![]() |
Cümle Yorumu Test Soruları Ve Cevapları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Cümle Yorumu Test Soruları Ve CevaplarıCümle Yorumu Test Soruları ve Cevapları 1 ![]() ![]() Bu cümlede, iyi edebiyat için aşağıdakilerden hangisinin yeterli olmadığı söylenmek istenmektedir? A) Çalışma B) Amaç C) Yetenek D) Birikim E) Çaba 2 ![]() ![]() Bu parçada, Aksal'ın deneme yazarı olarak vurgulanan yönü aşağıdakilerin hangisidir? A) Yalnızca bilimselliği kanıtlanmış düşünceler sunması B) Çözümü zor konular üzerinde durması C) Anlattıklarında kişiselliğin sınırını aşmaması D) Kendi birikimlerini kendine özgü bir dille sergilemesi E) Okuyucusuna saygı duyduğunu her fırsatta hissettirmesi 3 ![]() ![]() Bu cümlede düşüncesini açıklayan yazar, aşağıdakilerden hangisini söylemek istememiştir? A) Ait olduğu metinden çıkarılıp alınan bir cümle, amacını aşan anlamlar da verebilir ![]() B) Alıntı cümleler, bu haliyle de benim düşüncelerimi belli oranda yansıtıyor ![]() C) Alıntı cümlelerle nesnel değerlendirmeler yapılması mümkün değildir ![]() D) Bir cümleyi bir yazıdan çıkarıp tek başına ele aldığınızda cümledeki bazı anlamlar kaybolabilir ![]() E) Her cümle, asıl olarak ait olduğu metin içindeki anl***** göre değerlendirilmelidir ![]() 4 ![]() ![]() Bu cümlede yapıtları ile birlikte anılan yazarlarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenmek istenmektedir? A) Kendilerine yakın buldukları kişileri anlattıkları B) Yarattıkları ölümsüz kahramanlarla tanındıkları C) Kendileri kadar gerçek kahramanlar oluşturdukları D) Zamanla, yarattıkları roman kişilerine benzedikleri E) Kendi kişiliklerinden izler taşıyan kahramanlar yarattıkları 4 ![]() ![]() Bu cümlede yapıtları ile birlikte anılan yazarlarla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenmek istenmektedir? A) Kendilerine yakın buldukları kişileri anlattıkları B) Yarattıkları ölümsüz kahramanlarla tanındıkları C) Kendileri kadar gerçek kahramanlar oluşturdukları D) Zamanla, yarattıkları roman kişilerine benzedikleri E) Kendi kişiliklerinden izler taşıyan kahramanlar yarattıkları 5 ![]() ![]() ![]() II ![]() ![]() II ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıda numaralanmış cümlelerden hangileri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada, numaralanmış cümlelerin hangisinde "neden-sonuç" ilişkisi vardır? A) I ![]() B) II ![]() C) III ![]() D) IV ![]() E)V ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın kaçıncı cümlesinde, olumlu ve olumsuz eleştiriler bir arada verilmiştir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8 ![]() ![]() Bu cümleye göre, "en çok acı çekenler" aşağıdakilerden hangisidir? A) Yoksulların sefaletini görerek üzülenler B) iyi ve yararlı bir iş yapmayanlar C) Dar gelirli oldukları için yardım yapamayanlar D) Varlıklı olmalarına karşın iyilik yapamayanlar E) Zengin olduğu halde yardımdan kaçınanlar 9 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde öneri, koşuluyla birlikte verilmiştir? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 10 ![]() A) Kuzguna yavrusu Anka görünür ![]() B) Dost başa, düşman ayağa bakar ![]() C) Dağ başından duman eksik olmaz ![]() D) Bülbülü altın kafese koymuşlar, ah vatanım demiş ![]() E) Ana kızına taht kurmuş, baht kuramamış ![]() 11 ![]() ![]() Bu cümleyle vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Bilimsel çalışmaların bireysel çabalar gerektirdiği B) Müziğin diliyle bilim dilinin birbirinden farklı olduğu C) Sanatın, yaşamı değiştirme gücü bakımından bilimi aştığı D) Bilimsel çalışmaların toplumun genelinin ilgisini çekmediği E) İnsanların bilimden çok sanata ilgi duymasının şaşırtıcı olduğu 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada yazar, I ![]() A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 13 ![]() ![]() Aşağıdaki cümlelerden hangisi, bu cümleye anlamca en yakındır? A) Bir çocuğun yaşamında yer alan ilk iletişim etkinliği dinlemedir ![]() B) Konuşma ve yazma gibi, dinleme de kişinin küçük yaşlarda kazandığı önemli bir beceridir ![]() C) Bir çocuğa, okula gidinceye kadar kazandığı bilgiler konuşma yoluyla aktarılır ![]() D) Çocukların dinlediklerini doğru anlamaları aile tarafından sağlanmalıdır ![]() E) Çocuklar, dinlemenin önemini okulda değil, doğal ortamlarda kendiliğinden öğrenirler ![]() 14 ![]() ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıda numaralanmış cümlelerden hangi ikisi anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() 15 ![]() ![]() Bu cümleden sonra aşağıdakilerden hangisi getirilirse, sözü edilen yazara yönelik olumsuz bir eleştiri söz konusu olur? A) Ama içeriğin geri planda kalmasına da izin vermemiş ![]() B) Ayrıca öz-biçim dengesini de korumuş ![]() C) Ortaya özentiden uzak bir yapıt çıkarmış ![]() D) Bu zor konunun altından kalkmayı başarmış ![]() E) Ancak doğallığın sınırlarını aşmış ![]() 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerden hangi*leri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 17 ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi bu cümleye anlamca en yakındır? A) Yaşanması olanaksız serüvenleri düşleyenler, bir film kahramanı olduklarına inanırlar ![]() B) Düş gücü zengin kimseler, izledikleri her filmin kahramanıyla özdeşim kurarlar ![]() C) izledikleri filme kendilerini fazlasıyla kaptıranlar, bir film kahramanıymış gibi davranırlar ![]() D) Serüven yaşamaya meraklı kimseler, film kahramanlarını gözlerinde yüceltirler ![]() E) Gerçekçi olmayan filmler, insanları maceracı olmaya yöneltir ![]() 18 ![]() A) Her şey bitti, bir bu kaldı ![]() B) Birden karşımıza çıkmasın mı! ![]() ![]() C) Meğer ülkenin en iyi yazarıymış ![]() D) Aynı şeyleri anlata anlata bir hal oldum ![]() E) Ben de onu bir şey sanmıştım ![]() 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi, yazarın üslubuyla ilgili değildir? A)l ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın kaçıncı cümlesinde anlatıma yorum katılmamıştır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 21 ![]() ![]() Bu cümlede anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Düşünceler, yaşama geçirildiğinde anlamını tümüyle yitirir ![]() B) Önemli olan, ulaşılan sonuç değil, yaşanan süreçtir ![]() C) Hayallerin gerçekleşmesi şart değildir ![]() D) Bir şeyin hayali kendisinden güzeldir ![]() E) Gerçeklerden kaçanlar hayallere sığınırlar ![]() 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde, hatalı bir tutumdan söz edilmektedir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 23 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangileri arasında biri diğerinin gerekçesi olan bir anlam ilişkisi vardır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 24 ![]() ![]() ![]() Düşüncenin akışına göre, bu parçanın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) Bir şairin ustalaşması, uzun bir zaman dilimine yayılan yoğun çabalarla olur ![]() B) Bir şair usta oldum dese de ondan daha iyileri hep olacaktır ![]() C) Şair için deneyim ve birikimden çok, duyarlılık önemlidir ![]() D) Şairlik yetenek gerektirir; ancak bunun uzun bir süreç içinde işlenmesi gerekir ![]() E) Şairlikte ustalaşmanın yolu çok okumaktan değil, çok yazmaktan geçer ![]() 25 ![]() ![]() Bu cümlede sanat yapıtıyla İlgili olarak vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Yaşamı değiştiren önemli bir araç olduğu B) Toplumsal çatışmaları körüklediği C) Bütün gelişmelerin temeli olduğu D) Değer yargılarımızı koruduğu E) Var olan sistemin dayanağı olduğu 26 ![]() ![]() ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıda numaralanmış cümlelerden hangileri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 27 ![]() ![]() Düşüncenin akışına göre, son cümle aşağıdakilerden hangisiyle tamamlanmalıdır? A) şiirlerinde bir anlam derinliği vardır onun ![]() B) şiirleri içten gelen duyguların ifadesi olduğu için herkes onda kendinden bir şeyler bulur ![]() C) ilk okuyuşta onun şiirlerinden o denli etkilenirsiniz ki, uzun süre bu etkiden kurtulamazsınız ![]() D) hiç kimseninkine benzemeyen bir üslup yaratmıştır o ![]() E) kolay anlaşılır, yalın bir dil kullanmıştır şiirlerinde ![]() 28 ![]() A) Gençliğimde, köylülerle beraber demir parmaklıklara asılıp belediye bahçesinde söylenen şarkıları dinlemeyi ne çok severdim ![]() B) Eskiden dağlara, baharın ve yabani kokuların rüzgârla dolaştığı tepelere tırmanıp çoban çocuklarla konuşmaktan büyük bir tat alırdım ![]() C) En büyük zevki kasabanın bayram yerinden, halkın tatil günleri serildiği çayırlıklardan aldığım halde, neden kendime hep kaçabileceğim gizli köşeler aradım ki? ![]() ![]() D) Dağın eteğine bembeyaz rengiyle serilmiş bu kasaba lisesi, zaman geçtikçe daha canlı, daha berrak anılarla bana döner, beni yeniden içine alırdı ![]() E) Ansızın kendimi dünyanın en yalnız insanı gibi hissetmeye başlamıştım; hiçbir şeyden tat almıyor, hiç kimseyle konuşma arzusu duymuyordum ![]() 29 ![]() ![]() ![]() Balzac'ın bu sözünde eleştiriyle ilgili olarak vurgulamak istediği aşağıdakilerden hangisidir? A) Etkisinin, söyleniş biçimine bağlı olduğu B) Olumsuzundan çok, olumlusunun etkileyici olduğu C) Üslubunun eleştirenin kişiliğini yansıttığı D) Düşüncede kalmayıp sesli yapılması gerektiği E) Ölçü aşılınca amaca ulaştırmayacağı 30 ![]() A) Titiz bir araştırmacı olan Memet Fuat, şiir beğenisinin inceliği ve sağlamlığıyla tanınıyor ![]() B) Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, gerçekten de büyük bir emeğin ürünüydü ![]() C) Kitap, 84 ozandan seçilmiş şiirlerin yanında, çağdaş şiirimizi ana çizgileri ile tanıtan doyurucu bir giriş yazısı içeriyor ![]() D) Yazar, 20 ![]() ![]() E) Memet Fuat, kitabının sınırını çizmede ve şiirlerin seçiminde oldukça tutarlı davranmış ![]() CEVAP ANAHTARI: 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cümle Yorumu Test Soruları Ve Cevapları |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Cümle Yorumu Test Soruları Ve Cevapları1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın birinci cümlesindeki yargının gerekçesi kaçıncı cümlede verilmiştir? A) II ![]() B) III ![]() C) IV ![]() D) V ![]() E) VI ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın kaçıncı cümlesi sözü edilen yazarın üslubuyla ilgili değildir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Bu cümleden 1950'li yılların şairleriyle ilgili olarak aşağıdaki yargılardan hangisine varılamaz? A) Şiire devam edenlerden bazıları farklı yazın alanlarına yönelmiştir ![]() B) Bir kısmı eski tarzlarını terk etmiştir ![]() C) Bazıları şiiri bırakmıştır ![]() D) Şiire devam edenlerin şiirlerinde değişme olmuştur ![]() E) Bir kısmı şiirde yeni bir tarz geliştirmeyi başarmıştır ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde, sözü edilen yapıtta eleştiriye yer verildiği belirtilmiştir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() Düşüncenin akışına göre bu parçadaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A) somutlanması B) incelenmesi C) açıklanmasıD) özümsenmesi E) yorumlanması 6 ![]() A) Bu şiirleri okudukça, şimdiki zamanın dışına çıktığınızı, başka dünyalara sürüklendiğinizi hissediyorsunuz ![]() B) Okuru, kendi iç dünyasındaki gerçeklerle yüzleştiren bu şiirler, yüz sayfalık bir kitap olarak geçen ay yayımlandı ![]() C) Bu şiirde bazı dizeler şiirin büyüsünü bozuyor, iletisinin anlaşılmasını engelliyor ![]() D) Kitabın ilk bölümündeki şiirler, okurun yorum gücünü zorlamayan, yalın ama alışılmadık bir dille yazılmış ![]() E) Kitabın son sayfasındaki sekiz dizelik kısa şiir, diğer şiirlerden daha güzel ![]() ![]() 8 ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi, yukarıda sözü edilen kişinin yaşama bakışı ile aynı doğrultuda değildir? A) Yaşam, acı ve sıkıntılarla dolu da olsa ona istekle bağlanmayı gerektiren güzellikleri taşır ![]() B) insan, uğradığı haksızlıklara karşın umudunu yitirmeyerek iyimser bir tutum içinde olmalıdır ![]() C) Yaşamımızdaki ilk adımın sonraki adımların da belirleyicisi olduğunu unutmamalıyız ![]() D) İnsan, kendi yaşamını her şeye rağmen sürdürmeye değer bir zaman dilimi olarak görürse mutlu olur ![]() E) Yaşamı her yönüyle kabullenip kendimizi mutlu etmenin yollarını aramalıyız ![]() 9 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde söz konusu yazarla ilgili bir beklentiden söz edilmiştir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçanın kaçıncı cümlesinde Flaubert'in üslubuna değinilmemiştir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 11 ![]() ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangileri anlamca birbirine en yakındır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 12 ![]() ![]() Bu cümlede yazma eylemiyle ilgili olarak önerilen, aşağıdakilerden hangisi olamaz? A) Öğretici olmaya çalışmaktan kaçınmak B) Yalın bir anlatıma ulaşmaya çalışmak C) Okura üstten bakmayan bir tutum sergilemek D) Gerçeküstü öğelere yer vermek E) Sıradanlığın, gündeliğin dışına çıkmak 13 ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi anlamca bu cümleye en yakındır? A) Eserlerinde yeni bir hava bulunan yazarlar, başarılı olur ![]() B) Yazar, alışılmışın dışında, sıradışı konularla eserini kurmalıdır ![]() C) Çağın ötesine geçmek isteyen bir yazar, geçmişi örnek almalıdır ![]() D) Süreklilik ve değişim bir yazarın kalitesinin göstergeleridir ![]() E) Başkalarının izinden yürüyen bir sanatçı, arkasında asla iz bırakamaz ![]() 14 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadaki cümlelerden hangileri, kendilerinden önceki cümlenin nedenini belirtmektedir? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 15 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerden hangisinde söz konusu araştırmacının yapıtlarının özelliği belirtilmektedir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 16 ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi anlam bakımından bu cümleyi desteklemektedir? A) Gerçek konusunda insanoğlu hep bir yolcu gibi olmalıdır ![]() B) Gerçek, insanoğlunu istemediği yerlere sürükler ![]() C) Yaşamı boyunca insanoğlu hep gerçeklerle karşılaşır ![]() D) Yaşamda gerçeğe ulaşmak için kuşkucu olmak gerekir ![]() E) Gerçeği yerine göre söylemek, yerine göre de gizlemek gerekir ![]() 17 ![]() ![]() ![]() ![]() Abbas Sayar'ın bu sözleriyle vurguladığı, aşağıdakilerden hangisidir? A) Toplumca benimsenmeyen olaylar da edebiyatın konusu olabilir ![]() B) Yazarlar, belli bir durumu tüm çıplaklığıyla anlatan öyküler yazmalıdır ![]() C) İnsanları "iyi ya da kötü" diye nitelendirmek doğru değildir ![]() D) Yazarlar, insanları ve olayları, ahlakçı bir tavır takınmadan anlatmalıdır ![]() E) Yazar, doğayı ve insanları iç içe ele almalıdır ![]() 18 ![]() A) Sanatçı, kendi alanına girmeyen konularda da bilgi sahibi olmalıdır ![]() B) Şair, son yapıtıyla Türk şiirinin doruklarına ulaşmış ![]() C) Hegel'e göre, sanat beş kola ayrılır ve şiir birinci sıradadır ![]() D) Hepimizin övgüsünü kazanan betimlemelerini şiirinde ustaca kullanmış ![]() E) Sanatçının, basmakalıp benzetmelerden uzak durması gerekiyordu ![]() 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçadaki cümlelerin hangisinde karşılaştırma yapılmıştır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralandırılmış cümlelerden hangisi kendinden önceki yargıyı kanıtlamaya yöneliktir? A) II ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 21 ![]() A) Felsefe, bir işin anlamının, işlevinin bilinçli bir biçimde belirlenmesine yardım eder ![]() B) Kişiliğimizin en temel boyutlarından biri olan kendimize saygı, her zaman bilincinde olmadığımız ölçüde nazik, karmaşık bir olgudur ![]() C) Ne mutluluk, sonunda herkes doğruyu buldu; kim neyi savunuyorsa onun doğru olduğunu söylüyor ![]() D) Eleştiri kabul etmeyen bir yönetimde, iş başında bulunanların geniş bir yeterlik duygusuna kapılmaları, sorun yaratır ![]() E) Tarihin geçmişten geleceğe doğru akışını, kötülükten iyiliğe bir gelişim olarak görmek, güvence gereksiniminden doğmuş olmalı ![]() 22 ![]() ![]() ![]() (III) Yahya Kemal'e göre şiirin doğru tanımı buydu ![]() (IV) Yahya Kemal'i kendinden sonraki kuşağa bağlayan güç, onun şiir zevkiydi ![]() ![]() Yukarıda numaralanmış cümlelerin hangisinde "Yahya Kemal'in yeni şairlerle oluşturduğu köprünün nedeni" belirtilmektedir? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 23 ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde "kişileştirme" söz konusudur? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parçadaki cümlelerin hangisinde yazar, yapıtla ilgili düşüncesini desteklemek için genelleme yapmıştır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 25 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde "kişileştirme" yapılmıştır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 26 ![]() A) Semineri hazırlamak için nelerden yararlandınız? B) İnsanın okuma ihtiyacı nasıl karşılanmalı? C) Bu sorunun çözülmesinde hangi yolu önerirsiniz? D) Bu sözleri ben mi söylemişim? E) Köyümden kaç yaşında mı ayrıldım? 27 ![]() ![]() ![]() II ![]() ![]() III ![]() ![]() IV ![]() ![]() Yukarıdaki cümlelerin hangileri aynı anlamdadır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() D) II ![]() ![]() ![]() ![]() 28 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yıllarda eğitimin çağdaşlıktan uzaklaşması, yaratıcı, özgür düşüncenin de gerilemesine yol açmıştır ![]() ![]() Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerin hangilerinde neden-sonuç ilişkisi vardır? A) I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 29 ![]() - Beş kez tura gelene kadar atarak ![]() Yukarıdaki soruya verilen yanıtla vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? A) Kararlılığın önemi B) isabetin önemi C) Şansın önemi D) Hedefin önemi E) Rekabetin önemi 30 ![]() ![]() Aşağıdakilerden hangisi anlam bakımından bu cümleye en yakındır? A) Ruhumuzun ihtiyaçları ile bedenimizin ihtiyaçları çoğu zaman aynı değildir ![]() B) Sanat yapıtını anlamlı kılan, insanın ona nasıl baktığıdır ![]() C) Sanat yapıtı, insanın iç dünyasını yansıtan bir aynadır ![]() D) Sanat yapıtından beklenen, insanın iç dünyasını zenginleştirmesidir ![]() E) Sanat yapıtının konusu insan olduğu sürece ona duyulan ilgi azalmaz ![]() CEVAP ANAHTARI: 1B 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|