10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Need For Speed: Hot Pursuit İlk Bakış
Bazı oyunları yapımcı firmalarıyla beraber tanırsınız Mesela size Criterion Games’ten bahsedecek olsam, aklınıza hemen Burnout Paradise gelecektir Ancak şöyle bir durum var ki Criterion Games’i hatırlatacak bir oyun daha olacak önümüzdeki aylarda Electronic Arts'ın yıllardan beri bıkmadan ve usanmadan yeni versiyonlarını piyasaya sürdüğü Need for Speed serisine bir halka daha ekleniyor Oyunun ismi "Need for Speed: Hot Pursuit" olacağına göre -önceden olduğu gibi- yine bir polis olarak suçluları kovalayacağımızı veya aynı şekilde bir suçlu olarak polislerden kaçacağımızı hepiniz fark etmişsinizdir Ancak dikkatinizi çekecek bir diğer detay daha var ki bu oyun, en son Need for Speed: Shift’in sunduğu simülasyon altyapısını şimdilik terk ederek köklerine, yani "arcade" yapısına dönüyor (Çok bayıldıysanız 2011'de Need for Speed: Shift 2'de piyasaya sürülecek )
Criterion Games’ten Craig Sullivan, Need for Speed: Hot Pursuit’i bir nevi “tavşan kaç, tazı tut” olarak nitelendiriyor Eğer kovalayan taraftaysanız, yani bir polisseniz, kendinizi tıpkı bir tazı gibi hissedeceğinizi ve bu hissiyatla birlikte avınızın peşine düşeceğinizi belirtiyor Kaçan tarafta, yani suçlu konumunda yer aldığınızdaysa yine bir tavşan misali, avcınıza yem olmamak için elinizden geleni yapmak zorunda olacağınızı da ayrıca açıklıyor Bu kaba tabirin altında yatan detaylarsa beklentileri karşılayarak göz dolduruyor Oyunda yer alacak otomobil modelleri, yeni bir Need for Speed’e yakışacak kadar çeşitli olacak Şimdilik bu konuda karın doyurucu detaylar yok ama tahmin edeceğiniz üzere, oyunu oynadığınız süreç içerisinde yeni otomobil modelleri de listeye eklenecek ve bu şaheserlerin tadına bakma lüksüne sahip olacaksınız

Criterion Games, kaçma & kovalama heyecanını sonuna kadar yaşamamız için gerçekçilik faktörlerini bir kenara bırakarak elinden geleni ardına koymuyor Bu heyecan esnasında her iki tarafın da kendine has avantajları olacak Mesela suçlu otomobilleri hasar görürken, polis otomobilleri hiçbir şekilde hasar görmeyecek Tabii ki bu durumda suçluların otomobilleri, polislerinkine nazaran daha hızlı olacaklar Polisler, suçluları yakalamak için serinin daha önceki oyunlarından hatırlayacağınız çeşitli yöntemlere başvuracaklar Mesela helikopter desteği çağırabilecek veya yola lastik düşmanı çivili şeritler de dahil olmak üzere çeşitli engeller yerleştirebilecekler Kaçanlar da bu avantajlar karşısında armut toplamayacaklar tabii ki Elektromanyetik aksamlarıyla polis radarlarını etkisiz hale getirebilecek veya görünmezlik temelli yeteneklerini kullanarak ortamdan sıvışabilecekler
Bütün bu avantajlar, kaçma & kovalama sürecini etkileyecek olsa da olayın özü sürüş yeteneğinde yatacak Bu durumda kendine aşırı güvenenler için ilginç seçenekler de olacak Toplam sekiz kişilik bir kadroyu istediğiniz formata sokabileceksiniz Mesela dört polis ve dört suçlu olarak adil bir denge kurmak elinizde Olayı abartarak yedi polis ve bir suçlu veya yedi suçlu ve bir polis gibi uçuk formatlar da tercihe açık olacak Yeni bir Need for Speed’i simülasyon kulvarında mı yoksa arcade kulvarında mı tercih edeceğinizi bilmiyorum ama Need for Speed: Hot Pursuit, ziyadesiyle lezzetli bir oyun olacak gibi görünüyor En azından serinin bu marjinal tarafını yeni nesil teknolojisiyle görmek isteyenler için ilaç niteliğinde olacak Herhangi bir aksilik olmazsa 16 Kasım 2010’da Kuzey Amerika'da, 19 Kasım'da da tüm Avrupa’da piyasaya çıkmış olacak oyun Bu durumda bize ne düşüyor? Tabii ki beklemek  
|
|
|