Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
numaraları, sihirbazlık

Sihirbazlık Numaraları

Eski 09-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sihirbazlık Numaraları



Sihirbazlık NumaraLaRı

Seyahat Eden Küller

Arkadaşlarınızın çığlık atmasını istiyorsanız bu numarayı mutlaka öğrenin Bu numaranın en zevkli yanı, oyun başlamadan önce gerçekleştirilen "kirli işler"dir Tüm yapmanız gereken, oyunun sunuluşuna konsantre olmanızdır Dahası sihir, izleyicinin avuçlarında gerçekleşir İnsanı kendi ellerinde oluşan gizemli bir olay kadar şaşırtan bir başka şey yoktur Yüzlerce kez uygulasanız da karşılaşacağınız reaksiyonun size sunacağı keyif azalmayacaktır

ETKİ: İzleyicinin sol avuç içine bir tutam kül konur Her iki avucunu kapaması ve el iç kısımlarının yere bakması sağlanır Bir kaç sihirli el hareketlerinden sonra izleyicinin avuçlarını açması istenir Küllerin bir avuçtan diğerine de bulaştığı görülür

GEREÇLER: Kül dolu kül tablasıSigara külleri "taze" olmalıdır En fazla 1 saatlik Taze küller deriye daha iyi yapışır

YÖNTEM: En iyi hazırlık anı, oyuna başlamadan hemen önceki andır En iyi mekan, kül tablasının bulunduğu bir masada ya da bir barda oturarak oyunu gerçekleştirmektir İlgisiz bir tavırla kül tablasını bir noktadan diğerine doğru hareket ettirin Bunu yaparken orta parmağınızla küllere dokunarak bir parça külün orta parmak ucuna yapışmasını sağlayın Bunu başardıktan hemen sonra oyuna başlamayın, bir beş dakika kadar bekleyin Parmağınızla hiç bir yere dokunmayın Ayrıca elinizi sakın masa üzerine götürmeyin, kül parçacıkları masa üzerine dökülebilir ve oyunu berbat edebilir Örneğin, bileğiniz masa kenarında eliniz boşluğa bakar durumda olsun Ellerinizin ve parmaklarınızın gayet doğal görünmesine dikkat edin Hazır olduğunuzda oyunu yapacağınız kişiye "Ellerini böyle tut" derken, kollarınızı bel seviyesinde getirin Avuçlarınız yere bakarken, rahat ve gevşek olsun Parmaklarınız izleyiciniz doğrultusunda olacaktır Bu noktada ellerin gevşek olması gerekir, aksi halde parmak uçlarınızdaki küllerin görülme tehlikesi vardır İzleyici hareketlerinizi takip edip uygularken ellerini tutun ve hemen izleyicinin sağ ve sol ellerini düzeltiyormuş gibi yapıp bir kaç santim yukarı kaldırın Baş parmaklarınız izleyicinin elinin üstündeyken, diğer parmaklarınız yumuşak bir şekilde avuç içlerini bastırsın Böylelikle sağ orta parmak uçlarındaki küller izleyicinin sol avucu içine geçecektir Sag parmaklarınız ve sol parmaklarınız aynı anda avuç içlerine aynı anda dokunduğu için izleyici tarafından masum bir "ellerini düzelt" hareketi olarak algılanacaktır Bu arada "öyle değil, böyle" demeyi de unutmayın Oyunun bu kısmını yakın bir arkadaşınızla sürekli olarak deneyin "Ellerini böyle tut" ile başlayıp, "öyle değil, böyle" hareketi beş saniye içinde gerçekleştirilmelidir Hayret verici bir şekilde hile tamamlanmıştır Geri kalanı rol kesme ve sunuş kalitesine kalmıştır İzleyici hilenin başladığından habersizdir (Haksızlık değil mi?) İzleyiciye "Şimdi ellerini sıkmadan yumruk haline getir" derken, her iki elinizi yavaşça kapayın Yumruğun sıkı olmaması gerekir aksi halde izleyicinin avucundaki külleri parmaklarına sıvanacaktır Parmakların avuç içine değmemesine dikkat edin İzleyici sizin hareketlerinizi taklit ettiğinden dikkatinizi ellerinize yoğunlaştırın o da ellerinize konsantre olsun İzleyici sizi taklit ettikten sonra sağ orta parmağınızla kül tablasından bir parça kül alın ve sorun "seç bakalım sağ mı sol mu?" Yanıt "sağ" olursa "Tamam, o halde sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin Yanıt "sol" olursa "Tamam, o halde sol elini kapalı tutarak sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin Gördüğünüz gibi masum izleyicinin hiç bir şansı yok Mutlaka sağ avucunu açması sağlanacak Sağ avuca biraz önce aldığınız külleri sürün Bir mendil alın ve ellerinizi silin Böylelikle izleyici ellerinizin temiz olduğuna ikna olsun Bu noktadan sonra oyunun sonuna kadar hiç bir şekilde izleyiciye dokunmayın "Avucunu kapa ve ters çevir" dedikten ve bir kaç sihirli hareket ve sihirli sözden sonra "sağ avucunu aç" deyin Evet "sağ" avucunu Burada "sihirbazın başı dertte" espirisini uygulayacağız Avuç açıldığında küller görünecektir Bu noktada biraz bozulmuş numarası yapabilirsiniz Sihirli sözlerin eksik kaldığı bahanesiyle sağ avucu tekrar kapattırın, yeni sözleri söyledikten sonra önce sağ sonra sol avucun açılmasını söyleyin İzleyici sol avucunda külleri gördüğünde çığlığı basacaktır

Kes-Birleştir

Bir diğer basit ama etkili oyun Bol bol pratik yapmadan gösteriyi denemeyin Yaklaşık 20cm uzunluğunda bir ipe ihtiyacınız var İpi sol elinizde tutun İpin alt ucunu sağ elinizle alın ve sol baş ve işaret parmaklarınızın arasında tutarak bir halka oluşmasını sağlayın Sağ elinizle ipi izleyici tarafındaki orta noktasından tutup sol elinizin arkasına doğru götürün Halkanın ortasını avucunuza doğru götürürken, sol avucunuzu siper edip, baş parmağınızla ipin avucunuza yakın bölümüne takın ve çekin Yapmak istediğimiz, ipin avucunuza yakın kısımından ikinci bir halka oluşturmak İzleyici biraz önce sol elinize doğru götürdüğünüz halkanın orta kısmını sol elinizde tutuyormuşsunuz zannedecektir Oysa gerçek orta kısım avuçta saklı, elin üstünden görünen kısım sahte orta noktadır Sahte orta kısım kesilecek "kısa" ip parçasıdır Halkayı kesin ya da izleyicilerden birine kestirin Şimdi yeni kesilmiş uçları tutarken diğer "sağlam" uçları sallandırın Burada hilenin fark edilmemesi için özen göstermeniz gerekir Kesik uçları düğümleyin ve "ipi eski haline getirdiğinizi" söyleyin İzleyiciler başaramadığınızı söyleyip gülerken, ipi iki elinizle yumak haline getirin Düğümlü kısa parçayı bir elinizde gizlerken diğer elinizle uzun parçanın bir ucundan tutun ve ipi sallandırın Şimdi başardınız

İskambil Kartı Oyunları

Desteyi masa üzerine yelpaze şeklinde açarsınız, izleyicinizden bir kart seçmesini istersiniz ve hangi kartın seçildiğini söylersiniz Kartlarla gösteri yapan her sihirbazın başarmayı arzu ettiği bir durumdur Kartı seçtir ve derhal ne olduğunu bil

Bunu başarmak için önceden işaretlenmiş kartlar ya da sıralanmış deste kullanılmıyorsa yukarıdaki senaryoyu başarmak için mutlaka bir ya da iki el çabukluğunun yapılması gerekir Burada sorun, izleyicinin sanki serbestçe "herhangi" bir kartı seçtiği hissini yaratan ya da gerçekten de "herhangi" bir kartı seçmesine izin veren bir tekniğin seçilmesindedir "Yelpaze" oyunu iki temel hileye dayanır İlkinde, deste bilinen bir sırada önceden dizilmiştir İkincisinde kart rastgele seçilirken bu kartı daha sonra deşifre edecek bir "anahtar" kartın belirlenmesi yöntemine başvurulur Hazırlık: Bir çok sihirbaz sıralanmış deste fikrinden, böylesi bir desteyi hazırlamanın uzun süreceği ve zahmetli denemeler yapmak gerekeceği düşüncesiyle uzak durma eğilimindedirler Aslında böylesi bir desteyi hazırlamak bir kaç dakikada yapılabilecek bir iştir Oyunun sihri, seçilen kartın bir altındaki ya da bir üstündeki karta bakıldığında hangi kartın seçilmiş olduğunun anlaşılmasına dayanır Bu etkiyi açıklamak üzere hatırlması kolay bir sıralama verelim: As, Papaz, 2, Kız, 3, Joker, 4, 10, 5, 9, 6, 8, 7 Renkler de her kartta değişir: Sinek As, Karo Papaz, Kupa 2, Maça Kız, Sinek 3, Karo Joker, Kupa 4, Maça 10 Sıralamadan sonra kartlar kutusuna yerleştirilir Destenin daha "rastgele" sırada görünmesini sağlamak belleğinizin gücüne bağlı olacaktır Gösteri: Deste kutusundan çıkarılır, gösteri becerinize bağlı olmak kaydıyla, bir kaç kere kesilir ya da "sahte" bir şekilde karıştırılır Sahte karıştırmada, kartlar sol elde tutulur, sağ elle kartların yarısı alınır ve yukarıdan sol el başparmak tarafından diğer kartların üzerine doğru kartları birbirine karıştırmadan atılır Yapılması gereken sadece kesme işlemi yapmaktır Kartların birbirine karışmış izlenimini vermek üzere sol el başparmağı destek alınarak atılan kartların basamak oluşturacak şekilde görünmesi sağlanır Sonra sağ elle basamaklı görünümdeki kartların üzerine vurularak tüm kartların aynı sıraya gelmesi sağlanır Bu işlem bir kaç kez tekrarlanabilir Sonrasında kartlar masaya yelpaze oluşturacak şekilde açılır İzleyiciden bir kartın seçilmesi istenir İzleyici istediği kartı seçtikten sonra sihirbaz masadaki kartları toparlar ve kutusuna yerleştirir Burada iki olay gerçekleşir İzleyicinin kartı seçtiği yer ortaya çıkar Çünkü seçilen kartın komşusu az da olsa diğer kartların sırasında olmayacaktır ve çıkan kartın yeri boş olacaktır İşte bu komşu kart bizim anahtar kartımızdır Yelpaze kapatılırken ve deste masadan kaldırılırken bu "kesik" noktadan tutulur ve anahtar kartın destenin altına ön yüzünün görülecek şekilde gelmesi sağlanır Bundan sonra kart kutusu alınır ve deste kutuya yerleştirilirken alttaki anahtar karta bir bakış atılır Bu anda yapacağınız espriler izleyicilerin dikkati dağıtmanıza yardımcı olacaktır Kutu, aslında tamamlanmış oyunun devamını merakla bekleyen izleyiciye uzatılır Sıralanmış deste ve anahtar kart izleyicinin "gizlediği" kartı deşifre etmiştir İzleyiciye son bir kez karta baktıktan sonra kutudaki destenin arasına koyması söylenir Bu andan sonra yapacağınız "atraksiyon" espri gücünüze kalmıştır Parmaklarınızı kapatılmış kutuya dokundurup trans haline geçebilirsiniz ya da izleyicinin sürekli olarak seçtiği kartı düşünmesini söyleyebilirsiniz

Tesadüf

Etki: Sihirbaz ve izleyicisi iki farklı iskambil kağıdı destesinden birer kart seçerler ve ne tesadüftür ki iki kart da birbirinin aynısıdır

Yöntem: Bu oyunu gerçekleştirmek için sıradan iki desteye ihtiyacınız varDestelerden birini izleyiciye verin diğeri sizde kalsın Aynı anda desteleri karıştırın Desteleri değişin ve tekrar karıştırın Desteleri tekrar değişin, ancak bu kez desteyi izleyiciye verirken en alttaki karta belli etmeden bakın ve aklınızda tutun İzleyiciye desteden bir kart seçmesini ve size göstermeden karta bakarak ezberlemesini söyleyin Sizde destenizden bir kart seçin, ama hatırlamak için bir çaba göstermeyin Seçilen kartın destenin en üstüne konmasını isteyin Desteleri bir kez kesin Şimdi seçilmiş kartlar kendi desteleri içinde kaybolmuştur Bir kez daha desteleri değiştirin Herkes elindeki desteyi yelpaze şeklinde masaya açsın ve kendi seçtiği kartı bulsun Aslında siz biraz önce destenin altında gördüğünüz kartı arayın İzleyicinin seçtiği kart, sizin gördüğünüz kartın altındaki karttır Sanki seçmiş olduğunuz kart buymuş gibi alın ve yüzü aşağı bakacak şekilde masaya koyun İzleyiciden de aynısını yapmasını isteyin Aynı anda kartları açtığınızda her ikisinin de eşdeğer olduğu görülecektir Ne tesadüf !

KIRMIZI IŞIK:

Arkadaşımıza ben dur diyene kadar "kan" de diyoruz Yaklaşık 10 defa dedikten sonra sorularımıza hemen cevap vermesini isteyerek, "elini kessem ne akar", "bacağını kessem ne akar" gibi bir iki sorudan sonra, cevap vermesini bekleriz Son olarak ta hangi ışıkta geçersin dediğimizde yeşil yerine kırmızı diyecektir Üstelik yanlış söylediğinin de farkında olmayacaktır

İNEK NE İÇER:

Yukarıdaki oyunun benzeri Arkadaşımıza sürekli "beyaz" demesini söylüyoruz Bir süre sonra inek ne içer diye sorunca, süt diye cevaplar Halbuki su içer

YUMURTA PİŞİRME:

Şekilde de görüldüğü gibi bir metal borunun içine (antenlerde bulunan alüminyum boru olabilir) huniyle pişmemiş yumurta dolduruyoruz Aşağıdaki ucunu da bir mumla kapatıyoruz Boş bir tavayı ocağın üstünde ısıtırken hokus pokusla sopamızı tavada gezdiriyoruz, bu esnada mum eriyor ve boru içindeki yumurta tavaya boşalıyor Sizde güzelce pişiriyorsunuz

SÜT DÖKME:

Şekilde görüldüğü gibi, cam bir sürahinin içine bir kavanoz yerleştirilir ve yapıştırılır Sürahinin kapağı, eğildiğinde dışına süt çıkmaması için iyice kapatılır Sürahi ile kavanoz arasına süt doldurulur Bu esnada içteki kavanoz boş Bir külahın içine süt dökülüyormuş gibi yapılınca, aradaki sütün bir kısmı içteki kavanoza dolar Sürahi tekrar düzeltilince süt seviyesinin azaldığı görülür Seyirciler sütün külaha aktığını sanar, külah çözülünce içinde süt olmadığı gösterilir

ŞİŞE BARDAK:

Bu oyun için, 2 tane 30 cm civarında soba borusu, 2 tane altı kesilmiş şişe ve 2 tane bardak

Malzemeleri şekilde görüldüğü gibi iç içe koyuyoruz Şimdi sağ elimizle soba borusunu kaldırırken, sol elimizle hem soba borusunu hem de şişeyi kaldırıyoruz Seyirciler bu durumda sağda şişe, solda bardak görürler (Şişenin içindeki bardak ikisi de cam olduğu için görünmez Daha da olmadı renkli şişe kullanın) Sonra her şeyi geri bırakın ve bu seferde tersini yapın, yani sağ elle hem boru hem şişe, sol elle sadece boru Bu durum da seyirciler bardakla şişenin nasıl yer değiştirdiğine oldukça şaşıracaklardır Bunu defalarca yapabilirsiniz Vezirköprü meslek lisesi gecesinde bu numarayla meşhur olmuştum

ŞAPKA DELME:

Resmin sağ tarafındaki gibi bir büyük bir küçük sopa hazırlıyoruz Küçük sopa 3 cm kadar ve ucuna ters şekilde (sivri ucu dışarıda) bir iğne yerleştiriyoruz Büyük sopaya da iğnenin girebileceği bir oyuk hazırlıyoruz

Seyircilerin birinden şapka istiyoruz Küçük sopa avucumuzda saklı bu sırada Sonra zorlanıyormuş gibi numaralar yaparken küçük sopayı şapkaya batırıyoruz, şapkanın içindende büyük sopayla birleştiriyoruz Sanki deldik gibi görünüyor Resmin sağında da bu görünüyor

KİBRİT KIRMA:

Mendil ve iki kibrit lazım bu oyun için, resme gerek duymadım Mendillerin kenarında bir kısmı kıvrılıp dikiş yapılan bölüm vardır(Mendil yerine sizde böyle bir bez hazırlayabilirsiniz) bu bölüme önceden bir kibrit yerleştiriyoruz (sığdıramazsanız kürdan da olur) Sonra arkadaşımıza gidip sağlam kibriti bezin içine yerleştiriyoruz gözü önünde Mendili katlarken gizlediğimiz kibriti arkadaşımıza kırdıracağımız için, gizli kibriti elimizle takip ediyoruz Katlamamız bitince kibriti arkadaşımıza kırdırıyoruz Sonra sallayınca mendili sağlam kibrit düşüyor yere Tabi o kırdığı kibritin o olmadığını anlayamıyor Bu numaraları başkasına yapmadan önce denemesini çokça yapın

ÇATAL KAŞIK:

Resimde görüldüğü gibi, bize gerekli malzeme, çatal, kaşık ve kibrit çöpü Çatalla kaşığı resimde görüldüğü gibi birbirine geçirin ve çatalın arasından kibriti geçirip bir köşeye koyarsanız, aşağıya düşmeyeceklerdir İnanılmaz ama gerçek Aşağıdaki resimde yukarıdaki resmin üstten görünüşüdür Bu kadar resimler falan hazırladım bunu yaptığınıza memnun kalacaksınız

1-SAYI OYUNU:

Arkadaşınıza bir sayı tutmasını söylersiniz Diyelim 7 tuttu Aynı sayıdan birde kardeşi için tutup ikisini toplamasını söylersiniz 7+7=14 Benim içinde 4 ekle dersiniz 14+4=18 bulduğun bu sayıyı 2 ye böl dersiniz 18/2=9 şimdide kardeşin için eklediğin sayıyı çıkar desiniz 9-7=2 sonuçta o mavi renkli işlemleri yaparak 2 yi bulur bu rakam sizin eklemesini istediğiniz sayının yarısı olur Siz 4 ekle dediniz dolayısıyla sonuç 2 çıkar Eğer 1 ekletseydiniz sonuç 05 çıkardı o ne tutarsa tutsun Deneyin bakalım

2-SAYI OYUNU:

Arkadaşınıza 3 basamaklı bir sayı tutmasını söylersiniz Diyelim 237 tuttu Bu sayıyı ters çevirip büyükten küçüğü çıkarmasını söylersiniz ve çıkan sonucun sağdaki tek rakamını söylemesini istersiniz 237 tersi 732 işlem 732-237= 495 size 5 diyecektir Sizde ortadaki rakam daima 9 dur En soldaki rakamla, en sağdaki rakamın toplamı daima 9 dur Soldaki 5 demişti ortadaki 9 sağdaki ise 5 in 9 a ulaşması için gereken 4 tür Sonucu 495 diye söyleyebilirsiniz

3-SU İÇME OYUNU:

Bir bardak su dolu bardağın üzerine bir tas kapatın ve deyin ki ben tasa dokunmadan bu suyu içebilirim Sonra bir iki hokus pokustan sonra içtim deyin O bakmak için tası kaldırdığında, bardağı tasa değmeden alın ve için Böylece tasa değmeden suyu içtiniz iddianızı yerine getirmiş oldunuz

4-SU KAYNATMA:

Kartondan bir kap yapın (Kesme şeker kutusu olur) Bu kutunun içine 2-3 cm su doldurun ve tüpgazın üzerine koyup kaynatın Korkmayın kutunuz yanmayacaktır Suyu kolayca kaynatırsınız

5-BAŞKA BİR SAYI OYUNU:

Şöyle bir tablo hazırlayın

* * * * *

* * * * *

* * * * *

* * * * *

------------

199998

ilk sıraya her yıldıza bir rakam olmak üzere arkadaşınıza doldurmasını söyleyin Diyelim 3 5 0 8 7 yazdı İkinci sırayı siz onun yazdıklarını 9 a tamamlayacak şekilde doldurun 6 4 9 1 2 yazmanız gerekir 3 sırayı arkadaşınız 4 6 7 1 2 4 sıraya siz 5 3 2 8 7 yazın hepsini toplamasını söyleyin


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.