Resident Evil (İnceleme) |
10-25-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Resident Evil (İnceleme)Resident Evil Capcom firması tarafından piyasaya sürülen Resident Evil, korkunun, vahşetin ve şiddetin sınırlarını bir hayli zorluyor Bilgisayar dünyasında bu da biraz yabancı olduğundan, insanlar tarafından ilgi ile karşılanıyor İlk çıktığında oyunda 18 yaş sınırı vardı Halktan tepki gelince, yaş sınırı olmaksızın oynanabilmesi için üç ayrı versiyonu piyasaya sürüldü Şimdi bu versiyonları bir gözden geçirelim Europe Edition: Yaş sınırı olmayan, vahşet ve kan içeren bütün sahnelerin kaldırılmış olduğu versiyon Aşırı vahşet ve kan çocuk psikolojisini olumsuz yönde etkileyeceğinden, böyle bir yönteme başvurulmuş Malum ya yaş sınırı yok Japan Edition: Orjinal, %100 saf vahşet içeren, sansürsüz versiyon Ve tabii ki 18 yaş sınırı ile Japonlar oyunun bu versiyonu ile insanların yüreklerini ağızlarına getirmeyi iyi becermişler Collector’s Edition: Kan ve vahşetin belli bir düzeye kadar izlenebilmesini mümkün kılan versiyonYine sahneler kesilmiş, ama vahşet meraklıları için bir kaç sahne bırakılmış Oyunun Japon ve Avrupa versiyonu arasında birşey Tabii ki bu versiyonlar sadece PlayStation için geçerli PC sözkonusu olduğunda, mevcudiyette bulunan tek versiyon “collector’s edition” Fakat hangi versiyon olursa olsun, oyunu oynarken bayağı bir tırsıyorsunuz Hele kendinizi oyunun atmosferine kaptırdığınızda ne hale geleceğinizi bir allah bilir Şimdi oyunun konusunu size kısaca bir anlatayım: Yönetimdekiler ne yapacağını şaşırmış durumda Bütün gazeteler, köşkün etrafında gerçekleşen esrarengiz ölümleri konuşuyor Bunun üzerine yönetim, köşke bir araştırma takımı göstermeyi uygun görüyor Fakat yollanılan takımdan bir haber alınamayınca korku ve dehşet daha da artıyor Sonra daha profesyonel STARS adında bir araştırma takımı kuruluyor ve köşke yollanıyor Siz de bu takımdansınız Köşkün bahçesinde araştırma yaparken bir çift azgın doberman’ın saldırısına uğruyorsunuz Takımınızdan bir kişi dobermanlara yem oluyor Neye uğradığınızı şaşırıyorsunuz Ama ne düşünecek vakit var, ne de boşa harcanacak Hemen köşke doğru koşuyorsunuz takımınızla Islak ve kaygan otların arasından büyük bir korku ile ilerliyorsunuz Arkanıza bakmak istiyorsunuz, ama nafile Korkudan gözünüz sadece gittiğiniz yeri görüyor Sonunda takım arkadaşlarınızla köşke ulaşıyorsunuz Artık dobermanlar dışarıda, siz ise içeridesiniz Ama nedense kendinizi yine de güvende hissetmiyorsunuz İçinizde bir korku var, gün ışığına çıkmayı bekleyen, gitmek bilmeyen bir korku Arkadaşlarınızla aranızda geçen ufak sohbetten sonra evden çıkış yolunu bulmak amacıyla evi araştırmaya koyuluyorsunuz Fakat ev içinde yaşadığınız her saniye, sizi çıkış kapısı arayışından uzaklaştırıyor Öyle bir zaman geliyor ki tek bir şey için çırpınıyorsunuz, yaşamınız için Dertler peşinizi bırakmıyor Delirecek durumdasınız O yaratıklar, köpekler, dev yılan hepsi gitmek bilmiyor kafanızın içinden Yiyip bitiriyor sizi ve ruhunuzu yavaş yavaş İçinizdeki yaşama isteği, yerini yavaş yavaş umutsuzluğa bırakıyor Ama yine de bir umut ışığı içerisinde araştırmalarınıza devam ediyorsunuz Elde ettiğiniz günlükler, mektuplar, notlar ve belgeler size bir şeyi açık ve seçik olarak gösteriyor, tam bir çılgınlığın ortasındasınız Tyrant Köşkün rahmetli sahibi ve deli bir biyoloji profesörü tarafından bulunmuş bir virüs En azından öyle yazıyor elinizdeki belgelerde İnsanları düşünmekten aciz hale getiren, yani birer zombi haline getiren öldürücü virüs Savaşlarda kullanılmak üzere tasarlanmış askeri bir proje Savaşlarda oraya buraya kaçışan askerlerin yerine, değil ölmeyi, hiçbir şeyi düşünemeyen askerler yaratarak düşmanlara karşı kullanılmak üzere tasarlanmış canlı Fakat hesaba katılmayan birşey vardı, onların askerleri, şimdi onlara karşılardı Ve aslında sizin oraya gönderilme nedeniniz araştırma değil, virüsün köşkten çıkmasını engellemek Bir deney kobayısınız siz, ölüme terkedilmiş, kendi ve takım arkadaşlarından başka güvenebileceği kimsesi olmayan bir deney kobayı Ama işin acı tarafı, siz daha ne olduğunuzu bile bilmiyorsunuz Olan bitenleri öğrenmek içinize daha da büyük bir korku serpiyor Ve umutsuzluk içindesiniz Fakat biliyorsunuz ki, umutsuzluk, zayıfların işidir Ve köşkün karanlık ve korku dolu odalarını dolaşarak çıkış yolunu bulmaya çalışıyorsunuz, tüm umutsuzlukları bir kenara bırakarak Oyunun konusu böyle Elimden geldiğince içine sokmaya çalıştım sizi Capcom, Resident Evil ile çoğu action-adventure oyuncularını korkunun görülmemiş yüzleri ile tanıştırıyor Korkuyu iliklerinizde hissediyorsunuz, oyunu bırakmak istiyorsunuz Daha fazla korkmak istemiyorsunuz Fakat içinizdeki “sonra neler olacak acaba?” sorusu merakınızı daha da çok arttırıyor Ve oyunu bırakamıyorsunuz Oyun çok akıcı İnsanı sürükleyip götürüyor Senaryo da bence bir horror oyunu için bayağı orjinal Bu oyun ile klasik korku hikayelerinin kalıplarından çıkılmış ve çok daha real-time’a hitap eden bir kalıba girilmiş Tabii oyunun oynandığı ortamı buna göre ayarlamak, oyundan alacağınız zevki, korkuyu, hissi daha da bir arttıracaktır Hafif loş bir ışık, sessiz ve boş bir ev oyunun korkutucu atmoferine kaptırmaya yeteli olacağını düşünüyorum Çünkü insanın o korkuyu hissetmesi için, oyun ile bir olması gereklidir Ve bunun için de gerekli materyalin %50' si ortamdan oluşur En azından ben bu görüşü savunuyorum Bir deneyin, eminim çok seveceksiniz |
Resident Evil (İnceleme) |
10-25-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Resident Evil (İnceleme)KORKACAKSINIZ Oyunda iki karakter seçebiliyorsunuz Kadın ve Erkek Karakterlerin isimlerini yazma gereği duymadım çünkü yazsam da pek bir şey çağrıştırmayacak İki cinsiyet seçebilirsiniz Kadını seçerseniz, oyunun bitiş demosu kadın karaktere göre uyarlanmış ve ayrıca oyun boyunca erkeğe nazaran daha çok kurşun ve silah buluyorsunuz Erkekte de silah kıtlığı çekiyorsunuz Fakat çeşitlilik daha fazla Bir nevi Easy-Hard seçeneği olduğunu düşünün Kadın Easy, Erkek ise Hard Fakat oyunun oynanışı aynı, ve kadınla da erkekle de yapacaklarınız aynı Sadece kadında bir kaç kapı açık, erkekte ise kilitli Dediğim gibi, bir çeşit easy hard olayı Hazır açıklamaya başlamışken oyunun puzzlelarını anlatmadan geçemeyeceğim Oyunun puzzleları yerine göre çok kolay, ama zaman geliyor o kadar zorlaşıyor ki, artık delirmeye falan başlıyorsunuz Ama gene de puzzleların hiçbiri çözülemeyecek değil Bu sadece sizin düşünmenize ve zekanıza kalmış Biraz da grafiklere göz gezdirelim Grafiklerde polygon kullanılmış Yaratıklar, karakterler, NPCler, Ortamlar ve daha bir çok şey bayağı ayrıntılı Bahçedeki ağaçlar, su gibi öğeler 2 boyutlu olsa da bu pek büyük bir eksik değil Oyunda yaratılmış mekan muhteşem Köşk perili ev havasında değil, modern bir köşk Fakat iç dizaynı hafif mistik İçeriye bir göz attığınız zaman dekoru yapanın antika meraklısı bir tip olduğunu zaten anlıyorsunuz Fon müziği olarak da klasik müzik tercih edilmiş Bence de çok güzel bir tercih İnsanın tüylerini ürpetmeyi iyi beceriyorlar çünkü Yani, oyunun sadece müziklerini bir dinleyin, ister istemez içinize bir ürperti çöküyor Gelelim oyunumuzun kritiklerine Yukarıda da belirttiğim gibi, oyunun puzzleları yer geliyor çok zorlaşıyor Bu da insanı oyundan soğutuyor tabii ki Bir çok kere ölüp ölüp load ediyorsunuz, ama yine de puzzle'ı bulamıyorsunuz Hep yerinizde saymaktan sıkılıyorsunuz normal olarak Eğer bu sıkıntınızla başa çıkabiliyorsanız, oyunu bitirebilirsiniz Yok eğer çıkamazsanız, oyun orada kalır, ve devamını hiçbir zaman bilemezsiniz Bildikleriniz ise sadece duyduklarınızla sınırlıdır Ben bu oyunda takıldığım yerlerde internetten çözümlerini bulmuştum ne yalan söyleyeyim Fakat bulduktan sonra da devamı geldi, ve oyun çok sıkıcı oldu O yüzden siz siz olun, sakın oyunların çözümlerine bakmayın Oyun berbat oluyor Oyun hakkında anlatacaklarım bu kadar Bu oyun, 3-4 sene olmasına rağmen hala insanlar tarafından konuşuluyorsa, klasiklerin arasına konulmayı hakediyor demektir (Alıntı) |
|