![]() |
3 Yaşındaki Çocuğun Bilişsel Gelişimi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 3 Yaşındaki Çocuğun Bilişsel Gelişimi2)Çevrenin kendinden farklı olduğunun artık yeterince farkındadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3)Çevresini yeterince fark edebildiğinin kendini çevreden soyutlayabildiğinin bir diğer kanıtı çocuğun her şeye “hayır” diyerek itiraz etmesidir ![]() ![]() ![]() 4)Üç yaşın ortalarına doğru parmaklar beyinden aldığı komutlara yavaş yavaş uymaya başlar ![]() ![]() 5)Çocuk canlı bir objeyi değil hafızasına kaydettiği bir imajı çizgilerinde sembolize eder ![]() ![]() 6)Gerçekten de kaba ve ince motor hareketlerin ve lisan gelişiminin kendine yetecek kadar geliştiği bu dönemde bilişsel gelişim oldukça ilkeldir ![]() ![]() Çocuklar maddelerin cansız olabileceğini algılayamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7)Kaba ve ince motor hareketlerini oldukça iyi yapan lisanı kendini az çok ifade edecek kadar kullanabilen çocuğun bu dönemdeki resim yeteneği hemen hemen çevreyi algılama ve bilişsel mantık seviyesindeki gerilikle eşdeğerdedir ![]() ![]() Üç yaşın sonlarına doğru çocuk resimlerinde burun belirir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|