![]() |
Depremin Ardından Dünyada 'Parça Paniği' |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Depremin Ardından Dünyada 'Parça Paniği'Deprem ve tsunaminin Japon fabrikalarında üretimi ciddi biçimde aksatması, dünya borsalarında büyük kayıplara yol açıyor ![]() Küresel ekonomideki korkulardan biri, Japonya'nın birçok farklı alandaki sanayi ürününün aniden piyasadan çekilmesinin yaratacağı sorunlarla ilgili ![]() Japonya'nın otomotiv sektörüne parça üreten fabrikalarında üretimin durması, sektörde ciddi kaygıların odağına yerleşti ![]() Japon otomobil şirketleri, hisseleri en keskin düşüş yaşayan şirketler arasında ![]() Deprem ve tsunami felaketinin merkezinde olan Japonya'nın kuzey doğu bölgesi, otomobil parçası sağlayan büyük Japon fabrikalarının çoğunun bulunduğu bölge ![]() Şu an çalışmayan bu fabrikalar sadece Japon arabalarına değil, dünya çapında diğer otomobil üreticilerine de parça sağlıyor ![]() Deprem, doğrudan üretimi etkilemekle kalmadı, Japonya'da kara yollarıyla ulaşımı ve limanlarda trafiği de olumsuz etkiledi ![]() Dolayısıyla otomobil parçası üretimine yeniden başlansa dahi, küresel piyasalara dağıtımında yakın gelecekte sorunlar yaşanabilir ![]() Otomotiv sanayiini yakından takip eden uzmanlar, tamamlanmış bir otomobilin yaklaşık 20 bin ayrı parçadan oluştuğunu söylüyor ![]() Japonya'nın ürettiği parçaların eksikliğinin otomotiv sektöründe küresel anlamda ne zaman ciddi biçimde hissedilmeye başlanacağı konusunda görüşler muhtelif ![]() Renault-Samsung'un Güney Kore'deki bir yetkilisi, ''Elimizde iki-üç hafta yetecek kadar stok var ![]() ![]() ![]() Uluslararası piyasalarda yatırımcılar, parça sıkıntısına ellerindeki otomotiv hisselerini satarak tepki veriyorlar ![]() Bu nedenle Toyota hisseleri depremin ardından yüzde 8, Nissan'ın hisseleri ise yüzde 10 dolayında değer kaybetti ![]() |
![]() |
![]() |
|