10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Command &Amp; Conquer: Tiberian Sun (İnceleme)
Command & Conquer: Tiberian Sun
Oyunun konusuna bir bakalım:
Einstein zaman makinesini icat etmiş, 2 Dünya Savaşı engellenmiş, fakat bu sefer ortaya Sovyetler Birliği çıkmıştır Onun da kökü kazınmıştır Yine ortaya bir kötü, teröristlerin başı olan Kane çıkmıştır Kane de yeraltındaki üssünde topçu ateşine tutularak öldürülmüştür Ya da öldüğü sanılmıştır Üçüncü oyun olan Tiberian Sun’da ise Kane geri döner Biz de onu engellemeye çalışır ya da onun yönetimdeki komutanı canlandırırız Falan filan Oyundaki ana karakterleri bir tanıtayım size:
McNeil: Bu, GDI’ları seçtiğimizde canlandırdığımız karakter Salavik: NOD’ları seçtiğimizde canlandırdığımız karakter Oxanna: Salavik’in yardımcısı (bence manitası) Kane: Yani ne söyleyeceğim bilemiyorum Kötü adam işte Solomon: Bu adam GDI’ların genel kumandanı
Karakterleri tanıttık şimdi oyuna bir göz atalım
Oyun, çok güçlü bir sisteme gerek duymuyor ve grafikler fena değil Seslere de denecek bir şey yok Birde oyunda ara filmler var Özenerek yapmışlar Bu filmlerde birçok tanıdık sima göreceğinize eminim Şimdi oyunun grafikleriyle ilgili birkaç övgü dolu sözüm var (acaba???) Westwood biraz tembellik yapmış gibi geldi bana Çünkü ben daha iyi grafikler bekliyordum Adamlar almış diğer oyunların (C&C serisinden bahsediyorum) grafik motorunu geliştirmiş Bence yeni bir motor yapsalardı daha iyi olurdu
Biraz da seslere değinelim ve övgü dolu sözlerimizi yazalım (yine mi????) Sesler de beklediğim kadar iyi değil Çünkü birçok ünitenin sesleri aynı Westwood yine tembellik etmiş Aslında oyunun en dikkat çekici yanı, kullandığı yapay zeka ve haritası Yapay zeka, çok karmaşık ve zorlu Düşmanın, her bölümde değişen bir taktiği var
Örnek olarak, bir köprünün üzerinden geçerken, düşmanın açtığı ateş sonucu; askerler yıkılan köprünün altında kalabiliyorlar Haritadaki mutantlar, askerlerinizin sağlığına zararlı olabiliyor Ya da, aniden oluşan ion fırtınaları sizi güç durumda bırakabiliyor Tiberian meteorları, ordunuzun üzerine düşebiliyor
Tiberian Sun’da gece-gündüz ayırımı da var Diyelim ki, bir haritadasınız ve etrafınız, gece donan göllerle çevrili (tabii göllerin donduğunu bilmiyorsunuz, en azından şimdilik) Amfibik ve uçan birliklerden başka, hiçbir şeyden korkunuz yok Fakat, güneş battıktan on beş dakika sonra donan göllerin üzerinden, "okkalı" bir düşman ordusu geliyor
Ama, donan bir gölün üzerinden ordu geçirmek, düşman için zor olduğu gibi; bizim için de çok tehlikeli  Hele, karşınızdaki düşman buzu kırabilecek kadar zeki ise, tehlike daha da artmış demektir!!!
Biraz da ünitelerden bahsedeyim Ordunuzdaki asker ve araçları hayatta tutmanızı öneririm Çünkü uzun süre hayatta kalan üniteler daha iyi savaşıp, daha akıllıca hareket ediyorlar Zırhları ve silahları güçleniyor Düşmanı gördüklerinde saklanıp düşmanın imanını gevretebiliyorlar Bence asker üretmekten ziyade onları hayatta tutmaya çalışın
Birimler:
Light Infantry: Her iki tarafta da bulunan ve oyunda en çok kullanacağınız birimlerden bir tanesi
Rocket Infantry: NOD tarafında bulunan güçlü bir birim Roket, hindistan cevizi falan atar
Disc Thrower: GDI tarafında bulunan bir birim NOD’ların Rocket Infantry’si varsa, GDI’larında Disc Thrower’ı var
Tic Tank: NOD tarafından bulunan hafif zırhlı bir tanktır Gerektiğinde gövdesinin yarısını toprak altına sokarak sabit hale gelir Böyleyken daha az hasar alır
Wolverine: Küçük çatışmalarda hayran kalacağınız bir Mech Tek bir asker tarafından yönetilir İkili makineli tüfeği asker tabanlı orduları kısa sürede dağıtabilir
Attack Buggy: Al bir jip, tak üstüne makineli, al sana Buggy
Cyborg: Hani Amerikan filmlerindeki aletlerden İçi makine dışı insan gibi olan şeylerden
Titan: Tek bir tank topu taşıyan dev bir Mech
Artillery: Uzun menzilli bir top Bu da Nod’larda bulunur
Disraptor: Bu, GDI tarafında bulunan güneş ışınlarını kullanarak askerleri ve tankları tereyağı gibi eritir Fakat kullanırken dikkatli olun Çünkü düşman, dost ayırt etmez!!!
Stealth Tank: Bu NOD’larda bulunan görünmez bir tank
Jump Jet Infantry: İşte en sevdiğim ünite GDI’larda bulunan uçan bir asker
Tabi bütün üniteler bu kadar değil Oyunda daha bir çok uçan, amfibik ve bunun gibi bir çok ünite var Oyunu oynayıp doyamayan arkadaşlara müjde: oyunu yenisi olan C&C Renegade bir FPS olarak 2000’in sonlarına doğru gelecek Ama Westwood, Tiberian Sun’da yaptığı gibi bizi aylarca bekletecek mi bilemem
Oyun içi menü tasarımları güzel ve anlaşılabilir Herkesin anlayabileceği şekilde hazırlanmış İki türlü oyun tarzı var Biri Campaign, diğeri ise Multiplayer Multiplayer’da Deathmatch ve Team Deathmatch bulunuyor Eğer networkünüz varsa daha eğlenceli saatler geçirebilirsiniz
(Alıntı)
|
|
|