![]() |
Kalbin İmanı Ahiret Kurtuluşu İçin Yeterli Midir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kalbin İmanı Ahiret Kurtuluşu İçin Yeterli Midir?Nefs Nasıl İman Eder? İnsanın iman etmesi Başlığa bakınca "Nefsin iman etmesi nasıl olur? İnsanın iman etmesi, nefsinin iman etmesi değil midir?" diye akla gelebilir ![]() Başlığa bakınca "Nefsin iman etmesi nasıl olur? İnsanın iman etmesi, nefsinin iman etmesi değil midir?" diye akla gelebilir ![]() ![]() ![]() ![]() Malumdur ki dinimizin kuldan istediği en önemli şey, gayba inanmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu iman ya taklidî olur ya tahkikî ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kâmil mümin olmak için Ancak her ikisinden de önemli olan bir husus var ki o da "iman-ı kâmil"e ulaşmaktır ![]() ![]() ![]() O da emmare nefsin mutmainne makamına ulaşmasıyla; bir başka deyişle, nefs unsurunun inkârdan imana dönmesiyle meydana gelir ![]() ![]() Havassın yani ariflerin imanı "yakîn" mertebesinde bir imandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böylece daha önce kalbi ile inandığı şeyi nefsi inkâr ediyorken, artık bütün zerreleriyle iyân (ihsan) derecesinde iman etmiş olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sadece kalbin imanı ahiret kurtuluşu için yeterli midir? Yukarıda açıkladığımız üzere kâmil imana, ancak nefs canavarına iman şerbeti içirilerek varılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın nefsi inkâr ediyor olsa da kalbi inandıktan sonra yine de iman etmiş sayılır ![]() ![]() ![]() Nefs terbiyesinin önemi Bu noktada nefs terbiyesi büyük önem arz etmektedir ![]() ![]() ![]() İman zırhına bürünmemiş nefis, inkâr oklarına karşı fazla dayanamaz ![]() ![]() Dolayısıyla nefsin imanı için atılacak en önemli adım nefs terbiyesidir ![]() ![]() Bu arada ibadetleri hakkıyla eda ederek imanın hakikatine, yani yakîne ulaşılacağı da unutulmamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Rabbanî k ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kâmil imana duyulan ihtiyaç Tüm bunlar gösteriyor ki, inkârın yüceltildiği, manevî bağların gönüllerden koparılmaya çalışıldığı günümüz dünyasında kâmil imana, dolayısıyla bu imanı kazanmanın en önemli yolu olan tasavvufa her zamankinden daha fazla ihtiyaç vardır ![]() Bugün buna daha çok ihtiyaç var, çünkü eskiden müslümanın ayağını kaydırabilecek, inancını etkileyebilecek, mümin uyuyup kâfir kalkmasına sebep olabilecek bu kadar inkâr propagandası, bu kadar şeytanî telkin yoktu ![]() Dolayısıyla bir insanın aile okulunda aldığı din ve iman eğitimi o zamanlar yeterli görülebilirdi ![]() ![]() ![]() ![]() Bir de günümüze bakalım ![]() ![]() ![]() Zira kemale ermemiş iman kurşun kalemle yazılmış yazı gibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizler de Rabbimiz'den böyle huzur-u kalp ve iman-ı kâmil dileriz ![]() Semerkand Dergisi / Kürşat Salih Yaman / Ekim 2011-154 ![]() Kaynak: Serhaber |
![]() |
![]() |
![]() |
Kalbin İmanı Ahiret Kurtuluşu İçin Yeterli Midir? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kalbin İmanı Ahiret Kurtuluşu İçin Yeterli Midir?Nefs Nasıl İman Eder? Başlığa bakınca “Nefsin iman etmesi nasıl olur? İnsanın iman etmesi, nefsinin iman etmesi değil midir?” diye akla gelebilir ![]() ![]() ![]() ![]() Malumdur ki dinimizin kuldan istediği en önemli şey, gayba inanmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu iman ya taklidî olur ya tahkikî ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kâmil mümin olmak için Ancak her ikisinden de önemli olan bir husus var ki o da “iman-ı kâmil”e ulaşmaktır ![]() ![]() ![]() O da emmare nefsin mutmainne makamına ulaşmasıyla; bir başka deyişle, nefs unsurunun inkârdan imana dönmesiyle meydana gelir ![]() ![]() Havassın yani ariflerin imanı “yakîn” mertebesinde bir imandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Böylece daha önce kalbi ile inandığı şeyi nefsi inkâr ediyorken, artık bütün zerreleriyle iyân (ihsan) derecesinde iman etmiş olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sadece kalbin imanı ahiret kurtuluşu için yeterli midir? Yukarıda açıkladığımız üzere kâmil imana, ancak nefs canavarına iman şerbeti içirilerek varılabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanın nefsi inkâr ediyor olsa da kalbi inandıktan sonra yine de iman etmiş sayılır ![]() ![]() ![]() Nefs terbiyesinin önemi Bu noktada nefs terbiyesi büyük önem arz etmektedir ![]() ![]() ![]() İman zırhına bürünmemiş nefis, inkâr oklarına karşı fazla dayanamaz ![]() ![]() Dolayısıyla nefsin imanı için atılacak en önemli adım nefs terbiyesidir ![]() ![]() Bu arada ibadetleri hakkıyla eda ederek imanın hakikatine, yani yakîne ulaşılacağı da unutulmamalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İmam-ı Rabbanî k ![]() ![]() ![]() ![]() Kâmil imana duyulan ihtiyaç Tüm bunlar gösteriyor ki, inkârın yüceltildiği, manevî bağların gönüllerden koparılmaya çalışıldığı günümüz dünyasında kâmil imana, dolayısıyla bu imanı kazanmanın en önemli yolu olan tasavvufa her zamankinden daha fazla ihtiyaç vardır ![]() Bugün buna daha çok ihtiyaç var, çünkü eskiden müslümanın ayağını kaydırabilecek, inancını etkileyebilecek, mümin uyuyup kâfir kalkmasına sebep olabilecek bu kadar inkâr propagandası, bu kadar şeytanî telkin yoktu ![]() Dolayısıyla bir insanın aile okulunda aldığı din ve iman eğitimi o zamanlar yeterli görülebilirdi ![]() ![]() ![]() ![]() Bir de günümüze bakalım ![]() ![]() ![]() Zira kemale ermemiş iman kurşun kalemle yazılmış yazı gibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizler de Rabbimiz’den böyle huzur-u kalp ve iman-ı kâmil dileriz ![]() |
![]() |
![]() |
|