![]() |
Bilerek Oruç Bozmanın Cezası |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bilerek Oruç Bozmanın CezasıBilerek oruç bozmanın cezası Oruç, niyet edip tutmaya başlamakla mükellef üzerine borç olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Kazâ ve Keffâret Nedir? Kazâ: Hiç tutulmayan veya tutulmaya başlanıp da bozulan bir orucu sonradan günü gününe tutmaktır ![]() Keffâret ise: Kasden bozduğu bir günlük Ramazan orucu yerine, ceza olarak iki ay birbiri ardınca oruç tutmaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Oruç tutmaya bedenî gücü yetmediği gibi fakiri doyurmaya da mâli gücü kâfi gelmeyen bir kimseden ise, keffaret cezası kalkar ![]() ![]() Keffaret Orucu Tutanların Dikkat Edecekleri Hususlar Nelerdir? * Üzerinde keffaret borcu olan bir adam, bu 2 aylık orucu, hiç ara vermeden peşpeşe tutmak zorundadır ![]() ![]() ![]() * Yolculuk, Ramazan orucunun edâsını te'hire sebeb olmakla beraber; keffaret orucu tutmakta olan kimse, yolculukta da bu orucu devam ettirmek zorundadır ![]() * Hayız, nifas hâline giren kadının keffareti bozulmaz ![]() ![]() * Keffaret; orucu tutmamanın değil, tutulan orucu kasden bozmanın cezasıdır ![]() ![]() ![]() profx 14 Ekim 2006 01:31 Düzenle Sil profıx kardes sen soruyu yanlıs anlamıssın herhalde buradakı soru orucu bozup veya keffaret degıl ![]() ramazanın herhangı bır gunu ortada ozur yokken nıyet etmedıgını soyleyerek ogun oruc tutmaması ve ogun gectıkten sonra ertesı gun hıcbırsey olmamıs gıbı oruca devam etmenın nekadar dogru oldugun sorulması ![]() ![]() ![]() cevaplarını beklıyorum hayırlı geceler LAB ![]() 14 Ekim 2006 02:12 Düzenle Sil Keffaret; orucu tutmamanın değil, tutulan orucu kasden bozmanın cezasıdır ![]() ![]() ![]() Bu Ramazanın 30 günü içinde ramazanın içindeki herhangi bir gün içinde böyledir ![]() Ancak bazı alimler Ramazanı şerifin ilk günü ramaznın tamamına niyet edilebileceğini savunsada kişinin yarının ne getireceği belli olmadığından bu görüş doğruya uzaktır diye düşünürüm selamlar profx 14 Ekim 2006 02:40 Düzenle Sil Keffaretten konu başlığına hitaben bahsetmiştim ![]() Ayrıca konuyu daha iyi açıklamak adına şu örneği verelim ![]() Herhangi bir sebepten oruç tutmayan kişi tutamadığı yada tutmadığı orucu kaza eder ![]() Bir şeker hastası düşünün aç kaldığı zaman kendini kötü hissediyor olsun ![]() ![]() Fakat çk ilerlemiş şekerden bahsetmiyorum farketmişsinizdir ![]() Verilen fetva ne idi hastalar tutamadığı günleri snra tutar hiç tutamayacaklarsa Bir fakiri sabahlı akşamlı doyururlardı ![]() Bu kişi için tutması en azından denemesi kendisi için daha hayırlı olmakla beraber tutmayıp diğer yollarıda tercih edebilir ![]() Yada bir yolcu düşünün bir veya iki günlüğüne İstanbuldan Ankaraya gidecek ve bu Ramazanın ortalarına denk gelecektir ![]() Kişi orucu tutabilir ancak kendisine tanınan hak gereği kazada edebilir ![]() Aynı şekilde hiçbir bahanesi bulunmayan kişide bu durumdadır ![]() ![]() ![]() Yine maruzatı olan kişi orucu eda edemeden vefaat eder ise borçlu olmakla birlikte amacı ramazana muhalefet olmadığından bundan dolayı inşallah bağışlanması umulur oysa diğeri için kesin olarak bir farzı yapmaktan kaçınmıştır yada ertelemiştir deriz ![]() Bunu bir namazı zamanında kılmak ile kaza etmek arasındaki fark gibide düşünebiliriz ![]() Akla ve kalbe yakın olanı ibadeti zamanında yapmaktır ![]() |
![]() |
![]() |
|