10-25-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
F.E.A.R.2:Project Origin İncelemesi
18+
F E A R 2’nin serinin diğer oyunlarında olmayan bir özelliği de, şiddetin oyunda önemli bir yer edinmesi Paramparça olan vücutlar, meydana çıkan kaburgalar, etrafa sıçrayan kanlar, oyunun paketinde bulunan ‘18’ in hakkını veriyor Düşman askerini bir anda 1000 parçaya ayırabiliyorsunuz Kanların ekrana sıçraması ise zaten şiddeti gözünüzün içine sokuyor

Düşmana fırlattığınız bir bomba, çevrenizde büyük bir katliama yol açabiliyor Başlar vücutlardan ayrılıyor, kollar başka yerlere uçuyor, kopmuş bacaklar ayağınızın altında kalıyor Bazen sizin kontrolünüz dışında, doğa üstü güçler ‘Replika’ askerlerini perişan edebiliyor Çatıştığınız bir asker bir anda cin çapmışa dönüyor, size tuzak kurmuş bir düşmanınızı ise tanımlanamaz bir varlık parçalara ayırıyor Bazen havalandırma borularından et parçaları fırlıyor Bu sahneyi Half Life oynayanlar hatırlar
Oynanabilirlik
Bu aralar FPS türünde pek bir oyun çıkmadı Mirror’s Egde klasik bir FPS olmadığı için bu türün hayranları F E A R 2’yi epey beklediler Oyun oynanış bakımından klasik FPS’ye çok yakın Aksiyonun yüksek seviyede olması da bu niteliği daha da kesinleştiriyor FPS yokluğunda çok iyi gelecektir F E A R biz oyun severlere

Karakterimizin hareketleri, çevre ile etkileşimi başarılı olmuş Çevreye verilen hasar modellemesinin aynı başarıyı yakaladığını söyleyemem, saksılara ve bazı monitörlere ateş ettiğiniz zaman hiçbir zarar görmüyor bu araçlar Zarar veremesek de çoğu nesneyi oynatabilmemiz iyi olmuş Saksılar, sandalyeler, hareketlerimizden etkileniyor Masa, yatak, dolap gibi daha büyük nesneleri ise ‘E’ tuşu ile önümüze devirebiliyor ve kendimize siper edebiliyoruz Oyunun verdiği keyif bu şekilde katlanıyor Çatışmalar esnasında oldukça işinize yarıyor aynı zamanda

Yapay zekanın da belli bir seviyede olması, oyunu bir adım öne çıkarıyor Düşman askerleriniz de masa ve dolapları devirip kendilerine siper edebiliyorlar Toplu hareket ediyorlar, iyi saklanıyorlar Sizin çevrenizi kuşatıp, arkanızdan bile saldırabiliyorlar ‘Replika’ askerleri saklanmanıza da pek müsaade etmiyor Saklandığınız yere hemen bombayı gönderiyorlar Bazı ufak hatalar dışında yapay zekanın iyi olduğunu söyleyebiliriz Zamanı yavaşlatma gibi bir şansımız da var Kalabalık düşman guruplarıyla karşılaştığınızda size kolaylık sağlıyor olsa da, ben korku öğelerini barındıran bir oyunda zamanı yavaşlatma özelliğinin bulunmasını, anlamlı bulmuyorum

Sağlık ve oyun kayıt sisteminden bahsedelim biraz Karakterimizin mermilere çok dayanıklı olduğunu söylemek yalan olur Eğer zırhınız varsa, önce zırhınız sizi koruyor Zırhınızın ömrü, kurşunlardan dolayı bitince, karakterimizin vücuduna kalıyor iş Çevrede sağlık kutuları oluyor, bunları alıp stok yapmanızda fayda var Çünkü bu oyunda ‘dinlen ve iyileş’ sistemi yok
F E A R 2’de istediğiniz zaman, istediğiniz yerde oyunu kaydedemiyorsunuz Bu sistemi sevmediğimi diğer incelemelerimi okuyanlar bilir Tekrar tekrar aynı şeyleri yapmak zorunda kaldığımız oluyor çünkü Ancak bu oyundaki otomatik kayıt sistemi farklı Oldukça sık bir şekilde kaydediyor oyunu Kritik bir çatışmadan çıktınız diyelim, sistem hemen kayıt yapıyor Kendimiz kaydedebilseydik, en fazla bu sistem kadar kayıt yapardık zaten

Grafikler
F E A R zamanına göre iyi grafiklere sahip bir oyundu Ancak 2006 ve 2007 yılında çıkan ek paketler için aynı şeyi söyleyemezdik, onlar zamana ayak uyduramamışlardı F E A R 2: Project Origin’in grafikleri tatmin edici düzeyde Çok şaşalı bir görsellik sunmuyor, ancak standart üstü grafiklere sahip oyun Çevre kaplamaları ve detayları, ışıklandırmalar, yansımalar etkileyici Patlamalardan sonra tozun kalkması, yangınların çıkması gerçekçiliği arttırmış Gerçi yangın efektleri çok iyi değil, özellikle Far Cry 2’dekine göre çok basit kalabilir

Optimizasyon konusunda da oyun başarılı ‘Fps’ oranında bazen gereksiz düşüşler oldu ama genelde 45’in üstünde bir oranla oyunu oynadım, 1280×1024 çözünürlükte ve en yüksek ayarlarda Ara yüklemelerin hızlı olması diğer bir artı Böylece oyundan fazla soğumuyor, aksiyona kaldığınız yerden hemen devam edebiliyorsunuz, sıkılmadan
Gölge efektleri ve ışıklar bir korku oyunu için oldukça iyi hazırlanmış Bazen Alma’nın gölgesi hızla geçiyor gözünüzün önünden, bir ürperti kaplıyor daha sonra vücudunuzu Müziklerin başarılı olduğunu zaten söylemiştim Silah çeşitliliği ve silah seslerinin başarılı olması da F E A R 2’nin artılar hanesine yazılabilir Yakınımızda olan bir patlamadan sonra, yaşadığımız sarsıntılar ve karakterimizin bir süre işitme sorunuyla karşılaşması, oyundaki ufak ama önemli detaylardan

|
|
|