Her çevirişinizde sembollerin değiştiğini göreceksiniz Yapmanız gereken anahtarı her çevirdiğinizde değişen sembollere bakmak ve onların nereyi gösterdiğini bir yere not almak (bu bir teleskop) Bir çok şekil var ama sadece dört tanesi bir bölgeyi gösteriyor

Bu sembollerden cliff, tree, ruins ve volcano’yu gösteren sembolleri bir yere çizin (April’ın mirror dediği şekil volcano’yu gösteriyor) İşiniz bitince anahtarı alın ve Large Tree çıkışından geçip başka bir ekrana ulaşın, ilerleyip üç ağaç adamla konuşun Ağaca çıkıp yukarıdaki aleti görün ve ağaç adamlara bu aleti neden bitiremediklerini sorun Şimdi arkanızdaki heykele bakın ve ekran yakınlaştığında anahtarı deliğe sokun ve tree sembolü aşağıya gelene kadar sağa, cliff sembolü üste gelene kadar da sola çevirin Anahtarı alıp kuyunun olduğu yere gidin Buradaki heykele bakın Anahtarı deliğe sokun ve cliff alta gelene kadar sağa, volcano üste gelene kadar sola çevirin, anahtarı alıp sahildeki sağa giden çıkıştan ilerleyin Buradaki hayvanla konuşmaya ve kabuğunu kıpırdatmaya çalışın

Tepeye çıkıp ateşe ve suya baktıktan sonra heykel ekranına geçin, anahtarı sokup tree sembolünün alta, ruins sembolünün de üste gelmesini sağlayın Şimdi ağaç adamların olduğu yere gidip heykelin kulağına ağız ikonunu kullanarak seslenin Q’Aman’la konuşup dost olduğunuzu söylerseniz size yerini söyleyecektir Onun yanına gidin (haritada Quiet Giant’s Glade’i seçin) Onunla konuşup Orlowol ve sahildeki yaralı hayvandan bahsedin Beraber hayvana yardım ettikten sonra Q’Aman tepeye çıkacak Arkasından gidip tekrar konuşun ve şeker kağıdınızı ona verin Gidip ağaç adamlarla konuşun ve yeniden işlerinin başlarına dönebileceklerini söyleyin Ağaca çıkıp adamlarla yeniden konuşun Q’Aman’ın olduğu tepeye gidin ve yerdeki balık kılçıklarını ve oltanın ipini alın Kılçıkları halat üzerinde kullanıp ağaç adamların yanına dönün Oltanın ipini onlara verin İşleri bitince halat-balık kılçığı karışımınızı alet üzerinde kullanın, kolu çekin

Uçurumun diğer tarafındaki Alatien’le konuşun Rüzgar iksirini uçurumun üstündeki havada, hafiflik ikisirini de kendi üzerinizde kullanın Bekçiyle yeniden konuşup içeri girin Merdivenlerden çıkıp diğer ekrana geçin ve binaya girişi koruyan adamla konuşun İçeri girebilmeniz için size dört hikayeden dört soru soracakmış Hikayeleri bilmediğiniz için zamana ihtiyacınız olduğunu söyleyin ve bu ekrandaki çocuk ve kadından hikayelerin ikisini öğrenin Geri dönüp yerde oturan adamla, daha sonra da ilk konuştuğunuz bekçiyle konuşup diğer iki hikayeyi de öğrenin Bekçiye dönüp soruları cevaplayın İçeri girip yaşlı kadınla konuşun Size Alatien Stone’u verecek ve kendinizi uyuyan tanrının mekanında bulacaksınız

Burada öncelikle biraz kum alın ve deliğe konuşun Yukarıdaki kapı açılınca içeri girip büyük oval şeye dokunun Bu oval “şey” açılınca aslında bunun ejderhanın gözü olduğunu anlıyoruz Sizi Dark People denen insanlara yollayacak Önünüzdeki kara cüppeli adamla konuşun Size bir yıldız haritasıyla birlikte bir de Dark People’s Stone’u verecek ve bu bölüm de bitmiş olacak

BÖLÜM 9: SHADOWS
Şehre doğru ilerlemeye çalıştığınızda bir shift açılacak ve kendinizi yeniden Stark’ta bulacaksınız Peder Raul’la olan konuşmanızdan sonra pansiyona gidip kendinizi bir sürprize hazırlayın April’ın odasında camdan aşağı bakıp suya atlayın Görünmezlik iksirini içip kapının önünden görünmeden geçin ve kafeye gidin Yaşlı kadınla konuştuktan sonra bölüm bitecek






Alıntı Yaparak Cevapla

The Longest Journey Oyunun Çözümü

Eski 10-25-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

The Longest Journey Oyunun Çözümü




BÖLÜM 10: REBIRTH
City Green’e gidip Abnaxus’la konuşun ve son taşı alın (Venar Stone) Enclave’e gidin, içeri girip taşları yerdeki yerlerine yerleştirin Taşlar yerleştirilmesi gereken boşlukların üzerinde yanıp sönmeye başlayacak, bu şekilde hepsini doğru şekilde yerleştirebilirsiniz Bir terslik olduğunu anladığınızda Crow’u çağırıp ejderha heykelinin üzerinde kullanın İşiniz bitince merdivenlerden aşağı inin ve rahiple konuşun Aşağı inip vanayı çevirmeye çalışın Dönüp rahiple yeniden konuşunca vananın kilidini açacak Gidip vanayı yeniden çevirin ve sular çekilince Stone Disc’i alıp kütüphaneden çıkın

BÖLÜM 11: KIN
Fırça ve paleti alıp tuval üzerinde kullanın Kendinizi katedralde bulacaksınız Buradan çıkıp Flipper’ın yanına gidin Sahte kimlik kartınızı aldıktan sonra Dark People’dan aldığınız yıldız haritasını ona verin Metro Circle’a gidip soldan asansörlerin olduğu ekrana gelin Yukarı çıkıp çöp kutusundan pizzayı alın Soldaki mağazadan üstünüze yeni bir giysi alın ve Shuttle yazan çıkıştan geçip polise MTI binasının yerini sorun Sokağa ilerleyip burada bekleyen adama pizza kutunuzu gösterin ve McAllen’ı görmek için izin alın Ofiste etrafa bir göz atın, masaya baktığınızda adam çıkagelecek Kontrol yeniden size geçtiğinde sağdaki kontrol paneline tıklayıp kapıyı açın Dışarı çıkıp sağa doğru ilerleyin ve çatının en ucuna kadar gelin Cortez’e merhaba dedikten sonra laboratuara girip kontrol panelini kullanın ve Stone Disc’i alın Flipper’ın yanına dönün Metro Circle’a gidip asansörle çıkın ve Tubes çıkışından geçerek bayanla konuşmak suretiyle kendinizi kolonist olarak yazdırın

BÖLÜM 12: DREAMLAND
Kadınlar tuvaletinin kilitli olduğunu görüp erkekler tuvaletine girin Duvardaki makina üzerinde kredi kartınızı kullanarak bir Instant Heat hapı alın Çöp kutusunu kenara çekip arkasındaki ızgara üzerinde son madeni paranızı kullanın Tünele girince sol alt köşedeki ekrana bakıp Service Duct Exit #1’e tıklayın Güvenlik kamerasının kablosunu koparın, güvenlik görevlisinin size doğru geldiğini görünce tünele girin ve bu defa Service Duct Exit #2’ye tıklayın Fincanın içine bir Instant Heat atın Yeniden tünele girip ekrandan 2 numaralı çıkışı seçin Görevlinin olayı bitince içeri girip ceketin cebinden MagKey’i alın

Duvardaki paneli kullanarak istediğiniz bir bölgedeki güvenlik elemanlarını devre dışı bırakabilirsiniz Ama bir seferde yalnızca tek bir bölgenin güvenliğini boşlayabileceğiniz için diğer bölgeyi boşlamadan önce boşta olan bölgedeki elemanları işlerinin başlarına döndürmelisiniz Elemanları işlerine döndermek için panelde Rest Area’ya tıklamalısınız Şimdi Cell bölümündeki elemanlara mola verdirip bu bölgeye gidin, ama önce bilgisayara bakıp Adrian’ın bulunduğu hücre numarasını öğrenin Cell bölümüne geldiğinizde 5inci hücrenin kontrol paneli üzerinde MagKey’i kullanıp Adrian’ı serbest bırakın

Güvenlik odasına gidin ve Airlock görevlilerine mola verdirin Bu bölüme gidip Adrian’la konuşun ve podun üzerindeki kırmızı ışığa tıklayıp oxygen filter’a ihtiyacınız olduğunu görün Ayrıca kontrol panelindeki turuncu ışığa tıklayıp paneli açın ve sarı tuşa bakıp bunun launch tuşu olduğunu görün Buradan ayrılıp Cargo bölümündeki elemanlara izin verdikten sonra bu bölgeye gidin ve bilgisayara bakıp oxygen filter’ın bulunduğu kutu numarasını öğrenin Arkadaki kutulara göz atıp L-10-9 numaralı kutuyu bulun ve oxygen filter’ı alıp Airlock’a dönün (öncelikle yine Airlock görevlilerine mola verdirmelisiniz) Filter’ı pod üzerinde kullandıktan sonra launch tuşunu kullanıp önce Adrian’ı, sonra da kendinizi uzaya fırlatın

BÖLÜM 13: THE LONGEST JOURNEY
Arkanızdaki poda bakıp çöle ilerleyin, Adrian’ın poduna da baktıktan sonra kuleye doğru gidip geçmeniz gereken ilk test olan kaosla karşılaşın Bind Magic iksirini tılsım üzerinde kullanın ve tılsımı da kaos üzerinde kullandıktan sonra ilk testi geçmiş olacaksınız İlerleyip ikinci testinizle yüzleşin Bu duygusal testi geçmek için yüzüğünüzü babanız üzerinde kullanın İlerlemeye devam Üçüncü testi geçmek için yardıma ihtiyacınız olacak Crow’u çağırın Onu Cone Structure’a gönderin Geri döndüğünde bu defa kanyon üzerinde kullanın Daha sonra da Well of Making’e gönderip biraz su getirmesini söyleyin Suyu getirdiğinde tekrar kanyona tıklayıp oluşan köprüden geçin Kuleye girdiğinizde kuyu üzerinde el ikonunu kullanın Stone Disc’i kuyuya atıp oluşan el görüntüsüne elinizi sokun Kontrol yeniden size geçince tılsımı Gordon üzerinde kullanın ve oyunu bitirin






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.