10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Dragon Age 2 Detaylı İnceleme
Duyurulmasının üzerinden henüz iki ay bile geçmedi Daha hakkında bilinmeyen pek çok şey var Ama yine de gümbür gümbür geldiğini hissedebiliyoruz Dragon Age 2’nin
Elimizde şimdilik çok fazla bir bilgi yok Oyun henüz yapım aşamasının başlarında Daha alınacak pek çok yol var ancak gelin eldeki bilgileri bir derleyelim Belki kafamızdaki bazı soru işaretlerini silebiliriz, duyurulan bazı yeni öğelerle heyecanımıza heyecan katabiliriz
Macera devam ediyor… Ya da yeniden başlıyor…
Dragon Age: Origins’i oynamış olan herkes, 2000’li yıllardan sonra yapılmış olan en sağlam RPG’lerden biri olduğunu bilir Ne de olsa BioWare’in elinden çıkmış bir yapım İşini bilen adamlardan oluşan BioWare’in yaptıkları ortada Her yaptıkları oyunla çıtalarını biraz daha yükseltiyorlar Ve şimdi sıra, Dragon Age 2 ile çıtayı çok daha yükseklere çıkarmakta
Dragon Age 2'deki ana karakterimiz bir insan olacak Hawke isimli karakteri yöneteceğimiz oyunda farklı ırk seçimi yapamayacağız Ancak ırk hariç, Hawke'ın diğer özelliklerini kendimiz belirleyebileceğiz Zaten Dragon Age 2'nin konusu, Hawke’ın hikayesi olacak Yalnız öyle sıradan bir karakter değil Hawke Lothering'deki büyük yıkımdan sağ kurtulmuş, Kirkwall Şampiyonu'ndan bahsediyoruz Aslında BioWare'in vurguladığı noktayı göz önüne alırsak Hawke için, yıkımdan sağ çıkmış değil, yıkımdan kaçmayı başarmış demek daha doğru olur Efsanesi daha şimdiden kulaktan kulağa yayılmaya başlamış bir karakter Dragon Age evreninin en güçlü karakteri olma yolunda sürekli olarak güçlenmekte olan bir insan Ve oyun ilerledikçe Hawke'ın gittikçe güçlendiğini biz de hissedebileceğiz
Hawke'ın nasıl gittikçe güçlendiği, Yıkım'dan kaçmayı nasıl başardığı soruları oyun boyunca gizemini koruyacak Ve Hawke'ın Dragon Age evrenine bırakacağı büyük izleri konu alan 10 yıllık süreci gözlerimizin önüne serecek olan Dragon Age 2, tarihi bizim yazmamızı isteyecek Evet, oyun boyunca yaptıklarımızla Hawke'ın hikayesini biz yazıyor olacağız Geçmişini, kişiliğini, sevdiği şeyleri, nefret ettiklerini, pişmanlıklarını biz yazacağız Kirkwall Şampiyonu'nun kim olduğu tamamen bize bağlı olacak Oyundaki temel amacımız büyük bir kötü gücü yok etmek veya belirli bir yere ulaşmaya çalışmak olmayacak Ana amacımız "Hawke kimdir?" sorusunun cevabını vermek olacak Yani BioWare'in bizden istediği şey, birkaç belirli özelliğe sahip olan Hawke karakterini kendimize özgü bir biçimde, geçmişinden geleceğine kadar yaratmamız En basit tabiriyle, rol yapmamızı istiyorlar Yapımcılar bu durumu bu kadar vurguladıklarına göre klasik oyun hikayelerinden daha farklı, gerçekten sıra dışı bir şeyler bizi bekliyor olsa gerek hikaye gelişimi konusunda Oyunun Mass Effect'e dönüşeceği konusunda şüpheye düşen oyun severlerin içlerini rahat tutmalarını istiyor BioWare Böyle bir şeyin olmayacağını söylüyorlar
Ve bu kez yapacağımız seçimler gerçekten Dragon Age evreninde etkiler yaratacak, izler bırakacak Gerçi ilk oyun için de aynı vaatte bulunmuştu BioWare ama Origins'te yaptığımız seçimlerin çok büyük değişiklikler yaratmadığını görmüştük İkinci oyunda ise Hawke odaklı 10 yıllık Dragon Age evreni tarihini bizim yazacağımız göz önüne alındığında, iyi veya kötü olmak oyuna gerçekten etki edecek Yapacağımız seçimlerin sonucunu oyunun sonunda birkaç paragraflık yazı halinde görmeyeceğiz bu kez Alacağımız kararların doğuracağı etkileri kısa süre içerisinde görebileceğiz Evet, bu kez oldukça güveniyoruz BioWare'e Çünkü bu konuda dediklerini yapamazlarsa oyun maalesef Mass Effect'e oldukça benzeyecektir Bizim tanıdığımız BioWare böyle bir hataya düşmez
Dragon Age 2’nin başlayacağı zaman dilimi, ilk oyunun bittiği andan sonraki bir zaman dilimi olmayacak Yani oyuna başladığımızda Origins hikayesi henüz bitmemiş durumda olacak Bu yüzden oyunun başlarında Origins'te görmüş olduğumuz bir kaç tanıdık olayı görebileceğiz Farklı bir perspektiften ilk oyunda gördüğümüz olaylarla tekrar karşılaşma durumu oldukça hoş bir fikir Şimdiden hafızamızda güzel anılar bırakacak sahnelerle karşılaşma ihtimalimiz oldukça yüksek diyebiliriz
Neler değişiyor?
BioWare yeni oyunda, “Origins’in güzel yanlarını bozarım!” korkusuyla elini korkak alıştırmıyor Hemen hemen her şeyi elden geçirmeye çalışıyor Bu bağlamda gerek oyun yapısında gerekse teknik özellikler konusunda pek çok değişiklik olacak
Artık sinematikler oyunun oldukça önemli bir öğesi haline gelecek Yapımcıların söylediğine göre o kadar etkili olacakmış ki sinematikler, oyuna bağlanıp kolay kolay başından kalkamayacakmışız Hawke, Origins'teki karakterimizin aksine, konuşuyor olacak, yani bir sese sahip Bu değişiklik gerçekten sinematiklerin yaratacağı atmosfere büyük bir olumlu katkı yapacaktır Ayrıca bol bol Dragon Age evrenini daha yakından tanımamıza yardımcı olacak sinematikler bulunacakmış yeni oyunda
Diyalog sistemi bir diğer değiştirilen öğe Dragon Age 2'de, daha önce Mass Effect'te görmüş olduğumuz gibi bir çember etrafında yer alan cümleleri seçerek karakterimizi konuşturacağız Ancak Mass Effect'teki sistemle birebir aynı olmayacak bu yeni sistem, yalnızca görünüm olarak birbirlerine benzeyecekler Dragon Age 2'de seçebileceğimiz cümleler arasında dolaşırken çemberin ortasında simgeler belirecek Bu simgeler, verebileceğimiz cevapların ve söyleyebileceğimiz şeylerin nasıl etkiler bırakacağı konusunda bize ipuçları verecek Ve bu ipuçları, iyi, kötü gibi yüzeysel kavramlar olarak kalmayacaklar, daha detaylı olacaklar
Grubumuzdaki kişilerle olan ilişkimiz Origins'e göre biraz daha farklı olacak Origins'te yanımızda yer almasını istediğimiz karakterlerle iyi geçinmek gibi bir zorunluluğumuz vardı Bir mücadeleye girmeden önce aramızın kötü olduğu, fikir ayrılığına düştüğümüz kişiler yanımızda yer almıyordu Veya açılmasını beklediğimiz bazı diyalog seçenekleri ve bazı dövüş bonusları için yine karakterlerle aramızı iyi tutmamız gerekiyordu Ancak Dragon Age 2'de böyle durumlar olmayacak Aramızın kötü olduğu karakterleri yanımıza alabilecek, istediğimiz diyalogları konuşmak için aramızı düzeltmek zorunda kalmayacağız Anlaşamadığımız bir karakterle omuz omuza dövüşürken hala bize söyleniyor olabilecek Ama yine de bu vaziyetteki karakterleri istediğimiz gibi kullanabiliyor olacağız
Bazı ırkların görünüşlerinde değişiklikler olacak Origins'te boynuzsuz olarak görünen Qunari ırkı bu kez boynuzlu olarak karşımıza çıkacak Yapımcılar bu değişikliğe, "Tüm Qunari'ler boynuzlu değildir " diyerek açıklık getirdiler Ancak gelen bilgilere göre elflerin ve cücelerin görünüşlerinde de değişiklik olacak Ayrıca ilk oyundan bazı karakterleri tekrar göreceğiz yeni oyunda Bu karakterlerden biri çok yüksek ihtimalle Morrigan olacak Yapımcıların "Henüz Morrigan'ın hikayesini tamamlamadık " demeleri, bu karakteri tekrar göreceğimizin bir kanıtı olsa gerek Ve hazır Morrigan'dan söz açılmışken şundan da bahsedelim: Dragon Age 2'de de romantizm yaşayabileceğiz
Dövüş sistemi de değiştirilip geliştirilecek öğeler arasında Öyle ki yapımcıların dövüş sistemi için söyledikleri şey, "Bir General gibi düşünüp bir Spartalı gibi savaşın!" sloganı Dövüş sisteminde belirlenen taktiklerin önemini ilk oyun sayesinde herkes biliyor olsa gerek Bu taktikler daha da geliştirilecek ve uygulamaları daha etkili hale getirilecek Ancak bu söylem, muhtemelen daha çok oyunun PC versiyonu için geçerli olacak Mouse-klavye ikilisi ve savaş alanını tepeden gösteren farklı kamera açısı sayesinde ilk oyun, PC'lerde konsollara göre taktik uygulayabilmek için daha müsaitti Muhtemelen yine konsol versiyonları ile PC versiyonu arasında böyle bir fark olacak ve dövüşler PC'lerde daha çok taktik ağırlıklıyken konsollarda ise güç ağırlıklı olacak
Ayrıca dövüşler sırasında her sınıfın kendine özgü karakteristik stilleri olacak Mesela bir Rogue ile bir Warrior'ın dövüş stilleri ayırt edilebilir durumda olacak Ve Origins'le kıyaslandığında Mage sınıfı, dövüşler sırasında daha esnek hareketlere sahip bir yapıda olacak Hatta Mage sınıfına özel olarak hazırlanmış, bitirici vuruşlar sırasında ağır çekimle süslenmiş sahneler olacak
|
|
|