09-01-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kuranı Kerimde Hz İsa Nasıl Anlatılır
Kuranı Kerimde Hz İsa
kuranda isa peygamber
Kuranı Kerimde Hz İsa nasıl anlatılır
Kuranı Kerimde Hz İsa
Hz İsa (as)'a, Allah'ın “Kün” emri ile bir mucize olarak babasız yaratıldığı için, kendisine bir şeref olmak üzere “Kelimetullah” denilmiştir Ayrıca, Hz Adem (as) için Safiyyullah, Hz Musa (as) için Kelimullah, Hz İbrahim (as) için Halilullah, Hz Peygamber Efendimiz (sav) için ise Habibullah denilmektedir
Kur'an'da üç yerde Hz İsâ'nın "Allah'tan bir kelime" olduğu ifade edilmiştir (Âl-i İmrân 3/39, 45; Nisâ4/171) Elmalılı Muhammed Hamdi telaffuz olunan anlamlı sesler ve yazıların yanında âleme bakıldığında görme duyusu ile zihinde bir tesir meydana getirerek cüz"î veya küllî bir anlama delâlet eden belli varlıklara da kelime denilebileceğini, Hz İsa'nın kelime oluşunu da böyle anlamak gerektiğini belirtmiştir Öte yandan Elmalılı, "bikelimetin minhü" ifadesindeki kelimenin belirsiz olarak kullanılmasının Hz İsâ'nın yaratılışındaki gariplik ve tuhaflığa, bilinen yaratılış tarzına uymayan bir farklılığa, dolayısıyla Hz İsâ'nın mucizevî bir şekilde babasız yaratılışına işaret ettiğine dikkat çekmiştir Elmalılı'ya göre kelimenin Meryem'in oğlu Mesîh İsâ şeklinde adlandırılması da Hz İsâ'nın Hristiyanların teslîs anlayışındaki gibi Allah'ın değil ancak Meryem'in oğlu olduğunu vurgular; dolayısıyla İsâ'nın kelime olarak Allah'a, oğul olarak ise Meryem'e nisbet edilmesi gerektiğini söyler (bk Hak Dini, Al-i İmran 45 ayetin tefsiri)
İsa Aleyhisselâm kendisine insan olmanın dışında bir sıfat yakıştırmak isteyenlere kul olduğunu hatırlatmak için: “Ben ancak Allah’ın kuluyum ” buyurmuştur (Meryem: 30) Muhataplarına: “Beni ilâh edinin ” dememiş, bilakis: “Şüphesiz ki Allah benim de Rabb’im, sizin de Rabbinizdir O’na kulluk edin İşte doğru yol budur ” diye nasihatte bulunmuştur (Meryem, 36)
|
|
|